קרן שוודית השתלטה על אקרוניס, לפי שווי של יותר מ-3.5 מיליארד ד'

הקרן, EQT שמה - המנהלת נכסים בשווי יותר מרבע טריליון דולר - רכשה את רוב מניות אקרוניס, הפועלת בעולם הגנת הנתונים ● העסקה צפויה להיסגר ברבעון השני של 2025

נרכשת. אקרוניס.

עולמות אבטחת המידע והגנת הסייבר נותרו מרחב לוהט עבור משקיעים: EQT השוודית רכשה כעת את רוב המניות של אקרוניס (Acronis), הפועלת בעולם הגנת הנתונים. היקף המניות ושווי הרכישה לא נחשפו. הרוכשת והנרכשת מסרו כי העסקה נעשתה לפי שווי גבוה מהשווי האחרון שנחשף, שעמד על 3.5 מיליארד דולרים, ושהתבסס על השקעה ב-2022. כמה מהדיווחים היו כי שווי העסקה עמד על 4 מיליארד דולר. הרוכשת מנהלת נכסים בשווי יותר מרבע טריליון דולר – 268 מיליארד. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השני של 2025.

מייסדי אקרוניס, סרג בל (בעבר סרגיי בלוסוב) וסטניסלב פרוטסוב, ישמרו על חלקם בחברה. "עם הכמות והעוצמה של איומי הסייבר הגדלים ללא הרף, אקרוניס ממוקמת באופן ייחודי להיות הפלטפורמה הטובה ביותר לספקיות שירותים ולכלל הלקוחות, להגנת ה-IT שלהם ושל לקוחותיהם", אמר בל. שני המייסדים יתמקדו כעת בפרויקט אחר שלהם, חברת הזנק בעולם ה-AI ויישומי מטאברס, כחלק מפעילות של Constructor Group.

מנכ"ל אקרוניס, אזקייל שטיינר, פרסם הצהרה ובה כתב: "אנו נרגשים מכך ש-EQT חולקת את החזון שלנו לצמיחה ותומכת בהתרחבות האסטרטגית שלנו. עם EQT כשותפה חזקה, נמשיך באסטרטגיית ההתרחבות של אקרוניס ונמשיך לספק את השירות הטוב ביותר לשותפיה וללקוחותיה".

רכישה על ידי קרן הון סיכון פרטית – כחלופה להנפקה

אנליסטים ציינו כי העסקה משקפת עבור חברות ההזנק לשעבר עוד דרך להתמודדות כלכלית: רכישה על ידי קרן הון סיכון פרטית – כחלופה להנפקה, בתקופה בה ההנפקות קשות הרבה יותר עד בלתי אפשריות.

אקרוניס הוקמה ב-2003, תחילה בסינגפור ולאחר מכן בשווייץ. היא החלה כספין-אוף של Parallels הרוסית שפעלה בעולם הווירטואליזציה, והתמקדה בשחזור וגיבוי נתונים. בחלוף השנים החברה הגדילה את היקף הפעילויות שלה והפכה לספקית של שירותים הכוללים הגנה רציפה על נתונים, אבטחת ענן, הגנה על נקודות קצה, ניהול תיקונים, תוכנות למניעת נוזקות ועוד.

לפי הנרכשת, הפתרונות שלה מוטמעים בקרב 20,000 ספקי שירות ויותר מ-750,000 לקוחות ארגוניים. נכון ל-2022, היו לה 5.5 מיליון משתמשים ביתיים וחצי מיליון לקוחות עסקיים. ב-2021 היו לה 10,000 ספקי שירות.

הנרכשת מונה 2,000 עובדים – עלייה מ-1,700 ב-2022. ב-2021, החברה הצהירה שהיא רווחית. היא גייסה יותר מ-600 מיליון דולר במהלך השנים. על המשקיעות באקרוניס נמנות, בין השאר, BlackRock, CVC, Springcoast וגולדמן זקס, שייוותרו כמשקיעות מיעוט לאחר ההשתלטות. לפי הנרכשת, היקף ההכנסות החוזרות השנתיות שלה צומחות ב-40%.

המתחרות העיקריות של אקרוניס הן וריטאס (Veritas) וקומוולט (Commvault). לצד פעילות המכירות שלה בישראל, החברה פתחה ב-2021 מרכז מחקר ופיתוח בהרצליה, בהשקעה של כ-260 מיליון שקלים (80 מיליון דולר), וגייסה עשרות עובדים. לפי החברה, לצוות הישראלי יש השפעה על המוצרים העתידיים שהיא מפתחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים