AMD רוכשת את יצרנית השרתים ZT Systems – ב-4.9 מיליארד דולר

הרכישה - שתשולם בשילוב של מזומן ומניות - היא חלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח של יצרנית המעבדים האמריקנית לקדם את היצע תשתית הבינה המלאכותית שלה, ותסייע להתרחבותה בזירת מערכות הדאטה סנטרים לעידן ה-AI

AMD רכשה את ZT Systems כדי להתחזק ביכולותיה בתחום. בינה מלאכותית.

AMD הודיעה אתמול (ב') שהיא מתכננת לרכוש את יצרנית השרתים ZT Systems תמורת 4.9 מיליארד דולר. המהלך הוא חלק מכוונת החברה להרחיב את סל השבבים והחומרה מבוססי הבינה המלאכותית שלה, וכן עתיד לסייע לה להילחם ביריבתה הגדולה אנבידיה (Nvidia).

על פי רויטרס, AMD מתכננת לשלם 75% ממחיר העסקה במזומן ואת היתרה במניותי. לחברה היו 5.34 מיליארד דולר במזומן והשקעות לטווח קצר נכון לרבעון השני.

על פי ההודעה הרשמית של ענקית השבבים האמריקנית, הרכישה נועדה לשפר משמעותית את יכולות מערכות ה-AI של AMD בתחום הדאטה סנטרים. התוספת של ZT Systems – שהיא יצרנית שרתים וספקית בולטת של AI ותשתיות מחשוב למטרות כלליות – צפויה להאיץ את הפריסה של פתרונות AI בזירת מרכזי הנתונים, שלפי הצפי עתידה להגיע בנפחה לשווי של 400 מיליארד דולר עד שנת 2027. המהלך אמור לבסס את מעמדה של AMD בתור שחקן מרכזי בשוק שבבי הבינה המלאכותית, עם דגש על אספקת פתרונות אימון AI והסקת מסקרנות בינה מלאכותית מתקדמים.

יתרה מכך, רכישה זו אמורה לספק ל-AMD מומחיות מערכות מובילה בתעשייה, המשלימה את יכולות השבבים והתוכנה הקיימות שלה. השילוב של הניסיון הרב של ZT Systems – שהמטה שלה בניו ג'רזי – בתכנון ואופטימיזציה של פתרונות מחשוב ענן עם יכולות AMג הקיימות צפוי למלא תפקיד מרכזי בסיוע ללקוחות ענן וארגונים לפרוס תשתית AI המופעלת על ידי AMD בקנה מידה נרחב.

"הצעד הגדול הבא באסטרטגיית הבינה המלאכותית ארוכת הטווח שלנו"

נציגים משתי החברות הביעו התרגשות מהרכישה.

ד"ר ליסה סו, יו"רית ומנכ"לית AMD, התייחסה אל צרכי וכוונות החברה ואמרה כי "הרכישה שלנו את ZT Systems היא הצעד הגדול הבא באסטרטגיית הבינה המלאכותית ארוכת הטווח שלנו, לספק אימון מנהיגות והסקת פתרונות הניתנים לפריסה מהירה בקנה מידה אצל לקוחות ענן וארגונים".

"מערכות AI הן העדיפות האסטרטגית מספר אחת שלנו", אמרה סו ל-רויטרס. היא הוסיפה צפי שהתוספת של מהנדסי ZT Systems תאפשר ל-AMD לבחון ולייצר מהר יותר את יחידות העיבוד הגרפיות העדכניות ביותר שלה למעבדי AI, כפי שדורשות כיום ענקיות מחשוב הענן כדוגמת מטא או מיקרוסופט, שהן לקוחות AMD. יצוין כי סו אמרה בחודש שעבר שהחברה מצפה השנה להכנסות של כ-4.5 מיליארד דולר משבבי ה-AI שלה.

פרנק ג'אנג, מנכ"ל ZT Systems, הדגיש את החזון השיתופי של החברות, באומרו כי "במשך כמעט 30 שנה פיתחנו את העסק שלנו כדי להפוך לספקית מובילה של תשתיות מחשוב ואחסון קריטיות, עבור חברות הענן הגדולות בעולם. AMD חולקת את החזון שלנו לגבי הנושא החשוב והתפקיד של הטכנולוגיה שלנו והאנשים שלנו בתכנון ובניית תשתית המחשוב המניעה את מרכזי הנתונים הגדולים בעולם".

הרכישה הנוכחית היא האחרונה בסדרת השקעות שביצעה AMD לחיזוק משמעותי של יכולות ה-AI שלה. ב-12 החודשים האחרונים, AMD השקיעה יותר ממיליארד דולר כדי להרחיב את המערכת האקולוגית שלה בתחום הבינה המלאכותית הלוהט ולחזק את יכולות תוכנת הבינה המלאכותית שלה, וכל זאת במטרה למקם את עצמה כמנהיגה בשוק שבבי הבינה המלאכותית.

רכישת ZT Systems על ידי AMD צפויה לחזק את מעמדה מול מתחרים בזירת המעבדים, תוך התמקדות מיוחדת בקידום ההתקדמותה בגזרת שבבי ה-AI.

קינגאי צ'אן, מנכ"ל Summit Insights, לא שותף למחשבות אלו וטען כי "למכירה של ZT Systems לא תהיה השפעה על AMD בטווח הארוך". לדבריו, העסקה כן יכולה לעזור ל-AMD להרחיב את ההיצע העסקי שלה ללקוחות הענן וציין כי גם "הצטרפות מהנדסים נוספים – עוזרת".

כידוע, אנבידיה היא מי שמצטיירת כיום כמובילה בתחום שבבי ה-AI – תחום שאף הזניק את מנייתה ושוויה.

ג'נסן הואנג, מנכ"ל החברה, אמר בכנס המפתחים שלה במרץ כי אנבידיה מתכננת ומוכרת כיום דאטה סנטרים שלמים, או את הרכיבים הבודדים הדרושים לבנייתם. אנליסטים הצופים שהחברה תייצר השנה 105.9 מיליארד דולר ממגזר מרכזי הנתונים, כולל משבבים וחומרת AI אחרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים