עקב המלחמה: איחוד הצלה עוברת לענן – לשדרוג יכולת תגובה והצלת החיים

הארגון יסתייע בטכנולוגיית AI מתקדמת של קרביין לניהול תקשורת חירום ● דובי מייזל , סמנכ"ל מבצעים, באיחוד הצלה: "כחלק מהפקת לקחים שאנו עושים החל מה-7 לאוקטובר, אנו משפרים משמעותית את יכולות התגובה שלנו"

מוקדן איחוד הצלה בעבודה עם מערכת קרביין החדשה.

איחוד הצלה – ארגון מתנדבים ארצי להצלת חיים – וחברת קרביין (Carbyne), המתמחה בטכנולוגיות בטיחות הציבור, השלימו את התקנתה של פלטפורמת תקשורת חירום מתקדמת, מבוססת ענן, המשמשת מוקדי חירום והצלה ברחבי העולם.

מערכת APEX מבוססת ה-AI שפיתחה קרביין, הוטמעה בתשתית המטה הארצי של איחוד הצלה, ומספקת לפרמדיקים במוקד סביבת עבודה בעלת יכולות טכנולוגיות מתקדמות, ותפעול אמין ושוטף ללא הפרעות או השבתות.

באירוע לרגל העלייה לאוויר של המערכת החדשנית APEX, שהתקיים אתמול (א'), במטה הארצי של איחוד הצלה בירושלים, אמר פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל איחוד הצלה (לשעבר מנכ"ל קופ"ח כללית, ומנכ"ל בתי החולים סורוקה ומאיר), כי "אין יעד יותר קדוש ומשמעותי מהצלת חיים, ובכך אנשי איחוד הצלה עוסקים יום ולילה. יש לנו יעד נוסף, מאוד לא פשוט להשגה – להגיע לכל מי שזקוק לסיוע שלנו בתוך 90 שניות. לכן, כל פתרון טכנולוגי שאנו מסוגלים לגייס הוא מבורך ומהווה קפיצת דרך".

דובי מייזל, סמנכ"ל מבצעים, איחוד הצלה: "כחלק מהפקת לקחים שאנו עושים החל מהשבעה לאוקטובר, אנו משפרים משמעותית את יכולות התגובה שלנו במצבי חירום ומשנים את כללי המשחק בתחום הצלת החיים. המעבר לענן עם APEX של קרביין, מבטיח מענה מהיר ויעיל יותר, מגדיל את הסיכויים להציל חיים ומקנה תחושת ביטחון רבה יותר לקהילה".

השקת המערכת באיחוד הצלה. מימין לשמאל: עדן יונה, מנהלת לקוחות בקרביין; נעם פרנקל, מנהל המו"פ בקרביין; פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל איחוד הצלה; זהר אלי, מנהל מוקדים וטכנולוגיות באיחוד הצלה.

השקת המערכת באיחוד הצלה. מימין לשמאל: עדן יונה, מנהלת לקוחות בקרביין; נעם פרנקל, מנהל המו"פ בקרביין; פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל איחוד הצלה; זהר אלי, מנהל מוקדים וטכנולוגיות באיחוד הצלה. צילום: יחיאל גורפיין

אפשרות לקבל תוכן ויזואלי ומיקום ולקיים צ'אט עם הפונים

הטכנולוגיה מאפשרת למוקדני איחוד הצלה העונים לשיחות חירום, לקבל מהמתקשר תוכן וידיאו וצילומים ממקום האירוע בזמן אמת, וכן זיהוי מיקום מיידי ומדויק של המתקשר (כולל גובה המיקום, כשמדובר בבניין), ותקשורת באמצעות צ'אט כשלא ניתן לדבר.

יכולות אלה מתאפשרות על ידי לחיצה על קישור שנשלח לטלפון של המתקשר, וזמין רק במהלך השיחה עם המוקד, ללא כל צורך בהורדת אפליקציה.

היכולות מבוססות הבינה המלאכותית של APEX מאפשרות הזרמה של נתונים קריטיים למוקדנים, ובכך משתפרת יכולת קבלת ההחלטות בהתאם למצב המדויק בזירת האירוע. בנוסף, מאפשרת המערכת לסנן ולנתב שיחות נכנסות למוקד לפי רמת דחיפות ובכך מייעלת את עבודת המוקדנים בזמני עומס ומאפשרת להם להתמקד באירועים הדחופים ביותר.

זהר אלי, מנהל מוקדים וטכנולוגיות באיחוד הצלה: "אנו מטפלים בכ-2,000 אירועים מדי יום, וכבר עכשיו לוקח לנו זמן שיא של פחות מחמש שניות לספק מענה טלפוני למתקשרים. המערכת המתקדמת של קרביין שמוטמעת כבר במדינות גדולות בעולם, לוקחת אותנו עוד צעד קדימה בדרך להשגת היעד של מתן סיוע תוך 90 שניות. המעבר לפתרון מבוסס הענן של קרביין, מספק לנו יכולות מתקדמות בתחום תקשורת החירום וגמישות לעבוד מכל מקום. מוקדנים יוכלו לקבל שיחות ונתונים ממקום האירוע, ולספק הנחיות לסיוע מציל חיים מרחוק. נתוני השיחות מאוחסנים ומגובים בענן ובכך פוחת הסיכון לאיבוד נתונים".

אמיר אליחי, מנכ"ל קרביין.

אמיר אליחי, מנכ"ל קרביין. צילום: מאט קאר

"קרביין מחויבת לספק לעולם החירום וההצלה פתרונות תקשורת חדשניים, שיוצרים מהפיכה בדרך בה מוקדים פועלים להצלת חיים", אמר אמיר אליחי, מנכ"ל ומייסד קרביין. אנו מעריכים את הנהלת איחוד הצלה על מחויבותה לספק לאלפי העובדים והמתנדבים שלה סביבת עבודה מודרנית, יעילה ואמינה ומעבר לכך – על מחויבותה לספק לציבור אותו היא משרתת תגובה מהירה וטובה יותר במצבי חירום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים