טרגדיה: מנכ"לית יוטיוב לשעבר, סוזן ווייציצקי, מתה בגיל 56

היא כיהנה שנים כמנכ"לית שירות הזרמות הווידיאו של גוגל ● בשנתיים האחרונות נאבקה בסרטן הריאות ● בפברואר מת בנה ממנת יתר ● "ההשפעתה על המשפחה שלנו ועל העולם הייתה בלתי ניתנת למדידה", כתב בעלה בפייסבוק

מתה אחרי מאבק בסרטן הריאות. סוזן ווייציצקי, לשעבר מנכ"לית יוטיוב.

עולם הטכנולוגיה ספג אבידה קשה כשנודע בסוף השבוע כי סוזן ווייציצקי – יזמית יהודיה-אמרקינית, דמות בולטת בזירת הטק ומי שכיהנה כמנכ"לית יוטיוב (YouTube) במשך שנים – מתה בגיל 56.

המנכ"לית לשעבר של שירות הזרמות הווידיאו שבבעלות גוגל נחשבה למעשה כדמות מוכרת ומרכזית באבולוציה של האינטרנט. היא עזבה את תפקידה ואת הובלת יוטיוב בפברואר 2023. כשפרשה כתבה כי היא עושה זאת כדי "להתחיל פרק חדש, המתמקד בפרויקטים משפחתיים, בריאותיים ואישיים שאני מתלהבת מהם".

בעלה של ווייציצקי, דניס טרופר, בישר בפייסבוק על מותה בלווית תמונות שלה ושל קרוביה לאורך השנים, וכתב: "בעצב עמוק אני משתף את הבשורה על מותה של סוזן ווייציצקי. אשתי האהובה מזה 26 שנים ואמא לחמשת ילדינו עזבה אותנו היום לאחר שנתיים של חיים עם סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים. סוזן לא הייתה רק החברה הכי טובה שלי ושותפה שלי בחיים, אלא מוח מבריק, אמא אוהבת וחברה יקרה לרבים. ההשפעה שלה על המשפחה שלנו ועל העולם הייתה בלתי ניתנת למדידה. אנחנו שבורי לב, אבל אסירי תודה על הזמן שהיה לנו איתה. אנא שמרו על המשפחה שלנו במחשבותיכם בזמן שאנו מנווטים בתקופה קשה זו".

חלוצת אינטרנט עם "סיפור גרז'", כמקובל

ווייציצקי היה יותר מסתם בכירה טכנולוגית – היא נחשבה כדמות מובילה ובעלת חזון. כאחת העובדים הוותיקים ביותר שהצטרפו ל-גוגל ממש בתחילת הדרך, היא מילאה תפקיד מרכזי בהקמת החברה. היא השתלבה ביצירת גוגל ב-1998 כשהשכירה את הגרז' שלה בתמורה ל-1,700 דולר בחודש כמשרד למייסדי החברה, סרגיי ברין ולארי פייג', ושם למעשה החל את דרכו מנוע החיפוש הדומיננטי של החברה.

ווייציצקי מונתה להיות מנהלת השיווק הראשונה של גוגל ב-1999, ולאחר מכן הובילה את עסקי הפרסום המקוון של החברה. משם עברה אל שירות הווידיאו המקורי של גוגל. עקב הצלחת יוטיוב, הציעה ווייציצקי ש-גוגל תקנה את הפלטפורמה. העסקה יצאה לפועל ב-2006 ועמדה על סכום של 1.65 מיליארד דולר. ב-2014 מונתה ווייציצקי למנכ"לית יוטיוב. במהלך כהונתה בת יותר מתשע השנים והובלתה את יוטיוב השירות הפך מפלטפורמת שיתוף סרטונים בהתהוות לגוף ענק המשפיע רבות על התרבות העולמית.

מעבר להישגיה המקצועיים, ווייציצקי הייתה אם לחמישה. אך המשפחה חוותה טרגדיה מוקדמת יותר בפברואר 2024 כאשר בנם של וויציצקי ו-טרופר מרקו טרופר, בן ה-19, נמצא מת ממנת יתר.

פיצ'אי: "היא ליבת ההיסטוריה של גוגל, וקשה לדמיין את העולם בלעדיה"

רבים הגיבו על מותה של ווייציצקי, והביעו הכרה בתרומתה העצומה לתעשיית הטכנולוגיה ובמנהיגותה מעוררת ההשראה.

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, צייץ ב-X: "עצב לא נתפש על אובדנה של חברתי היקרה סוזן וייציצקי לאחר שנתיים של חיים עם סרטן. היא ליבת ההיסטוריה של גוגל, וקשה לדמיין את העולם בלעדיה. היא הייתה אדם מדהים, מנהיגה וידידה שהייתה לה השפעה עצומה על העולם, ואני אחד מאינספור הגוגלרים שהפך לאדם טוב יותר רק כי הכרתי אותה. נתגעגע אליה מאוד. המחשבות שלנו עם המשפחה שלה. נוחי על משכבך בשלום סוזן".


מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל סיילספורס, הצטרף אף הוא למספידים וכתב ב-X: "מהרהר על השפעתה העמוקה של חברתי היקרה וחברת מועצת המנהלים של סיילספורס סוזן וויציצקי. סוזן הייתה פורצת דרך בתעשייה, אמא למופת וחברה אהובה. חלקנו כל כך הרבה כיף אירועים משפחתיים ותוכניות אלגנטיות שחוגגו את הצלחתה המדהימה. הייתה לה יכולת יוצאת דופן להוביל בחן ובחזון, להאיר כל אינטראקציה עם החוכמה והחום שלה. העצות הנבונות והרוח הפילנתרופית שלה נגעו בחייהם של אמה תבדל לחיים ארוכים אסתר, האחיות ג'נט ואן ובעלה דניס טרופר. המורשת, המנהיגות והאהבה של סוזן יעניקו לנו השראה לנצח".


טים קוק, מנכ"ל אפל, הצטרף למבכים את מותה וכתב אף הוא ב-X: "עצוב לשמוע על פטירתה של סוזן וויצ'יצקי. היא הייתה אחת מאנשי החזון של עמק הסיליקון והיא תחסר לכל כך הרבה. שתנוח על משכבה בשלום".

מלינדה פרנץ' גייטס, הפילנתרופית המפורסמת, ומי שהייתה רעייתו של ביל גייטס במשך שנים, צייצה אף היא: "סוזן וויצ'יצקי הייתה יוצאת מהכלל. היא הייתה מנהיגה בעלת חזון שפתחה בכוונה דלתות לנשים הצעירות הרבות שהלכו בעקבותיה – והיא נותרה מודל לחיקוי עבור אנשים מכל הרקעים, שחולמים על קריירה משמעותית ומשפיעה כמו שלה בטכנולוגיה. הערצתי אותה, ואני אתגעגע אליה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים