ה-FBI פתח בחקירת הפריצה למטה טראמפ

ממצאים ראשוניים העלו כי ההאקרים הצליחו לחדור לחשבון האימייל האישי של רוג'ר סטון - יועץ פוליטי ולוביסט שמרן אמריקני - וניצלו את הגישה לחשבונו כדי לנסות לפרוץ לחשבון של בכיר בקמפיין טראמפ

ה-FBI חוקר את הפריצה אליו. קמפיין המתמודד לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ.

הבולשת האמריקנית, ה-FBI, לצד סוכנויות אכיפת חוק פדרליות נוספות, החלו בחקירת הפריצה שאירעה לכאורה במטה הקמפיין של דונלד טראמפ, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות.

כפי שדיווחנו, טראמפ הפנה אצבע מאשימה כלפי איראן וטען כי היא העומדת מאחורי הפריצה.

היה על הכוונת: היועץ הפוליטי השמרן סטון

ממצאים ראשוניים העלו כי ההאקרים הצליחו לחדור לחשבון האימייל האישי של רוג'ר סטון. סטון הוא יועץ פוליטי ולוביסט שמרן אמריקני. מאז 1970, הוא עובד על קמפיינים של פוליטיקאים רפובליקנים – ריצ'רד ניקסון, רונלד רייגן, ג'ק קמפ, בוב דול, ג'ורג' בוש וטראמפ.

לפי הדיווחים, ההאקרים ניצלו את הגישה לחשבון המייל של סטון כדי לנסות לפרוץ לחשבון של בכיר בקמפיין טראמפ. זאת, כחלק ממאמץ מתמשך להשגת גישה לרשתות הקמפיין, כך אמר מקור ל-ABC.

הפריצה התרחשה ביוני, אולם ה-FBI ומודיעין האיומים של מיקרוסופט (Microsoft) – שזיהו את ניסיונות החדירה – לא הצליחו לקבוע את זהות התוקפים.

ל-סטון נמסר ממיקרוסופט ומה-FBI כי האימייל האישי שלו "נפרץ על ידי שחקן של מדינה זרה", מתוך כוונה לנצל את החשבון שלו לעריכת מסע דיוג בקרב עובדים בקמפיין של טראמפ. גרנט סמית, פרקליטו של סטון, אישר כי מיקרוסופט וה-FBI יצרו קשר עם הלקוח שלו, וכי "הוא ממשיך לשתף פעולה עם שניהם".

מאידך, סטון צייץ בחשבון ה-X שלו: "ה-FBI אומר לנו שאיראן עומדת מאחורי המאמץ לחדור ולפרוץ לקמפיין של טראמפ. בהתחשב בתפקידם (של ה-FBI) במתיחה הרוסית, אני לא בטוח – מצטער על הספקנות שלי. 

אני מתפלל שלא יהיה ניסיון התנקשות נוסף ב-דונלד טראמפ, שבו יאשימו את האיראנים".

הוושינגטון פוסט הוא שדיווח בראשונה כי החשבון של סטון היה במוקד המתקפה, בעוד שקמפיין טראמפ סירב למסור את זהות בעלי החשבון שנפרץ.

ה-FBI גם תדרך את קמפיין ביידןהאריס ביוני על האקרים איראנים, שמכוונים גם לקמפיין שלהם, כך לפי אחד הדיווחים. "הקמפיין שלנו עוקב בדריכות ועוסק בהגנה מפני איומי סייבר. איננו מודעים לפרצות אבטחה במערכות שלנו", אמר גורם בקמפיין האריס.

הוכח שקרתה ושאינה "מתיחה". התערבות רוסית בבחירות בארה"ב. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

הוכח שקרתה ושאינה "מתיחה". התערבות רוסית בבחירות בארה"ב. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. צילום: BigStock

איראן הכחישה אך שיטות הפעולה – איראניות, או שמא רוסיות…

ה-FBI אישר אתמול (ב') כי הוא חוקר את מתקפת הסייבר על קמפיין טראמפ, אך סירב לפרט בנושא. גורמי ביון בארה"ב עדכנו את ועדת המודיעין של הסנאט על הפריצה.

איראן הכחישה את ההאשמות שהופנו נגדה והממשל בארה"ב לא הפנה כלפיה אצבע מאשימה באופן פומבי. אלא שכפי שקבעו כמה מומחי הגנת סייבר, "הטכניקות בהן השתמשו ההאקרים כדי לתקוף את הקמפיין של טראמפ – תואמות לטכניקות של האקרים איראנים".

אחת ההשערות שהועלו על ידי חלק מאותם מומחים היא כי התוקפים אינם מאיראן, אלא רוסים במסווה. נזכיר שמתקפות סייבר דומות התרחשו לפני ובמהלך הבחירות של 2016 ו-2020. כפי שדווח אתמול (ב'), בכירים בממשל בארה"ב הזהירו כי המתקפות עלולות לקרות שוב. מספר בכירים לשעבר הזהירו בכנס DEF CON 2024, שהסתיים בסוף השבוע, כי "הפריצה לקמפיין של טראמפ עלולה להיות סימפטום לבעיה גדולה יותר".

נזכיר כי ב-2016 ממשלת רוסיה התערבה בבחירות בארה"ב. למרות ש-סטון מגדיר את הפרשה כ"מתיחה הרוסית", הממשל הרוסי קיים באותה תקופה בפועל קמפיין לוחמת סייבר, השפעה ותעמולה, במטרה לפגוע בקמפיין של הילרי קלינטון, ובמקביל לסייע למועמדותו של טראמפ ולהגביר את הקיטוב הפוליטי והחברתי בארצות הברית.

לפי קהילת המודיעין האמריקנית, המבצע – שכונה Project Lakhta – הוזמן ישירות על ידי ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה. לפי קהילת המודיעין האמריקנית, "פוטין הורה על ביצוע קמפיין השפעה ב-2016. מטרות רוסיה היו לערער את אמון הציבור בהליך הדמוקרטי בארה"ב, להשמיץ את מזכירת המדינה לשעבר והמועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, ולפגוע בסיכוי הבחירה שלה לנשיאות… פוטין וממשלת רוסיה פיתחו העדפה ברורה לנשיא הנבחר טראמפ".

עוד בטרם נערכו הבחירות, בנובמבר 2016, כמה חברות מודיעין איומים בסייבר, וביניהן מנדיאנט (Mandiant), קבעו כי מתקפות הסייבר בוצעו על ידי קבוצות ההאקרים המשוייכות למודיעין הרוסי – הדוב המהודר (Fancy Bear) ודובי חמים ונעים (Cozy Bear). מוסקבה המשיכה להכחיש את מעורבותה במבצעים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים