ארה"ב: מדוע הגיש ארגון עובדי תחבורה תלונות נגד מאסק וטראמפ?

ה-UAW הגיב בפעולתו על שיחתם של יזם הטק המפורסם והמועמד לנשיאות ב-X השבוע, ובשל "ניסיונותיהם הבלתי חוקיים לאיים ולהפחיד עובדים שעומדים על שלהם על ידי השתתפות בפעילות מתואמת מוגנת, כגון שביתות", לדבריו

ספגו תלונות רשמיות מאיגוד עובדים. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, והמועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ.

איגוד עובדי הרכב המאוחדים, ה-UAW (ר"ת United Auto Workers union) הפעיל בארה"ב, הגיש באחרונה תלונות רשמיות (המכונות תביעות עבודה פדרליות) נגד מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, ונגד נשיא ארה"ב לשעבר ומועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, דונלד טראמפ.

התלונה של UAW הגיעה עקב דברים שנאמרו בשיחתם המתוקשרת של מאסק וטראמפ ביום ב' האחרון, ששודרה אונליין, וכחלק מהמאמץ המתמשך שלו לטפל בזכויות עובדים במגזר כלי הרכב, וביחס הוגן של המעסיקים כלפיהם.

"UAW הגיש תביעות עבודה פדרליות נגד המיליארדרים הבזויים"

התביעה שהוגשה נגד מאסק נועדה לשפוך אור על מערכת היחסים שלו עם עובדי טסלה ועל נוהלי עבודה בלתי הוגנים, לכאורה, המושתים על מועסקי החברה. בתלונתו נגד מאסק וחברת הרכב החשמלי שלו, UAW העלה חששות בנושאים כמו בטיחות העובדים, שכרם ומאמצי החברה והנהלתה למנוע מהם התאגדות.

הארגון פרסם הודעה רשמית על המהלך אשר יזם באתרו, ובה ציין כי "UAW הגיש תביעות עבודה פדרליות נגד המיליארדרים הבזויים דונלד טראמפ ואילון מאסק בגין ניסיונותיהם הבלתי חוקיים לאיים ולהפחיד עובדים שעומדים על שלהם, על ידי השתתפות בפעילות מתואמת ומוגנת, כגון שביתות".

הארגון הוסיף וציין בהודעתו ש-"לאחר עיכובים טכניים משמעותיים ב-X, שנקרא בעבר טוויטר, טראמפ ומאסק ניהלו ביום ב' בערב שיחה מקושקשת ולא מאורגנת מול למעלה ממיליון מאזינים, שבה הם דגלו בפיטורים לא חוקיים של עובדים שובתים".

UAW המשיך ופירט את דברי האישים וסיפר כיצד טראמפ המליץ למאסק בשיחתם: "אתה נכנס, אתה אומר, אתם רוצים להפסיק (לעבוד – ג"פ)? הם שובתים, אני לא אזכיר את שם החברה, אבל הם שובתים, ואתה אומר, זה בסדר, כולכם מסולקים. כולכם סולקתם. כל אחד ואחד מכם".

האיגוד הציג בכך את הצעתו של טראמפ למאסק לפטר את עובדי טסלה, לכאורה, אם או כשהם שובתים, בתביעה ליחס הוגן יותר לזכויות עובדים מלאות במקום העבודה. ב-UAW הסבירו בתגובה לדברים אלו כי "לפי החוק הפדרלי, לא ניתן לפטר עובדים בשל שביתה, ואיום בכך אינו חוקי לפי חוק יחסי העבודה הלאומי". על פי דיווחים במדיה האמריקנית, מאסק, שהצהיר באחרונה שהוא תומך בטראמפ, צחק מדברי המועמד הרפובליקני לנשיאות, אך לא התייחס ישירות למה שאמר בעניין זה.

The last two UAW presidents went to prison for bribery & corruption and, based on recent news, it looks like this guy will join them!

התגובות לתלונות ומה שעתיד לקרות בהמשך

"כשאנחנו אומרים ש-דונלד טראמפ הוא מפר שביתות, לזה אנחנו מתכוונים. כשאנחנו אומרים שטראמפ מתנגד לכל מה שהאיחוד שלנו מייצג, לזה אנחנו מתכוונים", אמר נשיא UAW, שון פיין. "דונלד טראמפ תמיד יצא נגד עובדים שיעמדו על זכויותיהם, והוא תמיד יעמוד לצד מיליארדרים כמו אילון מאסק, שתורם 45 מיליון דולר בחודש ל-Super PAC, כדי שהוא (טראמפ – ג"פ) ייבחר". פיין המשיך וציין: "גם טראמפ וגם מאסק רוצים שאנשי מעמד הפועלים ישבו וישתקו, והם צוחקים על זה בגלוי. זה מגעיל, לא חוקי וצפוי לחלוטין משני הליצנים האלה".

טסלה לא הגיבה למהלך, ואילו מאסק השתלח ב-פיין בתגובה בציוץ ב-X בה כתב: "שני הנשיאים האחרונים של UAW נכנסו לכלא בגין שוחד ושחיתות, ועל סמך החדשות האחרונות, נראה שהבחור הזה יצטרף אליהם!".

דובר קמפיין טראמפ, בריאן יוז, כינה את התלונה נגד המועמד לנשיאות "תעלול פוליטי חסר בושה", שלדבריו נועד "לשחוק" את התמיכה של עובדים אמריקנים בטראמפ.

מה יקרה בהמשך? ובכן, תלונות בתחום העבודה המוגשות בארה"ב מגיעות אל המועצה הלאומית ליחסי עבודה, ה-NLRB (ר"ת National Labor Relations Board) והיא עתידה להחליט אם לחקור את ההאשמות והטענות שהוצגו בהן – אם לאו. אם המועצה תסיק שהיו הפרות, היא עלולה להטיל עונשים על הנאשמים במעל. יצוין כי בשנת 2021 כבר קבעה ה-NLRB כי מאסק פיטר באופן לא חוקי עובד יחיד של טסלה, בגין מעורבותו בפעילות איגודית.

מארק גסטון פירס, מי שהיה יו"ר ה-NLRB בימי הנשיא ברק אובמה, סיפק על הסוגיה תגובה מעניינת וטען כי UAW עשו שימוש "ספרותי" בדיני העבודה של ארה"ב, וזאת מתוך מטרה פוליטית. לדבריו, "לא סביר שהאישום יעמוד", אלא אם האיגוד יצליח להוכיח כי טראמפ אמר את מה שאמר בשיחה המדוברת בשם אחת החברות של מאסק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים