בעקבות פסיקת ההגבלים העסקיים – משרד המשפטים האמריקני שוקל לפרק את גוגל

לפי דיווח בבלומברג, משרד המשפטים האמריקני שוקל להורות לגוגל למכור חלקים מעסקיה ● נשקלות גם אפשרויות, כמו דרישה מגוגל לשתף נתונים עם מנועי חיפוש מתחרים, לצד הטלת הגבלות על מוצרי ה-AI של ענקית הטק

שופט בתיק אפיק גיימס נגד גוגל: "גוגל המונופוליסטית..."

משרד המשפטים האמריקני (DOJ) שוקל לדרוש את פירוק האימפריה העסקית של אלפאבית, החברה האם של גוגל, זאת בעקבות הפסיקה שענקית הטק היא מונופול בלתי חוקי בתחום החיפוש המקוון, כך לפי דיווח בבלומברג.

על פי הדיווח, המסתמך על מקורות המקורבים לדיונים במשרד המשפטים, עורכי הדין של משרד המשפטים יכולים לבקש מהשופט, עמית מהטה, להורות לגוגל למכור חלקים מעסקיה – כמו מכירה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, דפדפן האינטרנט כרום ופלטפורמת הפרסום AdWords. המשרד שוקל גם אפשרויות פחות "חמורות", כמו דרישה מגוגל לשתף נתונים עם מנועי חיפוש מתחרים, כמו DuckDuckGo ו-Bing של מיקרוסופט. משרד המשפטים יכול גם לנסות להטיל הגבלות על מוצרי הבינה המלאכותית של גוגל כדי למנוע ממנה להשיג יתרון לא הוגן. לדוגמה, לבקש מהשופט לחסום את יכולתה של גוגל לדרוש מחברות לאפשר לה "לגרד" את התכנים שלהן בתמורה להופעה בתוצאות החיפוש.

בהחלטתו קבע השופט, כי: "גוגל היא מונופוליסטית, ונקטה בשיטות לשימור המונופול שלה". מהטה מצא שגוגל הפרה את סעיף 2 של חוק שרמן (Sherman Act) על ידי שמירה על המונופול שלה בשווקים בארה"ב עבור שירותי חיפוש כלליים ופרסום טקסט כללי, באמצעות עסקאות הפצה בלעדיות שנסמכו על תשלומים של מיליארדי דולרים לשותפים כמו אפל, סמסונג ו-T&AT – כולל 26.3 מיליארד דולר ב-2021 לבדה – כדי להבטיח שמנוע החיפוש שלה מופעל כברירת מחדל ברוב הסמארטפונים.

עוד לפי הדיווח, משרד המשפטים צפוי לבקש ממהטה לאסור על גוגל להציע עסקאות ברירת מחדל בעתיד.

ה-DOJ צפוי להציג את מתווה הסעדים המוצעים שלו להתמודדות עם המונופול של גוגל במהלך המושב השני של ההליכים המשפטיים הקשורים לתיק ההגבלים העסקיים, שאמור לצאת לדרך בספטמבר.

גוגל לא הגיבה לפרסום, אבל ציינה כבר, כי היא מתכננת לערער על פסק הדין של מהטה. קנט ווקר, הנשיא שלה לעניינים גלובליים, אמר בעקבות הפסיקה, כי "החלטה זו מכירה בכך שגוגל מציעה את מנוע החיפוש הטוב ביותר, אך מסיקה שאסור לאפשר לנו להפוך אותו לזמין בקלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים