השבתת הענק של קראודסטרייק: נוסעים תובעים את דלתא

זוג נוסעים: "החמצנו שיט חגיגי לציון הנישואים שלנו בסך 10,000 דולר - דלתא הציעה לנו רק 219.45 דולרים"

תובעים את דלתא, שתובעת את קראודסטרייק ואת מיקרוסופט בשל הנזקים שספגה בעקבות התקלה בקראודסטרייק.

השבתת הענק העולמית בחודש שעבר, שנגרמה בשל עדכון האבטחה הפגום בתוכנת ההגנה של קראודסטרייק (CrowdStrike), ממשיכה להכות גלים: קבוצת נוסעים שהושפעה מביטולי הטיסות המרובים של דלתא (Delta Airlines) –  תובעת את חברת התעופה בטענה כי היא לא סיפקה להם החזרים כפי שנדרש.

התביעה הייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי של צפון ג'ורג'יה. הנוסעים טוענים, כי דלתא התעלמה מהבקשות שלהם להחזרים בגין טיסות שבוטלו בשל ההשבתה, וסירבה להשיב להם כספים המגיעים להם. עוד נכתב בתביעה הייצוגית, כי דלתא מסרבת להשיב ללקוחות שנפגעו החזרים כספיים על הוצאות אחרות שנגרמו להם עקב ביטול או עיכוב טיסותיהם – של הלנה והסעדה. "כתוצאה מהכישלונות של דלתא, נוסעים שנפגעו נאלצו להוציא מכיסם אלפי דולרים על הוצאות בלתי צפויות", נכתב בתביעה, "כולל טיסות של חברות תעופה אחרות, מלונות, שכירת מכוניות, תחבורה יבשתית ומזון. יתר על כן, אלפי נוסעים לא קיבלו את המטען שלהם, והם נותרו בלא תרופות, בגדים וחפצים אחרים".

אחד מהתובעים, שלדבריו הוא והסובבים אותו הוציאו מכיסם אלפי דולרים על טיסות שבוטלו, טען, כי דלתא הציעה להם שובר בשווי של 100 דולרים בעבור טיסה עתידית.

נוסע אחר טען בתביעה כי העיכובים והביטולים של דלתא הותירו אותו ואת אישתו תקועים מחוץ לעיר בלא מזוודותיהם, מה שגרם לכך, שהם החמיצו שיוט חגיגי עליו שילמו 10,000 דולרים לציון יום הנישואיםן שלהם. הנוסע תבע מדלתא החזר עבור עלות הטיסה שלו שבוטלה, בסך 800 דולרים, וכן סכום נוסף על הוצאות נוספות ששולמו עקב שיבוש הנסיעה שלהם, כמו גם על החמצת ההפלגה. אולם לדבריו, דלתא הציעה לו רק החזר של 219.45 דולר.

דלתא לא הגיבה על הדיווח של התביעה הייצוגית והפנתה לאתר שלה, שם מפורטות הנחיות לפעולה ורשימת ההוצאות שלקוחות שהושפעו מהשיבוש עשויים לקבל עבורן החזר – לרבות כרטיסי טיסה שנרכשו מחברות תעופה אחרות, כמו גם כרטיסי רכבת ואוטובוס, כלי רכב להשכרה והוצאות נוספות.

מניית דלתא איבדה יותר מ-20% ברבעון הזה לבדו וירדה ביותר מ-6% בשנה. זו חברת התעופה שנפגעה מהשבתת המחשוב הענקית בצורה החמורה ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים