תוכנית חדשה תכשיר מנהלות בכירות למערך הסייבר הלאומי

מערך הסייבר הלאומי וסופרסונס - ארגון חברתי שמקדם שוויון מגדרי בצמתי השפעה והכרעה - השיקו באחרונה את התוכנית הייחודית, בת שבעת המפגשים, שנועדה להתמודד עם החסמים שנשים נתקלות בהם בדרכן לתפקידים בכירים

יוכשרו להיות בכירות במערך הסייבר הלאומי. נשים.

מערך הסייבר הלאומי וסופרסונס – ארגון חברתי שמקדם שוויון מגדרי בצמתי השפעה והכרעה – השיקו באחרונה תוכנית שמטרתה לסייע למנהלות בכירות להתקדם לתפקידים בכירים יותר במערך הסייבר הלאומי. התוכנית, שכוללת שבעה מפגשים, נועדה להתמודד עם החסמים שנשים נתקלות בהם בדרכן לתפקידים בכירים ולספק להן כלים להתקדמות אישית ומקצועית. המשתתפות בתוכנית יפגשו נשים בכירות במגזר הציבורי והעסקי.

התוכנית החדשה נועדה לייצר מודלינג למנהלות ולהראות להן כי יש ערוצי פיתוח וקידום בארגון, ואיך ניתן להגיע אליהם. התוכנית מתמקדת בעבודה אישית על חוזקות, העברת מסרים ודיוקם, במקביל ליצירת קבוצת עמיתות מקדמת. כל זאת במטרה לבנות פורום נשים בכיר בתוך מערך הסייבר, שיאפשר את המשך הפעילות גם לאחר סיום התוכנית.

התוכנית תכלול מפגשים, סדנאות והרצאות שיתמקדו במתן כלים ניהוליים ייחודיים, חיזוק היכולות האישיות של כל משתתפת והיכרות עם נשים בכירות במערכת הציבורית והעסקית – על מנת ללמוד מדרכן המקצועית. כל אלו נועדו לקדם נשים לתפקידי הניהול הבכירים ביותר במערך הסייבר ומחוצה לו.

נשים מאיישות רק 14% מהמשרות הבכירות ביותר בשירות המדינה

נשים מהוות רוב של 63% בקרב עובדי המדינה, אולם הנתונים מראים כי הייצוג הנשי בתפקידים בכירים עדיין נמוך בצורה מדאיגה. כך עולה מנתונים של נציבות שירות המדינה שהציג ג'רי אלמו קפיטל ממרכז המחקר והמידע של הכנסת בדיון בוועדה לקידום מעמד האישה לאחרונה.

עוד עולה מהנתונים כי רק 14% מהמשרות הבכירות ביותר בשירות המדינה מאוישות על ידי נשים. בנוסף, רק 7% מכלל המנכ"לים במשרדי הממשלה הן נשים, כאשר מתוך 29 מנכ"לים ישנן שתי מנכ"ליות בלבד. גם בתפקיד משנה למנכ"ל המצב לא טוב בהרבה – עם ארבע נשים מתוך 16 (25%). בתפקידים מקבילים למנכ"ל, נשים מהוות רק 16%, עם תשע נשים לעומת 48 גברים. הנתונים הללו מדגישים את הפערים המגדריים העמוקים ואת החשיבות של התוכנית בקידום נשים לתפקידים בכירים בתפקידים ממשלתיים.

ארגון חברתי שמקדם שוויון מגדרי בצמתי השפעה והכרעה. סופרסונוס.

ארגון חברתי שמקדם שוויון מגדרי בצמתי השפעה והכרעה. סופרסונוס. צילום: איור: סופרסונס

"צעד חשוב והכרחי לא רק לנשים עצמן – גם לחברה כולה"

גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי: "בשנתיים האחרונות עשינו קפיצה משמעותית באחוז הנשים בהנהלה, והן מהוות כיום 32% מכלל חברי ההנהלה. אנחנו מאמינים שנשים הן חלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו, ואנחנו מחויבים להמשיך ולקדם שוויון הזדמנויות לכל עובדינו. אנחנו מציעים כעת מגוון תוכניות ומנטורינג לנשים במערך, כדי לעזור להן לקדם ולפתח את הקריירה, במיוחד בעולם הסייבר בו הייצוג הנשי נמצא בחסר".

חנה רדו, מייסדת ונשיאת סופרסונס: "שיתוף הפעולה עם מערך הסייבר הלאומי מסמל את המחויבות שלנו לשינוי מערכתי בקידום שוויון מגדרי. המטרה היא שנשים יגיעו לתפקידים הבכירים ביותר במשק, שהן יכירו את החוזקות שלהן וידעו למצב את עצמן בארגון ככאלו שצריכות להוביל אותו. זהו צעד חשוב במדיניות כללית לשוויון מגדרי, המבטיח חברה שוויונית והוגנת לדורות הבאים".

ליאת שקד, מנכ"לית סופרסונס: "אני שמחה שמערך הסייבר מצטרף למעגל החברות המובילות במשק הישראלי, המבינות שהשקעה בקידום נשים לעמדות מפתח הוא מהלך אסטרטגי ומחייב – במציאות שבה נשים עדיין מהוות מיעוט בתפקידי הניהול הבכירים ביותר. מדובר בצעד חשוב והכרחי לא רק לנשים עצמן, אלא גם לחברה כולה. אין לי ספק שמערך הסייבר הוא הסנונית הראשונה מבין המשרדים הממשלתיים שמבינים שקידום נשים בארגון הוא צורך בסיסי והכרחי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים