חדש בפייסבוק: "הכשרה חינוכית" למי שהפר את כללי הקהילה

מטרת היוזמה לא להפעיל מיד ענישה על מפרי כללים "סטנדרטיים" בפעם הראשונה, ובמקום לשלוח אותם למעין משימה אונליין בפלטפורמה, שם ילמדו במה טעו ● החידוש יתגלגל לכל המשתמשים בעתיד, אך לא חל על הפרות חמורות

פייסבוק הכריזה על שינוי בה. מדיניות הפרת כללי הקהילה שלה.

מטא (Meta) – החברה האם של פייסבוק (Facebook) – הכריזה לאחרונה על יוזמה חדשה, שמטרתה ללמד יוצרים אודות הפרות שביצעו לתקני הקהילה, במקום להעניש אותם באופן מיידי. גישה חדשה זו בעצם מספקת את מה שהחברה מגדירה כ"הכשרה חינוכית" בתוך האפליקציה, שיוצרים חייבים לבצע אחרי שהם נמצאו מפרים את תקני הקהילה של פייסבוק בפעם הראשונה. אם המשתמש השלים את ההכשרה בהצלחה, האזהרה הראשונית שלו תוסר מרשומות החברה.

בפרסום הרשמי על הרענון המדיניות כותבת מטא: "אנחנו יודעים שכולם עושים טעויות. זו הסיבה שאנו משיקים תכונה חדשה המתמקדת בחינוך – לא בהענשה – של רוב המפרים את תקני הקהילה של פייסבוק בפעם הראשונה". החברה ממשיכה ומסבירה כי "הכשרה חדשה זו תעזור לאנשים ללמוד מהטעויות שלהם, במקום לקבל אזהרה רשמית מייד".

ההכשרה החינוכית, למי שהפר את כללי הקהילה של פייסבוק.

ההכשרה החינוכית, למי שהפר את כללי הקהילה של פייסבוק. צילום: מטא

לפי החברה, אם היוצר נמנע מהפרות נוספות במשך שנה שלמה אחר כך, הרשומות של היוזר שלו יתאפסו, ואם ישוב ויחטא בהפרת תקני הקהילה אחר כך, הוא יוכל להשתתף שוב ב"חוויית" ההכשרה ולהסיר שוב את האזהרה הבודדת שלו. אלא שב-מטא מדגישים שעם זאת, אם יוצר יבצע הפרה שנייה במהלך אותה השנה, האזהרה שתונפק לו תהיה קבועה ולא ניתנת להסרה, והפרות עוקבות נוספות עלולות להוביל להפחתת טווח ההגעה שלו אל משתמשים אחרים בפלטפורמה, וכן בהזדמנויות המונטיזציה שלו, משמע ביכולותיו להרוויח כסף מהתוכן שהוא מעלה לשירות.

יוזמה זו של החברה מכירה בכך שהפרות עלולות להתרחש ללא כוונה, ומטרתה המוצהרת היא לסייע למשתמשי הפלטפורמה ללמוד מהטעויות שלהם, מבלי שיענשו מיידית על הפרה יחידה. החברה מאמינה שגישה חינוכית זו תהיה יעילה יותר במניעת הפרות עתידיות, תוך שמירה על הבטיחות והשלמות של קהילת פייסבוק.

במטא הדגישו כי המדיניות המרועננת הזו אינה משפיעה על עמדת החברה בנוגע למצבים בהם מתפרסם בשירות תוכן המפר תקנים חמורים שלה, כגון תוכן הכולל ניצול מיני או למשל כזה העוסק במכירת סמים קשים או בהאדרה של ארגונים ויחידים מסוכנים. במקרים אלו מטא לא תסתפק באזהרה שניתן למחוק, אלא תיישם הסרת תוכן ותגיב בהענשת מפיציו. מטא גם ציינה כי למערכת הסרת האזהרות החדשה המסוימת לא תהיה השפעה מהותית על שכיחות התוכן הבעייתי שמופיע בפלטפורמה, וזאת משום שבכוונתה להמשיך למתן ולהסיר תכנים המפרים את המדיניות שלה גם בהמשך הדרך.

תכונה חדשה זו מוצעת תחילה למשתמשי מצב מקצועי (Professional Mode), אך למטא יש תוכניות להפיץ אותה באופן נרחב יותר בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים