"גוגל המונופוליסטית לא יכולה להימנע משינוי בחנות האפליקציות"

שופט בית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו אמר אתמול (ד') בדיון בתביעה של אפיק גיימס נגד גוגל כי הוא מתכנן להטיל צו שייאלץ את גוגל לאפשר למשתמשי אנדרואיד דרכים נוספות להוריד אפליקציות

שופט בתיק אפיק גיימס נגד גוגל: "גוגל המונופוליסטית..."

שופט בית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו, ג'יימס דונאטו, אמר אתמול (ד'), כי הוא מתכנן להטיל צו, שיאלץ את גוגל של אלפאבית לאפשר למשתמשי אנדרואיד דרכים נוספות להוריד אפליקציות, מבלי להיכנס לפרטי הפרטים לעסקי ענקית הטק, בעקבות פסק דין של חבר מושבעים בשנה שעברה לטובת יצרנית פורטנייט, אפיק גיימס.

במהלך המשפט שמע השופט מומחים טכנולוגיים ואת עורכי הדין של אפיק וגוגל, שדיברו על רפורמות מוצעות בתיק ההגבלים העסקיים של גוגל בתביעה של אפיק נגדה.

דונאטו התייחס בקוצר רוח למחאות של גוגל על ​​העלויות והקושי ביישום רבות מההצעות של אפיק, ואמר כי יוציא פסיקה שתמקסם את הגמישות של המשתמשים והמפתחים להוריד ולהפיץ אפליקציות מחוץ לחנות Play, ואף הזכיר את הפסיקה האחרונה, שקבעה כי גוגל היא מונופול בתחום החיפוש המקוון, על אף שהמשפט שהתנהל בפניו לא עסק בתחום החיפוש, אלא בנושא חנות האפליקציות Play של ענקית הטק. "בסופו של דבר אתם תשלמו משהו כדי שהעולם יהיה צודק יותר לאחר שנמצא כי אתם מונופול", אמר דונאטו.

הוא ציין, כי הצו שלו יהיה בן כשלושה עמודים ויבטיח שגוגל תדע מה הם "כללי הדרך".

דונאטו אמר, כי יפסוק בשבועות הקרובים ויורה על הקמת ועדת ציות טכנית של שלושה אנשים, שתפקח על הטמעת הצו. "גוגל חיסלה תחרות במשך שנים על גבי שנים. עכשיו אנחנו פותחים את השער ומאפשרים למתחרים להיכנס", אמר דונאטו.

התביעה של אפיק האשימה את גוגל בהתנהלות מונופוליסטית בנוגע לאופן שבו צרכנים ניגשים לאפליקציות במכשירי אנדרואיד וכיצד הם משלמים על רכישות בתוך האפליקציה.

יצרנית המשחקים מצפון קרוליינה שכנעה חבר מושבעים בדצמבר 2023, שגוגל חנקה את התחרות שלא כדין באמצעות השליטה שלה על הפצה ותשלומים על אפליקציות.

אפיק ביקשה מדונאטו לדרוש מגוגל להקל על משתמשי אנדרואיד להוריד אפליקציות מחנויות אפליקציות של צד שלישי, כמו זו של אפיק, וממקורות אחרים באינטרנט. היא גם רוצה שבית המשפט יאסור על גוגל להתקין באופן אוטומטי את חנות Play שלה במכשירי אנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים