איקאה לקראת הגדלת צי הרחפנים שלה – שיהיה משודרג ביכולות AI

ענקית הריהוט והאביזרים לבית משוודיה עדכנה כי שדרגה ותגברה את מערכת הרחפנים שלה - המועסקים במחסניה במשימות מלאי ובשאר מטלות שעד כה גזלו זמן יקר מעובדים אנושיים

תשדרג ותעבה את מערך הרחפנים במחסניה. איקאה.

איקאה הודיעה באחרונה על הרחבת צי הרחפנים שלה, שעד כה מנה כמאה רחפנים ברחבי אירופה. מדובר ברחפנים שעובדים במחסני החברה ולטענתה משדרגים את הנעשה בהם באופן ניכר. באופן כולל כיום פועלים בשירות החברה למעלה מ-250 רחפנים ב-73 מחסנים השוכנים בתשע מדינות. בין המדינות האירופיות בהם מפעילה החברה את הרחפנים כיום נכללות בלגיה, קרואטיה, סלובניה, גרמניה, איטליה והולנד. החברה בישרה גם שצי הרחפנים המתחדש יחל לאייש בקרוב גם מחסניה בארה"ב.

החברה כתבה באתרה: "איקאה נרגשת להכריז על השלב הבא בטכנולוגיית הרחפנים שלה: מערכת משודרגת המופעלת על ידי AI". החברה הוסיפה ועדכנה כי "לאחר שנה מוצלחת של בדיקות קפדניות במרכז ההפצה בווינטרסלג, בלגיה, איקאה מוכנה לפרוס את הרחפנים שלה למקומות נוספים במהלך השנה הבאה".

הרחפנים במחסנים עושים את העובדים יותר מרוצים

החברה החלה להשתמש ברחפנים לראשונה בשנת 2021 כחלק משיתוף פעולה עם Verity, ספקית בינה מלאכותית ורובוטיקה, שגויסה לפיתוח פתרון בדמות רחפן אוטונומי לחלוטין, הפועל במחסני ענקית הריהוט והציוד לבית. השימוש ברחפנים, על פי הדיווחים, שינה את ניהול המלאי של איקאה והגביר משמעותית את היעילות התפעולית שלה, כמו גם העלה את הפרודוקטיביות של העובדים. כעת הצי שהחברה מפעילה יתעבה וישתכלל עוד.

Ingka Group – החברה המחזיקה ומפעילה את רוב המכירות הקמעונאיות של איקאה – בישרה בהודעה רשמית כי מערכת הרחפנים המשודרגת החדשה של החברה השוודית, המופעלת על ידי AI, מסוגלת לפעול לצד ויחד עם העובדים מסביב לשעון, בתוך שהיא משתלבת ביחידות ההגשמה (כינוי למחסנים) ובמרכזי ההפצה. הגאד'טים המתקדמים, כך לפי ההודעה, מבצעים משימות מלאי תובעניות שגוזלות זמן רב באופן אוטומטי לחלוטין, ובכך משחררים את העובדים האנושיים לשפר את חוויית הלקוח, ומספקים לאיקאה ניהול מלאי מהיר ומדויק יותר.

טומי נימירובסקי, מנהל יישום פרויקט הגשמה באיקאה בלגיה, הדגיש את ההשפעה המשמעותית של טכנולוגיית הרחפנים על התהליכים התפעוליים והיעילות הכוללת של איקאה. לדבריו: "הטמעת פתרון שבאמת עושה את ההבדל במחסנים שלנו היא חוויה מתגמלת מאוד. התגמול הוא מונומנטלי, מכיוון שהוא מקל על שיתוף פעולה בין בעלי עניין שונים".

הרחפנים שמעסיקה החברה לא רק מאפשרים בדיקות מלאי בזמן אמת ובו-זמנית, אלא שהם מבטלים את הצורך לחסום מעברים ולשבש זרימות עבודה ומפחיתים את העומס שהיה נופל בעבר על העובדים. לפי הדיווחים, בכך מאפשרים הרחפנים למועסקי החברה במחסנים להתמקד במשימות קלות ומעניינות יותר, והדבר מוביל לשיפור שביעות הרצון של העובדים. בנוסף החברה עדכנה כי נתנה עדיפות רבה לבטיחות בפיתוח הרחפנים החדשים, שתוכננו כאמור במיוחד עבור מרכזי ההפצה.

לדברי פארג פארק, האחראי על הדיגיטל העולמי בארגון (CDO), "הרחפנים של איקאה משתמשים באלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית כדי לזהות ולצלם מיקומי אחסון מוצרים, והטיסות מתוכננות מראש, תוך שימוש במערכת מיקום פנימית מותאמת אישית כדי לנווט גבוה יותר ברמות של מיקומי האחסון".

קלאס לינדגרן, מנהל שירותים לוגיסטיים גלובלים בחברה ציין אף הוא כי "הרחפנים הם דוגמה טובה לאופן שבו נוכל להשיג מצב מנצח, על ידי פישוט התהליכים שלנו ביחידות הלוגיסטיות, ומכאן, הבטחת שלמות מלאי טובה יותר, המובילה לחוויית לקוח טובה יותר".

איקאה, כך לדבריה, לא מתכוננת לעצור ולהסתפק בדור הרחפנים הנוכחי, אלא עובדת ללא הרף על שדרוג כלי הטייס הזעירים והרובוטיים. מרקוס באומגרטנר, ראש שירותי הגשמה ושירותי הליבה בקבוצה, הסביר על הצורך בפיתוחים עתידיים של הרחפנים ואמר: "המטרה שלנו היא ליצור חוויה טובה יותר עבור הלקוחות שלנו ומקום עבודה ארגונומי יותר עבור עמיתינו לעבודה".

כעת רק נותר לקוות שהרחפנים החכמים יגיעו במהלך השנה גם אל מחסני איקאה בישראל וישדרגו את חוויית לקוחות החברה הרבים בארץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים