ווטסאפ: קבוצות להפצת תכנים פיראטיים ובהן אלפי קטינים – אולצו להיסגר

ארגון זיר"ה הישראלי - שנמצא בבעלות גופי מדיה ונאבק בהפרת זכויות יוצרים באינטרנט - ערך חקירה שהביאה לסגירת הקבוצות, אשר דרכן שותף התוכן הפיראטי

סגר קבוצת להפצת תוכן פיראטי בווטסאפ. זיר"ה.

ארגון זיר"ה (ר"ת זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) הודיע באחרונה כי הוביל לסגירת קבוצות ווטסאפ (Whatsapp), ובהן אלפי משתמשים, אשר שימשו להפצת תכנים פיראטיים. בנוסף, אלפי תכנים שכאלו הוסרו מהרשת. הפעילות האחרונה הזו של זיר"ה היא חלק נוסף משורת הצעדים שבהם נוקט הארגון במסגרת מלחמתו בהפצת תכנים פיראטיים, כפי שפעל קודם לכן לסגירת אתר "סדרות".

זיר"ה, שהוקם באפריל 2011, הוא למעשה חברה של גופי מדיה הפועלת במטרה להיאבק בהפרת זכויות יוצרים באינטרנט. החברה נמצאת בבעלותם של תאגידי התוכן yes,‏ ו-HOT ומפיצת הסרטים יונייטד קינג, ומתוקצבת על ידם.

בזיר"ה הרחיבו כעת כי בחודשים האחרונים עלו אינדיקציות על התרחבותה של תופעת הפצת התכנים האסורים ברשתות אל ווטסאפ, ולפיכך הוא פתח בחקירות בנושא.

באמצעות שיטות גלויות וסמויות, איתר הארגון בחקירותיו את מפעילי הקבוצות ונקט מולם בהליכים משפטיים, אשר שהובילו בסופו של דבר לסגירתן. לפי הארגון, בימים הקרובים בכוונתו לפתוח בהליכים משפטיים נגד שורה של מפעילי קבוצות נוספות שאותרו במסגרת פעולות החקירה שביצע.

הארגון עדכן כי פתח בסדרת פעולות אכיפה משפטיות כנגד מנהלי הקבוצות המפרות, שעשו שימוש בבוטים ייעודיים שבנו להפצה של התכנים הפיראטיים. 

לדבריו, כל משתמש שביקש תוכן לצפייה בקבוצה והפעיל את הבוט ,הפך, הלכה למעשה, לחלק פעיל בהפרה של זכויות היוצרים. בנוסף, דרך הקבוצות הארגון איתר אלפי תכנים שכוללים סדרות וסרטים בהפקות מקור מהארץ ומחו"ל, שהוסרו מהרשת.

גם קטינים מעורבים בו. vpm, תוכן פיראטי.

גם קטינים מעורבים בו. vpm, תוכן פיראטי. צילום: עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. מקור: Shutterstock

קטינים עורבו בהפצת התוכן הפיראטי בווטסאפ

במהלך החקירה, סיפרו בארגון, עלה כי בחלק נרחב מהפעילות המפרה עורבו גם קטינים, שאינם מודעים לחומרת מעשיהם. לצד הנגשת התוכן הפיראטי, המפעילים עשו רווח נוסף על גבם של הקטינים, באמצעות פרסומות והצעות למכירת מוצרים שונים.

בזיר"ה הסבירו עד כמה הגילויים מדגישים את החשיבות שבפעילויות הסברה שונות להורים, ובמטרה לעורר את תשומת ליבם לתופעה. לעיתים רבות ההורים כלל אינם מודעים לכך שילדיהם יכולים להיות מעורבים בפעילות שמפרה את החוק, ושבגללה הם נחשפים לסכנות שונות ממגוון גורמים ברשת.

עידו נתן, מנכ"ל זיר"ה: "בימים אלו פועלים אנשי הארגון למיצוי ההליכים המשפטיים עם רשת פיראטית שהפרה זכויות יוצרים וניצלה קטינים לצורך הפעלתה. נפעל משפטית כנגד כל מי שמפר זכויות יוצרים ומנצל תמימותם של קטינים. לצד הפגיעה בתרבות הישראלית, צפייה פיראטית חושפת את המשתמשים לסיכונים אישיים, הונאות אשראי וסחר במידע שיכול להיות מנוצל לרעה".

נתן המשיך ואמר: "אני פונה להורים בישראל לגלות ערנות ולבדוק מהיכן צורכים הילדים את התוכן במכשירים הניידים, ובמטרה להגן עליהם מניצול לרעה ומעשיית רווחים על חשבונם. כמו כן, אנו מצפים מהרשתות החברתיות והפלטפורמות השונות, המשמשות  כקרקע פורייה להפצת תוכן פיראטי, לפעול ביתר דגש ובמהירות הנדרשת למניעת פעילות מפרה על גביהן, כפי שהן מחויבות על פי דין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים