יבמ פיתחה את תקני ההצפנה הפוסט-קוונטיים הראשונים בעולם

התקנים אומצו על ידי המכון הלאומי האמריקני לתקנים וטכנולוגיה, ושם אומרים כי מדובר בצעד חשוב להגנת סייבר על נתונים מוצפנים מפני מתקפות מחשב קוונטיות פוטנציאליות

מחשוב קוונטי.

אחד החששות הגדולים שמלווים את המחשוב הקוונטי, שהולך ומתקדם אל שימושיות ואל מצב של תקינה, הוא שהעוצמה שלו יכולה להיות מסוכנת. הכוונה היא אמנם שמחשוב קוונטי יסייע לפתור בעיות גלובליות שאי אפשר אפילו לחשב בתזמונים אפשריים גם במחשבים עתירי ביצועים מהשורה, אבל אין ספק ששחקנים מרושעים בהחלט ינסו לנצל את העוצמה הזו לטובת שימוש בתרחישים זדוניים.

כחלק מצעדי המנע האפשריים, המכון הלאומי האמריקני לתקנים וטכנולוגיה (NIST) פרסם אלגוריתמים ראשונים שפותחו בידי יבמ כתקני ההצפנה הפוסט-קוונטיים הראשונים בעולם. בארגון מציינים שהתקנים הללו הינם צעד חשוב להגנת סייבר על נתונים מוצפנים מפני מתקפות מחשב קוונטיות פוטנציאליות.

המכון קבע שלושה אלגוריתמים להצפנה פוסט-קוונטית: שניים מהם, ML-KEM (שכונה במקור CRYSTALS-Kyber) ו-ML-DSA (שכונה במקור CRYSTALS-Dilithium), פותחו בידי חוקרי יבמ בשיתוף פעולה עם שותפים בתעשייה וחוקרי אקדמיה. האלגוריתם השלישי שפורסם, SLH-DSA (הוגש בתחילה כ-+SPHINCS), פותח בשיתוף חוקר שהצטרף מאז לשורות החברה. בנוסף, אלגוריתם רביעי שפותח בידי יבמ, FN-DSA (שנקרא במקור FALCON), נבחר לצורך תקנון עתידי.
כאמור, המטרה היא להימנע מהתקפות של מחשבים קוונטיים שירתמו מספיק כוח חישובי כדי לשבור את תקני ההצפנה העומדים בבסיס רוב הנתונים והתשתיות בעולם כיום, ולכן יש צורך בהגדרת תקנים חדשים שיוכלו להתמודד עם התקיפות האלה.
"המשימה של יבמ בתחום המחשוב הקוונטי היא כפולה: להביא מחשוב קוונטי שימושי לעולם ולהפוך את העולם לבטוח באופן קוונטי. אנחנו מבינים שהתקדמות עשויה לבשר על מהפך באבטחת הנתונים והמערכות הרגישים ביותר שלנו. הפרסום של NIST של שלושת תקני ההצפנה הפוסט-קוונטיים הראשונים בעולם מסמן צעד משמעותי במאמץ לבניית עתיד בטוח קוונטי לצד מחשוב קוונטיים", אמר ג'יי גמבטה, סגן נשיא IBM Quantum.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים