הסגן של האריס: מורה, חייל, מאמן פוטבול ובעל רקורד בסייבר

תיאוריות קונספירציה החלו לצוץ במרשתת לאחר ההכרזה על מועמדותו של על טים וולז לתפקיד סגן הנשיאה ● מיהו וולז ומה הקשר שלו לעולמות הסייבר?

סוויפט תומכת. קמלה האריס וטים וולז.

בשבוע שעבר בחרה קמלה האריס, סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, בטימותי ("טים") וולז לתפקיד המועמד לסגן הנשיאה.

וולז, המכהן כמושל מדינת מינסוטה מאז ינואר 2019, לימד בשמורת אמריקנים-ילידים ("אינדיאנים") ובסין, שירת מאז 1981 במשמר הלאומי של צבא ארה"ב והיה מורה לגיאוגרפיה ומאמן פוטבול בתיכון.

לצד אלה, מסתבר שלמושל וולז יש נפח עשייה בולט בתחום הסייבר ההגנתי.

כך, ב-2022, וולז סייע לפרסום מכתב שקורא לממשלו של ג'ו ביידן שלא לסבך את נהלי אבטחת הסייבר של מדינות ארה"ב, עם אלה הפדרליים. באותה שנה הוא גם פרסם צו משלו בנושא אבטחת סייבר, המורה לסוכנויות המדינה לשדרג את ההגנה שלהן ולהשתמש בסמכויות שלהן, כדי להגן על תשתיות קריטיות מפני מתקפות סייבר.

לפני כמה חודשים הוא חתם על חוק להגנת הפרטיות של נתונים, הכופה אבטחה מעמיקה יותר על חברות העושות שימוש במאגרי נתונים, או שמוכרות נתונים אלה. "הממשל שלי התמקד באבטחת סייבר מאז 2019", כתב וולז בהקדמה לצו, וציין כמה הישגים אחרים בתחום, ביניהם מימון ייעודי ראשון לאבטחת סייבר במדינה. המימון הושג בהגדלת התקציב שהוקדש לשדרוגי IT במדינה, כולל אבטחת סייבר. "ההתקדמויות הללו הפכו את מינסוטה למאובטחת יותר, אבל יש עוד מה לעשות".

כיו"ר משותף של מועצת המושלים, עם מייק דה וויין הרפובליקני מאוהיו, וולז חתם על מכתב, בתגובה לאזהרות ממשל ביידן ב-2022 לגבי איומי סייבר בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. "אנו מכירים בכך שהממשל הפדרלי נושא באחריות ייחודית לחזק את אבטחת הסייבר של האומה", נכתב. "עם זאת, אנו מזהירים מפני פעולות מהירות או לא מתואמות, העלולות לערער את המדיניות והתהליכים הרגולטוריים של המדינה". במכתב הוזכר צו של ממשל ביידן מ-2021 שהנחה סוכנויות פדרליות לנקוט במגוון רחב של צעדי הגנת סייבר, והמושלים קראו "לשקול היטב את ההשלכות של אימוץ ואכיפה עצמאית של מדינות, בתחום תקני אבטחת סייבר שונים המגיעים מספקי שירות פרטיים, כי אין הנחיות פדרליות אחידות".

וולז גם חתם ב-2023 על חוק שנועד להעניש את מי שעושה שימוש בדיפ פייק (זיוף עמוק), כדי לפגוע במועמד פוליטי, או להשפיע על בחירות.

והימין הקיצוני תוקף את וולז – בסייבר

עוד בטרם הוכרז וולז כמועמד, וביתר שאת בשבוע האחרון, החלו מתקפות עליו מצד גזענים ואנשי הימין הקיצוני. אלה עשו שימוש בפלטפורמות האהובות עליהם להפצת תעמולה קיצונית: טלגרם, 4chan, והרשת החברתית החביבה עליהם – Gab.

רבים מהפוסטים התמקדו בתיאוריית קונספירציה, לפיה הוא שינה את דגל המדינה של מינסוטה – כך שהוא יהיה דומה לדגל סומליה: "טימי סומלי שינה את דגל המדינה כדי להיראות אפריקני", נכתב, בין השאר.

האמת מעט שונה: וולז אכן שינה בשנה שעברה את דגל המדינה, כי הדגל הקודם, מ-1957 זכה לביקורת על כך שהוא מתאר ​​אמריקני ילידי (אינדיאני) שמגורש מאדמתו באיום רובה.

העיצוב החדש כולל בחלקו רקע כחול עם כוכב לבן – המרמז למוטו הרשמי של המדינה "כוכב הצפון". כוכב שכזה יש במקרה גם בדגל סומליה. לימין הקיצוני שונא המהגרים יש קושי עם העובדה שבעקבות מלחמת האזרחים האכזרית שהייתה בסומליה בשנות ה-90, מינסוטה הפכה ליעד עבור מהגרים סומליים רבים. כך, יש במדינה של וולז קרוב לשבעה מיליון תושבים, ובהם, יותר מ-85,000 אמריקנים סומליים. אלה הפכו בשנים האחרונות למוקד קבוע ומתמשך למתקפות מצד גזענים, ניאו-נאצים ואנשי ימין קיצוני מכל הסוגים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים