מאסק הצהיר שוב: "אין ברירה" – מטה X יעזוב את סן פרנסיסקו

עמדתו הפוליטית של יזם הטק המולטי-מיליארדר שוב הובילה אותו להתעמת בעקיפין עם מושל קליפורניה, כיוון שהצהיר ש-X תעזוב את סן פרנסיסקו, וזאת בגין חוקים דמוקרטיים שאינו "מחבב"

יעזבו את סן פרנסיסקו? X ואילון מאסק, הבעלים.

אילון מאסק צייץ באחרונה רשת החברתית שלו X, ובישר ​​כי לא נותרה לו ברירה אלא לסגור את משרדי X בסן פרנסיסקו – העיר הרביעית בגודלה במדינת קליפורניה שבארצות הברית. במקרה המסוים מאסק ציין את הקושי לפעול בעיר, במיוחד בנוגע לסוגיית עיבוד תשלומים.

"אין ברירה. אי אפשר לפעול בסן פרנסיסקו אם אתה מעבד תשלומים", כתב מאסק ב-X והמשיך: "בגלל זה סטריפ, בלוק (CashApp) ואחרים נאלצו לעבור", ורמז בדבריו שהחוקים המקומיים, הדמוקרטיים באופיים, הם שגרמו למצב הבלתי אפשרי לדעתו.

ההודעה וההחלטה הזו, שנשמעת סופית, הגיעו בעקבות דיווח של הניו יורק טיימס, שחשף מייל ממנכ"לית הרשת החברתית המצייצת, לינדה יקארינו, לפיו המשרד הראשי של החברה בסן פרנסיסקו ייסגר והעובדים שלו יעברו למטות שמחזיקה הפלטפורמה בסן חוזה ובפאלו אלטו. במייל שנחשף כתבה יאקרינו למועסקים: "זו החלטה חשובה שמשפיעה על רבים מכם, אבל היא ההחלטה הנכונה עבור החברה שלנו לטווח הארוך".

X פועלת ממטה ראשי בסן פרנסיסקו מאז שנוסדה ב-2006 כטוויטר. מאסק כידוע רכש את החברה ושינה את שמה וגם קווים רבים באופיה ב-2022 בתמורה לסכום העתק 44 מיליארד דולר.

הבניין בו שוכן מטה X סן פרנסיסקו זכה אף הוא לכותרות לאחר שמאסק השתלט על החברה, וזאת משום שהתושבים והרשויות זעמו על הצבת שלט X ענק עם אורות עזים על גג המבנה, אשר סינוור את השכנים.

מעבר מטות נמצא על הפרק כבר זמן מה

זו אינה הפעם הראשונה שבה היזם הטכנולוגי המאוד מפורסם מייצר כותרות בנוגע להעברת החברות שלו מסן פרנסיסקו למקומות אחרים. רק לפני כשבועים הודיע מאסק ​​על תוכניותיו להעביר גם את X וגם את SpaceX – חברת החלל שבבעלותו ושהוא מנכ"לה – לטקסס, תוך ציון רתיעתו וזעמו על חוקים שהתקבלו לאחרונה בקליפורניה, כולל חוק הקשור לנושא שמאסק אובססיבי עליו, טרנסג'נדריות, שקבע כי בתי ספר שלא יחשפו מידע על זהות מגדרית של ילד או ילדה. חוק זה, וחקיקה אחרת המאפיינת את העיר, הם, כך מסתמן על פניו, המקור להחלטתו של מאסק להוציא את מטות החברות שלו מ-קליפורניה. כבר בהודעתו מלפני שבועיים כתב מאסק ש-"זה הקש ששבר את גב הגמל".

בתגובה להודעה, המושל הדמוקרטי של קליפורניה, גאווין ניוסום – איתו מתנגש מאסק כבר מזה תקופה – פרסם בעצמו ציוץ ובו כתב תגובה צינית כלפי מאסק. "ירדת על הברכיים", כתב ניוסום בלווית צילום מסך של פוסט משנת 2022 של הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות כעת, דונלד טראמפ, שביקר את המולטי-מיליארדר. בפוסט הוותיק טען טראמפ כי אם היה מצווה על מאסק לרדת על ברכיו ולהתחנן, המולטי-מיליארדר היה עושה זאת.

"כאשר אילון מאסק הגיע לבית הלבן וביקש ממני עזרה בכל הפרויקטים המסובסדים הרבים שלו – בין אם זה מכוניות חשמליות שלא נוסעות מספיק זמן, מכוניות ללא נהג שמתנגשות או ספינות רקטות לשום מקום, שבלעדי הסובסידיות היו חסרי ערך – ואמר לי איך הוא היה מעריץ גדול של טראמפ ורפובליקני, יכולתי לומר, 'תרד על ברכיך ותתחנן', והוא היה עושה את זה", ציין טראמפ בפוסט המקורי מלפני שנתיים לערך.

נראה כי כוונת המושל ניוסום הייתה לתזכר את מאסק שהערצתו לטראמפ, שאף מתבטאת בתרומה לקמפיין שלו, אינה מחמיאה לו, אפילו לא בעיניי טראמפ עצמו.

הביקורות הקודמות של מאסק על החוקים של קליפורניה, כולל דבריו על חוק הזהות המגדרית החדש, עוררו ויכוחים ופרשנויות שונות, שמבטאים בעיקר את תפישת העולם השונה בתכלית של תומכי שתי המפלגות – הדמוקרטית ורפובליקנית – בארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים