סיסקו לקראת סבב פיטורים נוסף – אלפי עובדים מכל העולם ילכו הביתה

לפי מקורות שציטטה רויטרס, אחרי פיטורי פבר' שוב יפוטרו כ-4,000 עובדים בעולם - המייצגים כ-4.7% מכלל מועסקי סיסקו ● בחברה סירבו להתייחס לדיווח ולפיכך עדיין אין מידע האם הפיטורים יחולו גם בישראל

תפטר אלפי עובדים נוספים. סיסקו.

על פי דיווחים מסוף השבוע, ענקית ה-IT הבינלאומית סיסקו (Cisco) מתכוננת לסבב פיטורים נוסף, שצפוי להשפיע על אלפי עובדים שלה ברחבי העולם.

נכון ליולי, בסיסקו הועסקו כ-84,900 עובדים, כך לפי הנתונים בהגשה השנתית של החברה ל-SEC. על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, מספר האנשים שיושפעו מהפיטורים הצפויים יהיה כנראה דומה, או גבוה במעט יותר, מ-4,000 העובדים שסיסקו כבר פיטרה בפברואר האחרון – משמע לפני כחצי שנה. אם אכן כך, החברה עתידה לפטר עוד כ-4.7% מכלל מועסקיה.

סיסקו אמורה לדווח על רווחיה הפיסקאליים ברבעון הרביעי של 2024 באמצע השבוע (ה-14 באוגוסט), ולפי ההערכות מניין המפוטרים המדויק יוכרז במועד הצגת התוצאות, כך אמרו מקורות יודעי דבר לרויטרס.

המהלך מגיע כאשר סיסקו שואפת להעביר את המיקוד שלה לתחומים שנמצאים בצמיחה גבוהה כיום, בעיקר לתחומי אבטחת הסייבר והבינה המלאכותית. ההשערות הללו מתבססות על העובדה שבחודש יוני השנה סיסקו עשתה כותרות כשבישרה שהקימה קרן של מיליארד דולר, המיועדת להשקעות בסטארט-אפים העוסקים ב-AI. וכן על העובדה שסיסקו רכשה ב-28 מיליארד דולר את חברת אבטחת הסייבר ספלאנק (Splunk). למרות הנחות אלו, אנליסטים בתעשייה טוענים כי אפשר שהפיטורים נובעים פשוט מהצורך של סיסקו לייעל את פעילותה ולשמור על שולי רווח, ולא רק בשל שינוי המיקוד שלה וההתרכזות הגוברת ב-AI וסייבר.

יצוין כי סיסקו בצרות מזה זמן רב, בשל היות הטכנולוגיה שלה קניינית (סגורה) וישנה מאוד. הודעת HPE על רכישת ג'וניפר מינואר השנה הייתה הפעם הראשונה אי פעם ש-סיסקו הפכה למאוימת אחרי 20 שנות הובלה דומיננטית בשוק התקשורת.

סיסקו סירבה להגיב לשמועות או לספקולציות, ולפיכך עדיין אין מידע האם הפיטורים יחולו גם בישראל.

התעשייה מתכווצת?

סבב הפיטורים הצפוי בסיסקו משקף מהלכים דומים המתרחשים בתעשייה כיום. למעלה מ-126,000 אנשים פוטרו ב-393 חברות טכנולוגיה מתחילת השנה, כך על פי נתונים שפורסמו ב-Layoffs.fyi.

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, גם דל (Dell) פיטרה אלפי עובדים, כחלק ממאמצי ארגון מחדש, שמטרתם לייצר חברה "רזה" יותר בהוצאות, ובמקביל להגדיל את ההכנסות ממכירות הקשורות לבינה מלאכותית.

אנליסטים הצביעו על כך ששתי החברות מאבדות נתח שוק ליבה לטובת מתחרים חדשים בתעשייה, כאשר סיסקו מתמודדת עם תחרות מצד אריסטה נטוורקס (Arista Networks) בעסקי הליבה שלה ברשת, ו-דל מתמודדת עם יצרני מחשבים בעלות נמוכה כמו אייסר (Acer).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים