אתר פייק: "טראמפ – פיל עם אופיואידים בחנות סינית"

האיראנים הם, ככל הנראה, אלה שהעלו את האתר לאוויר ● מיקרוסופט: "איראן מפתחת טקטיקות לשיבוש הבחירות, וצפויות להיות להן השלכות גלובליות"

תיאוריות קונספירציה במדיה החברתית סביב הניסון להתנקש בחייו. דונלד טראמפ.

מערכת הבחירות בארצות הברית מתחממת – וכך גם פעילות הסייבר של האיראנים שנועדה כדי להתערב בה: מחקר חדש של מיקרוסופט מעלה שהאיראנים מגבירים את הפעילות הזו, כדי להשפיע על תוצאות הבחירות לבית הלבן ולקונגרס.

על פי המחקר, "איראן, שהייתה פעילה במערכות בחירות קודמות לנשיאות בארצות הברית, מפתחת טקטיקות לשיבוש הבחירות, וצפויות להיות להן השלכות גלובליות".

הענקית מרדמונד מצאה שבחודשים האחרונים, שחקנים איראנים יצרו אתרי חדשות מזויפים והתחזו לפעילים. כך, הם הניחו את התשתית שתאפשר להם להפיץ פייק ניוז, להעמיק את השסע בדעת הקהל בארצות הברית ולהשפיע על אופן ההצבעה של הבוחרים האמריקנים בבחירות בנובמבר – במיוחד במדינות מפתח, שדונלד טראמפ וקמלה האריס זקוקים לניצחונות בהן כדי להיכנס לבית הלבן.

"באחד המקרים", ציינו חוקרי מיקרוסופט, "הם התמקדו בקמפיין נשיאותי עם מייל פישינג, שניסה לגנוב נתונים". החוקרים לא ציינו את העובדה שמדובר במסע הבחירות של טראמפ. עם זאת, מסע הבחירות של טראמפ עצמו התייחס למייל ולדו"ח של מיקרוסופט בסוף השבוע.

"הדו"ח של מיקרוסופט מפורט יותר מאלה של הביון האמריקני"

אנליסטים ציינו שדו"ח מודיעין האיומים של מיקרוסופט מפורט יותר מאלה של ארגוני ביון פדרליים, ומספק דוגמאות ספציפיות לאופן שבו פועלות קבוצות מהרפובליקה האסלאמית.

בדו"ח לא מפורטות מהן כוונותיה של איראן, מלבד "לעורר כאוס" בארצות הברית . זאת, על אף שגורמים אמריקניים ציינו בעבר שאיראן מתנגדת ספציפית לנשיא לשעבר טראמפ. בחודש שעבר התפרסמו דיווחים שלפיהם בידי קהילת הביון בארצות הברית יש עדויות שמצביעות על כך שאיראן עובדת על תוכנית לחיסול המועמדות של טראמפ לנשיאות, כנקמה על כך שהורה ב-2020 לחסל את הגנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה.

המומחים הזכירו כי לפני כמה ימים הודיע ​​משרד המשפטים האמריקני שהגיש תביעה פלילית נגד פקיסטני בעל קשרים לאיראן, שתכנן לכאורה ניסיונות התנקשות בכמה אמריקנים בכירים, כולל בטראמפ.

הדו"ח מתייחס גם לרוסיה וסין, ומציין שהן "ניצלו ומנצלות את הקיטוב הפוליטי הקיים בארצות הברית כדי לקדם מסרים מפלגים ולהעמיק את השסע במדינה בשנת בחירות".

אתר שפונה לבוחרים מהשמאל ומעליב את טראמפ

בדו"ח של מיקרוסופט מפורטות דוגמאות לפעילות איראנית בסייבר. האחת: קבוצה, המקושרת למשמרות המהפכה, פנתה ביוני לפקיד בכיר בבחירות לנשיאות בארצות הברית במייל פישינג. כמה ימים לאחר מכן, חברי הקבוצה ניסו להיכנס לחשבון ששייך למועמד לנשיאות – אך לא הצליחו בכך. החוקרים עדכנו את הקורבן, בלא לציין את זהותו. מומחים העריכו כי זה היה, ככל הנראה, מטה הקמפיין של טראמפ.

במקרה נוסף, קבוצת האקרים איראנית בנתה אתרי אינטרנט המתחזים לאתרי חדשות בארצות הברית, וכיוונה את משלוח הפייק שלה לבוחרים משני צדי הקשת הפוליטית. אחד מהם הוא אתר חדשות מזויף בשם Nio Thinker, שפנה לקהלים שנוטים לשמאל והעליב את טראמפ. האתר כינה את הנשיא האמריקני לשעבר והמועמד הרפובליקני הנוכחי "פיל עם גלולות אופיואידים בחנות MAGA (ר"ת להחזיר את אמריקה לגדולתה – הסיסמה של טראמפ) סינית". עוד זכה טראמפ לכינוי "ליטיגיוזאור מטורף" – משחק מילים של מומחה משפטי ודינוזאור.

אתר מזויף אחר שהם בנו, שנקרא Savannah Time, הציג את עצמו כ-"מקור מהימן לחדשות שמרניות בעיר התוססת סוואנה". האתר התמקד בנושאים שקשורים לקהילת הלהטב"קים, ולנזילות ולשינוי מגדריים. לפי חוקרי האיומים, "האתרים משתמשים בשירותי בינה מלאכותית כדי להעתיק לפחות חלק מהתוכן שלהם מפרסומים בארצות הברית".

"קבוצה שעלולה להפחיד או להסית לאלימות"

החוקרים ציינו קבוצת האקרים איראנית נוספת, "שמכינה את הבסיס התפעולי למבצעי השפעה ממוקדים בארצות הברית מאז מרץ". לדבריהם, "אנחנו מאמינים שקבוצה זו עלולה לקרוא לפעילויות קיצוניות עוד יותר, כולל הפחדה או הסתה לאלימות נגד דמויות או קבוצות פוליטיות. זאת, במטרה לעורר כאוס, לערער את אמון הציבור ברשויות ולזרוע ספק לגבי טוהר ושלמות הבחירות".

"מאז תחילת 2023", כתבו החוקרים, "חברי אחת הקבוצות התמקדו באיסוף מודיעין אסטרטגי במיוחד בעולמות הלוויינות, ההגנה והבריאות, עם מיקוד מסוים בארגונים ממשלתיים בארצות הברית, לעתים קרובות במדינות מתנדנדות".

בתגובה לדו"ח, משלחת איראן לאו"ם הכחישה שיש למדינה תוכניות "להתערב או לפתוח במתקפות סייבר" על הבחירות לנשיאות ארצות הברית. "איראן הייתה קורבן למספר רב של פעולות סייבר התקפיות נגדה. אלה כוונו לתשתיות, לארגוני ממשל ושירות ציבורי ולתעשיות שלה. יכולות הסייבר של איראן הן הגנתיות ופרופורציונליות לאיומים שהיא מתמודדת איתם", נמסר. "הבחירות לנשיאות ארצות הברית הן עניין פנימי שאיראן לא מתערבת בו".

לעומת זאת, החוקרים ציינו בסיכום דבריהם כי "אנחנו מעריכים שההתערבות האיראנית הזו תגדל ככל שהבחירות בנובמבר מתקרבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים