הקשר"ר החדש, תא"ל עומר כהן, נכנס לתפקידו

הקשר"ר היוצא, תא"ל יוסי כראדי, אמר בטקס החילופים כי "אגף התקשוב מבצע בכל יום משימות בלתי אפשריות" ● תא"ל כהן: "מערך התקשוב הצבאי מחדש במלחמה את ימיו כקדם"

הקשר"ר היוצא, תא"ל יוסי כראדי (מימין), מעביר את הדגל לקשר"ר הנכנס, תא"ל עומר כהן.

טקס חילופי קצין חיל הקשר והתקשוב הראשי (הקשר"ר) נערך אמש (ד') באתר הנצחת חללי החיל ביהוד. תא"ל עומר כהן נכנס לתפקיד במקום תא"ל יוסי כראדי, ששימש בו בשלוש השנים האחרונות, ומשתחרר מצה"ל לאחר 31 שנות שירות.

ההחלטה על מינויו של כהן התקבלה ביולי אשתקד, במסגרת סבב מינויים בצבא, שעליו החליט הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי.

האלוף ערן ניב, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר.

האלוף ערן ניב, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר. צילום: פלי הנמר (ארכיון)

בכיר המשתתפים בטקס היה האלוף ערן ניב, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר. הוא אמר כי "כשאנחנו מתבוננים 10 חודשים לאחור – בטננו מתהפכת. הכישלון הנורא של ה-7 באוקטובר לא יישכח לעולם. מאז, במשך 10 חודשים אנחנו נמצאים בלחימה עוצמתית. גם מערך התקשוב, שנפגע בצורה קשה, התאושש במהירות ובנה עצמו ללחימה, כשהוא מביא יכולות קיימות וכאלה שלא היו קיימות כלל – לשיאים חדשים".

"היכולת לעמוד באתגרי המלחמה לא נבנתה בשבועות או בחודשים", הוסיף ראש האגף. "היכולת הזאת היא תוצר של מאמץ מתמשך ומשולב של שנים – להשקיע גם באנשינו וגם בטכנולוגיות העומדות לרשותנו".

הקשר"ר היוצא, תא"ל כראדי, ציין בטקס כי "במהלך המלחמה כתבנו פרק בהיסטוריה של החיל, בהיסטוריה של המדינה. התכוננו זמן רב לרגע שבו ניקרא למלחמה". הוא פנה לאנשי אגף התקשוב ואמר: "ביצעתם ואתם מבצעים משימות בלתי אפשריות על בסיס יומי, נלחמתם על הקשר, סיכנתם את חייכם, הפגנתם מקצועיות מדהימה ודאגתם ש-'המברק עבור יעבור' (הסיסמה הראשונה של חיל הקשר, מיד לאחר שהוקם – י"ה)".

הקשר"ר החדש, תא"ל כהן, ציין כי "התפקיד הוא אתגר מנהיגותי, מקצועי ומבצעי: להוביל את חיל הקשר והתקשוב לכינון מרחב דיגיטלי במשימות ההגנה והתמרון בזירות השונות, וכן לבנות את כוחם של החיל ואנשיו, כשירותם ומוכנותם להתפתחות המערכה".

הוא הוסיף כי "יש לחיל תפקיד חשוב מאוד בעיצוב המערכה הנוכחית. מערך התקשוב המבצעי מממש את ייעודו בהצטיינות במערכה, מחדש את ימיו כקדם, נלחם על הקשר, מכונן מרחב דיגיטלי ומביא את כלל יכולות אגף התקשוב לידי מיצוי במרחב הלחימה".

לסיכום אמר תא"ל כהן ש-"חשוב לזכור שאל מול הכישלון בהגנה על הבית ב-7 באוקטובר, חיילי ומפקדי חיל הקשר והתקשוב הפגינו גבורה, אומץ לב ודבקות במשימה. אלה שינו את פני המערכה ואפשרו לצה"ל לעמוד במשימתו, לפתח תמרון, לנצח בקרבות ולהשמיד אויב".

כמעט 30 שנה של ניסיון בתקשוב

כהן נולד ב-1977 בקריית טבעון. הוא נשוי ואב לשלושה, ומתגורר ברמת צבי. הוא התגייס לצה"ל ב-1995 וצבר רזומה ארוך שנים. לאחר קורס קצינים, הוא שימש בשנים 1997-1998 כקצין תקשוב גדודי בגדוד שקד שבחטיבת גבעתי. בשנים 1998-2000 הוא היה סגן קצין הקשר החטיבתי בחטיבה הדרומית. לאחר מכן, ב-2000-2001, הוא שימש כמ"פ בגדוד התקשוב של פיקוד הדרום. בין 2002 ל-2004 הוא היה קצין הקשר של החטיבה הצפונית בעזה.

בשנים 2004-2006 שימש כהן כקצין הקשר של חטיבת גבעתי. לאחר מכן, ב-2006-2007, הוא כיהן כסגן מפקד גדוד התקשוב באוגדה 98. בהמשך דרכו הלך כהן ללמוד. כשחזר, ב-2011, הוא שימש כקצין אג"ם של התקשוב בפיקוד הדרום, עד 2013. משנה זו ועד ל-2015 הוא היה מפקד גדוד אמירים ביחידת חושן. התפקיד הבא שלו היה מפקד גדוד התקשוב של אוגדה 162, שאותו הוא מילא בין 2015 ל-2017. בשנתיים שלאחר מכן שימש כהן בשני תפקידים באגף התקשוב וההגנה בסייבר.

באוגוסט 2019 מונה כהן, שהיה אז אל"מ, ל-מקשא"פ (ר"ת מפקד קשר ואלקטרוניקה פיקודי, למעשה – מנמ"ר) פיקוד הדרום. כאשר הוא מונה לתפקיד מקשא"פ פיקוד הדרום, הוא החליף את אל"מ דאז כראדי. כעת הוא החליף אותו שוב, הפעם בתפקיד הקשר"ר.

כהן הוא בוגר לימודי הנדסה, תעשייה וניהול באוניברסיטת אריאל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים