מנהל ישראלי בכיר: פוטרתי מאינטל כי התלוננתי שהבוס שלי תומך ב-7.10

המנהל, יליד ישראל ששירת כחייל צה"ל, התלונן שהבוס שלו פרסם פוסטים שתומכים בארגון הטרור ומביעים שמחה על הרג ישראלים ● הוא תובע את החברה בטענה שפוטר עקב התלונה

אינטל.

מנהל בכיר בתחום ההנדסה באינטל, יליד ישראל ששירת כחייל צה"ל, תובע את החברה בארצות הברית, בטענה שפוטר ממנה לאחר שהתלונן שהבוס שלו מפרסם פוסטים פרו-חמאסיים ב-X, ועושה לייק לפוסטים אחרים.

המנהל, שמשתמש בשם העט ג'ון דו, הוא תושב ניו יורק, שהצטרף לאינטל לאחר שהיא רכשה את הסטארט-אפ הישראלי שבו הוא עבד. לדבריו, בני משפחתו "כמעט שאיבדו את חייהם כתוצאה מירי טיל על ידי החמאס" מוקדם יותר השנה, והתפנו מביתם. עד לתחילת אפריל – מועד פיטוריו – הוא היה סגן נשיא להנדסה באינטל.

"יש יותר מדי עובדים ישראליים באינטל"

דו הגיש את התביעה במנהטן, ולטענתו, הוא פוטר בטענה של קיצוץ בהוצאות, כחודשיים בלבד לאחר שהועבר לתפקיד שבמסגרתו דיווח לאללה באדר, יליד מצרים, המשמש כסגן נשיא להצלחת לקוח בחברה. לדבריו, הוא לא חש בנוח לעבוד עם באדר, לאחר שזה פרסם בזמן המלחמה פוסטים אנטי-ישראליים ועשה לייק לפוסטים אחרים, בהם כאלה שמביעים שמחה על הרג של חיילי צה"ל. דו מציין בתביעה 12 פוסטים כאלה. באחד מהפוסטים שעל פי התביעה באדר עשה להם לייק נכתב: "הופצץ בניין וחוררו חמישה חיילים ציוניים, שנשלחו לגיהנום". עוד הוא טען שבאדר שאל אותו האם יש עובדים ישראליים נוספים באינטל, וכשהוא השיב לו שכן, הבוס התלונן ש-"יש יותר מדי עובדים ישראליים בחברה שלנו".

דו תבע את אינטל, באדר והמנהל שנמצא מעליו, ומבקש פיצוי על אובדן הכנסות ותשלומים נוספים. בא כוחו, דאג וויגדור, אמר כי "העובדה שאינטל לא רק מעודדת סוג כזה של התנהגות, אלא גם הגיבה נגד תלונה על פוסטים מטרידים מאוד שהבוס שלו פרסם ברשתות החברתיות, היא לא דבר שעומד בקריטריונים של גיוון והכלה".

לטענת התובע, הפיטורים שלו נוגדים הן את החוק הפדרלי והן את החוק של מדינת ניו יורק.

אינטל סירבה להגיב, בטענה שהיא לא מגיבה לעניינים שנמצאים בהליכים משפטיים. עם זאת, בחברה הדגישו במענה לפניית יאהו! כי "יש לנו תרבות ארוכת שנים של גיוון והכלה, ואנחנו לא מכילים שיח שנאה".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שיר טויטו

    מזעזע ומקומם, מדינת ישראל צריכה לתמוך ולתת לו ייצוג משפטי הולם

אירועים קרובים