למה המתאגרפת האלג'יראית התלוננה נגד ג'יי קיי רולינג ומאסק?

אימאן חליף, מדליסטית זהב באולימפיאדת 2024, הגישה תלונה למשרד התובע הכללי של פריז, המאשימה באופן גורף אלמונים ב"מעשים של הטרדת סייבר מחמירה" כנגדה ● מאסק ורולינג מוזכרים כמי שלקחו חלק במעל, לכאורה

המתאגרפת האלג'יראית אימאן חליף הגישה תלונה על בריונות רשת נגדם. אילון מאסק וג'יי קיי רולינג.

מדליסטית הזהב האולימפית, המתאגרפת האלג'יראית אימאן חליף, הגישה לאחרונה תלונה נגד שתיים מהדמויות המוכרות והבולטות בעולם כיום – אילון מאסק וג'יי קיי רולינג. התלוננ נגד יזם הטק ווהסופרת שכתבה את סדרת ספרי הארי פוטר היא בגין מה שהוגדר כ"בריונות רשת", לכאורה, בה לקחו חלק השניים נגד חליף.

תלונתה של חליף, שהוגשה למרכז נגד השנאה המקוונת של משרד התובע הכללי של פריז, מאשימה באופן גורף אלמונים ב"מעשים של הטרדת סייבר מחמירה", ומזכירה במפורש את מאסק ורולינג כמי שלקחו חלק במעל, לכאורה. התלונה הגיעה בעקבות עיסוק אינטנסיבי ופראי במגדרה של חליף במהלך השתתפותה באולימפיאדת פריז 2024.

המתאגרפת בת ה-25 התמודדה עם הטרדות מקוונות סביב הסוגיה האם היא אכן אישה אם לאו. ההתלבטות והחיטוט הציבורים בשאלת המגדר שלה הגיעו בעקבות הופעתה המנצחת במקצה 66 קילוגרם לאיגרוף לנשים. ההטרדות, כולל רטוריקה מלאת שנאה והסתה פומבית לאפליה, החלו עקב המפגש האולימפי שלה עם המתאגרפת האיטלקייה אנג'לה קאריני, שפרשה במהלך הקרב עם חליף עקב פציעה באפה, בטענות ש-חליף אינה אישה, ולכן אינה יכולה להתמודד בטורנירי הנשים באיגרוף באולימפיאדה.

אינספור מבקרים נטולי כל הסמכה לקבוע דבר וחצי דבר על השתתפות חליף באירוע בהסופרטיבי הדומיננטי העלו התנגדויות בנוגע לזכאותה להתחרות, טענו שהיא בכלל טרנסג'נדרית והציגו מצג שווא כאילו מדובר בגבר המכה נשים להנאתו. בפועל, מהר מאוד הסתבר שחליף נולדה כאישה לכל דבר, נוצחה בעבר על ידי מתאגרפות אחרות, ושהשתתפותה בטורניר הנשים באוליפיאדה נבחנה ואושרה רשמית. אבל הסערה הציבורית לא שככה מהר ודעכה רק כעבור ימים רבים, וכשחליף זכתה לבסוף במדליית הזהב.

איך מאסק ורולינג קשורים לתלונה?

גם רולינג ואילון מאסק, הידועים בעמדות אנטי-טרנסג'נדריות, היו בין האנשים בעלי הפרופיל הגבוה שביקרו בפומבי את השתתפותו של חליף באולימפיאדה.

מנכ"ל X ומי שהביאה אל העולם את הארי פוטר פרסמו תגובות בהקשר לפרשיית המתאגרפת. בעקבות הקרב עם קאריני צייצה רולינג: "האם יש תמונה אחרת שיכולה לסכם טוב יותר את תנועת זכויות הגברים החדשה שלנו? חיוך של גבר, שיודע שהוא מוגן על ידי ממסד ספורט שונא נשים, שנהנה ממצוקה של אישה שזה עתה נתן לה אגרוף בראש, ושניפץ את שאיפות חייה".

כמו כן המשיכה הסופרת ושיתפה כמה פוסטים שנויים במחלוקת על האלג'יראית.

מאסק מצידו צייץ מחדש ב-X הצהרה של השחיינית ריילי גיינס שבה נכתב, "גברים לא שייכים לספורט נשים", בתוספת ההערה: "בהחלט".

מעניין לציין כי כבר ביום שלאחר הפרשה, קאריני עצמה ביקשה את סליחתה של חליף. המתאגרפת האיטלקייה פרסמה התנצלות על האופן שבו התמודדה עם השלכות קרב האיגרוף של השתיים באולימפיאדה.

המאבק קרב החדש של המדליסטית האולימפית מאלג'יר

פרקליטה של חליף, נביל בודי, הדגיש את משמעות התביעה והסביר כי מדובר ב-"קרב חדש" עבור המדליסטית האולימפית מאלג'יר.

בתגובה לבריונות שחוותה ברשת, דחקה חליף בכל המגיבים לשמור על העקרונות האולימפיים ולהימנע מלהציק לספורטאים. בהצהרה שפרסמה, הרחיבה חליף על ההשפעות המזיקות של הטרדה מקוונת, והדגישה את הפוטנציאל שלה להרוס אנשים ולפלג בין בני אדם.

משרד התובע הכללי של פריז אישר כי נפתחה חקירה בנוגע להאשמותיה של חליף על הטרדות אונליין כנגדה. עורך דינה בודי הרחיב כי החקירה הפלילית תתמקד בזיהוי המסיתים ובמי שהעצימו את ההטרדה הדיגיטלית כלפי חליף.

מאסק, רולינג וגורמים נוספים המעורבים בתלונה לא הגיבו עליה לעת עתה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דידייה

    שנה שעברה הוא (היא?) נפסל(ה) באליפות העולם מפני שלא עבר(ה) בדיקות גנטיות. אולי גם השחיין האמריקאי הטרנס הוא גם אישה? ה "פרוגרס" הורג ספורט נשי.

  2. דידייה

    לא ברור לי מה ה "מהר מאוד הסתבר שחליף נולדה כאישה לכל דבר"; הרי שנה שעברה היא נפסלה באליפות העולם מפני שלא עברה בדיקות גנטיות. אולי גם השחיין האמריקאי הטרנס הוא גם אישה? ה "פרוגרס" הורג ספורט נשי.

אירועים קרובים