על המדף: טרנד מיקרו מחפשת קונה

שווי השוק של החברה עומד על 6.5 מיליארד דולרים

מובילה מכירה של החברה? אווה צ'אן, מנכ"לית ומייסדת טרנד מיקרו.

טרנד מיקרו (Trend Micro) נמצאת במגעים עם כמה גורמים פוטנציאליים לרכישתה, בהם משקיעים פרטיים וקרנות הון סיכון.

דיווחים על עסקה אפשרית התפרסמו בסוף השבוע בעיתונות הכלכלית בארה"ב. שווי השוק של החברה עומד על כ-950 מיליארד ין, סכום מקביל לכ-6.5 מיליארד דולר.

ההתלבטויות בהנהלת החברה, דווח, באות מכמה מקומות: האחת, "ספקית אבטחת הסייבר מצאה עניין ברכישה"; השנייה – הירידה במחיר המניה של ענקית הגנת הסייבר; והשלישית – ההיחלשות שחלה באחרונה בערך הין, נתון המשפיע על החברה, שיושבת בטוקיו.

בדיווח הראשוני, של רויטרס, דווח, כי טרנד מיקרו החלה ליצור קשר עם בנקי השקעות כדי לקבל סיוע בתהליך.

ביום ה' האחרון טרנד מיקרו פרסמה את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני בשנתה הכספית, שהסתיימה ב-30 ביוני. המכירות שלה עלו ב-13% משנה לשנה, ועמדו על 440 מיליון דולרים.

טרנד מיקרו לא לבד: בשנים האחרונות היו לא מעט ענקיות אבטחה שהונפקו בבורסה ולאחר מכן הפכו שוב לפרטיות בשל רכישה – סיילפוינט (SailPoint), פרופפוינט (Proofpoint), KnowBe4 ו-Ping Identity. באפריל השנה, תומא בראבו (Thoma Bravo) הודיעה כי תרכוש את Darktrace תמורת 5.32 מיליארד דולרים. עוד באותו חודש, תומא בראבו מכרה לסייברארק (CyberArk) הישראלית את Venafi – הפועלת בעולם ניהול זהויות מכונה, תמורת כ-1.54 מיליארד דולרים במזומן ובמניות. תומא בראבו מנהלת נכסים ביותר מ-138 מיליארד דולר. הקרן רכשה את Venafi ב-2020 תמורת 1.15 מיליארד דולרים. כך, תומא בראבו הרוויחה 400 מיליון דולרים מהמכירה. בסוף יולי פורסם, כי טנאבל (Tenable) בוחנת את רכישתה על ידי קרן הון פרטית או קונה אחר.

בתגובתה, טרנד מיקרו לא התייחסה לפרסומים על רכישתה ומסרה, כי "כחברת אבטחת סייבר מובילה בשוק, אנחנו נשארים ממוקדים בטרנספורמציה עסקית ובהרחבת לקוחות באמצעות פלטפורמת הבינה המלאכותית המובילה שלנו בתעשייה".

טרנד מיקרו, שנוסדה ב-1988, התמקדה בתחילה בתוכנת אנטי-וירוס למחשבים אישיים. בחלוף השנים היא הרחיבה את ההיצע שלה לעוד מוצרי אבטחה. כיום טרנד מיקרו מציעה פתרונות מתקדמים, המגינים על ארגונים וצרכנים מפני איומים דיגיטליים. ההתמקדות הנוכחית של החברה היא באספקת אבטחה מקיפה בסביבות ענן, רשתות ונקודות קצה – כדי לעזור לארגונים לשמור על הנכסים הדיגיטליים שלהם.

ההיצע של טרנד מיקרו כולל זיהוי איומים מונע בינה מלאכותית, פתרונות אבטחה בענן ושירותי מודיעין איומים מתקדמים. פלטפורמת Cloud One של החברה מספקת שירותי אבטחה המותאמים ליישומים מקוריים בענן, בעוד שפלטפורמת Vision One שלה מציעה יכולות זיהוי ותגובה מורחבות בנקודות קצה, שרתים ורשתות. ביוני 2023, החברה שחררה את Companion, עוזר בינה מלאכותית יוצרת, המאפשר לצוותי מרכז תפעול אבטחה, SoC, לשאול שאלות בתחומי האבטחה והאיומים.

באוקטובר האחרון הודיעה ענקית האבטחה על הרחבת היצע השירותים שלה, המהווים חלק מ-Vision One – פלטפורמת אבטחת הסייבר המאוחדת שלה לזיהוי, תגובה ומניעה של איומים. היא השיקה תוכנית שותפים שעוצבה מחדש, עם יכולות חדשות והנחות לשותפים. אנליסטים ציינו, כי "אף ששמה של תומא בראבו לא הוזכר כרוכשת אפשרית, זה לא יפתיע אם היא תהיה זו שתרכוש את טרנד מיקרו. היא 'אוהבת' לקנות חברות אבטחת סייבר גדולות, וכך, טרנד מיקרו תתאים לדפוס הרכישה הקודם שלה, ויש לה את הכסף לעשות זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים