לקראת השקת iPhone 16: פוקסקון מגייסת עוד 50 אלף עובדים

החברה מעוניינת לעבות את פעילות מפעלה הגדול ביותר בסין, על מנת לעמוד בנפח ייצור מכשיריה החדשים של אפל ● בקמפוס ג'נגג'ואו העצום עובדים כבר כעת כ-300 אלף פועלים, שבימי הקורונה מחו על תנאי העסקה חמורים

מגייסת עוד 50 אלף עובדים בסין. פוקסקון.

פוקסקון (Foxconn) יצרנית הטכנולוגיה מטאיוואן, האחראית על הרכבת מכשירי ה-iPhone של אפל (Apple), החלה מגייסת באחרונה 50,000 עובדים נוספים, לקראת ההשקה הקרובה של ה-iPhone 16. הצורך בתוספת של עובדים רבים כל כך לשורותיה של החברה נובע, כך דווח בתקשורת העולמית, מכך ש-פוקסקון מכינה עצמה לעמוד בביקוש הרב הצפוי לסדרת הדגל החדשה של הענקית האמריקנית מקופרטינו.

השקת iPhone 16 כבר ממש מעבר לפינה ואמורה להתקיים בספטמבר, כאשר אפל שואפת למכור כ-90 מיליון יחידות מהמכשירים הנחשקים שלה בחודשים הספורים שנשארו עד סוף 2025. הרחבת כוח העבודה המאסיבי בלאו הכי של פוקסקון נובעת מהלחץ הזה, ונועדה להבטיח כי אפל תוכל לעמוד ביעדי הייצור האדירים של.

50,000 העובדים החדשים יוצבו במתקן הענק של החברה בג'נגג'ואו, הידוע כיום כמפעל הגדול בעולם וכגדול ביותר של החברה – מועסקים בו כ-300,000 עובדים לפני התוספת המתוכננת. המפעל אחראי לייצור מרבית מכשירי ה-iPhone ברחבי העולם.

כחלק ממסע הגיוס המאסיבי, פוקסקון, כך דווח, הגדילה את השכר השעתי שלה ומציעה בונוס חתימה משמעותי של 1,050 דולר, וזאת על מנת למשוך אליה עובדים, וגם לשמר את כוח העבודה הקיים. הגברת הייצור לא רק מדגישה את הציפיות הגבוהות מהסדרה החדשה, אלא גם את האתגרים הלוגיסטיים והתפעוליים העצומים הכרוכים בעמידה בביקוש העולמי למוצרי הדגל של אפל.

המכשירים מיוצרים בסין – אבל דווקא שם אפל בירידה 

הגידול בגיוס עובדים, בתוספת הבונוסים והתאמות השכר, משקפים את ההיקף העצום של פעילות ייצור ה-iPhone במתקני פוקסקון, וכמובן את הפופולריות של מכשירי אפל בעולם, והצעד המדווח המתוכנן אינו חסר תקדים – החברה נקטה בגישה דומה לקראת השקת iPhone 15 בשנה שעברה.

יצוין עם זאת כי פוקסקון אינה נחשבת למעסיקה נחשקת. להיפך. הענקית הטאיוואנית התמודדה עם ביקורת בעבר בשל תנאי ההעסקה במפעליה, וכן עם תחקירים ודיווחים על התאבדות עובדים שלה בגללם. בנוסף, בתקופת הקורונה, עובדי קמפוס פוקסקון שבעיר ג'נגג'ואו בסין מחו כנגד החברה כי לטענתם באותם ימים, בשל מה שהוגדר בסין כסכנת התפרצות קורונה חדשה, הם חוו מצבי דחק קשים בקמפוס החברה הענק. חלקם אף התקוממו נגד מצב זה עד כדי מנוסה מהמקום, והתעמתות עם המשטרה.

מאז ולאורך השנים פוקסקון עשתה, לדבריה, מאמצים כוללים לשיפור תנאי העבודה במפעליה.

העולם ממתין בהתלהבות לסדרת ה-iPhone 16, עם דיווחים מוקדמים המצביעים על תכונות פוטנציאליות כמו יכולות AI משופרות ו-RAM מוגדל גם בדגמי הבסיס.

עובדה מעניינת היא שדווקא סין הגדולה – השוק השלישי בגודלו של אפל הכולל את היבשת, הונג קונג וטייוואן – היה השוק האזורי היחיד שבו אפל חוותה ירידה בביקוש למכשיריה. הכנסות ענקית הטכנולוגיה באזור ירדו ב-6.5%, ל-14.73 מיליארד דולר, ברבעון יוני, בהשוואה לנתוני אשתקד.

אחת הסיבות האפשרויות לכך היא ש-אפל עומדת בפני תחרות מסוימת מיצרניות טלפונים מקומיות, ביניהן וואווי (Huawei), שיאומי (Xiaomi) ו-אופו (Oppo). מכיוון ששוק הסמארטפונים של סין האיץ את תנופת הצמיחה שלו ברבעון השני, אפל נדחקה מחמשת הספקיות המובילות בו, עם ירידה של 3.1% משנה לשנה במכירות, וזאת למרות קיצוץ שביצעה במחירים כדי לקדם את הביקוש למכשיריה, כך לפי נתוני IDC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים