ה-FBI: איראן תקפה בסייבר את הקמפיינים של טראמפ והאריס

הבולשת האמריקנית וסוכנויות מודיעין אמריקניות אחרות הודיעו שאכן - כפי שטען לאחרונה קמפיין טראמפ - איראן עומדת מאחורי פריצות למטות, כחלק ממאמץ רחב יותר של טהראן להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024

אכן פגעה בסייבר במטות המועמדים לנשיאות בארה"ב. איראן.

בהצהרה שהוציא ה-FBI ביום ב' האחרון אישר הארגון כי איראן אכן עמדה מאחורי ניסיונות התקפות סייבר על מטה הקמפיין של דונלד טראמפ וגם על זה של קמלה האריס (בעבר של ג'ו ביידן, שכידוע פרש מהמירוץ).

כפי שדיווחנו מוקדם יותר החודש, ה-FBI השיק חקירה בנושא, עקב תלונות שנשמעו מצד הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות וצוותו על פריצת סייבר למטה שלהם. עם סיום החקירה הודיע ה-FBI – בשיתוף עם הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות של ארצות הברית, ה-CISA, ועם משרד מנהל המודיעין הלאומי, ה-ODNI כי נמצא שאכן התבצעה פעילות איראנית בסייבר בבחירות הנוכחיות.

בהצהרה המשותפת שהוציאו הסוכנויות צוין כי "ראינו פעילות איראנית אגרסיבית יותר ויותר במהלך מחזור הבחירות הזה, שכוללת במיוחד פעולות השפעה המכוונות לציבור האמריקני ופעולות סייבר המכוונות לקמפיינים לנשיאות".

הכוונה של איראן: "להשפיע על תהליך הבחירות בארה"ב"

ה-FBI המשיך והרחיב כי הממצאים שלו "כוללים את הפעילויות שדווחו לאחרונה כפגיעה בקמפיין של הנשיא לשעבר טראמפ, שקהילת המודיעין מייחסת לאיראן. קהילת המודיעין בטוחה שהאיראנים חיפשו באמצעות הנדסה חברתית ומאמצים אחרים גישה לאנשים בעלי גישה ישירה לקמפיינים הנשיאותיים של שתי המפלגות הפוליטיות. פעילות כזו, לרבות גניבות וחשיפות, נועדה להשפיע על תהליך הבחירות בארה"ב".

בהצהרה זו הדגישה הבולשת כי "חשוב לציין שגישה זו אינה חדשה. איראן ורוסיה נקטו בטקטיקות אלה לא רק בארצות הברית במהלך מחזורי בחירות פדרליים אלה וקודמים, אלא גם במדינות אחרות ברחבי העולם".

בתגובה להאשמות, משלחת האו"ם האיראנית הכחישה את הטענות וכינתה אותן "בלתי מבוססות וחסרות כל תוקף". במשלחת הדגישו כי לאיראן אין לא את הכוונה ולא את המניע להתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב ודחקו בוושינגטון לספק ראיות לתמיכה בהאשמותיהם.

נזכיר כי קמפיין טראמפ טען כי מסמכים נגנבו ממנו כחלק ממבצע 'פריצה והדלפה' איראני, וזאת כדי לערער את סיכויי הבחירות של המועמד הרפובליקני. במקביל קמפיין ביידן-האריס הצהיר שאין לו אינדיקציה לפריצה, ולא ברור אם הניסיונות שה-FBI גילה לפגוע בקמפיין שלהם – הצליחו.

ה-FBI הדגיש כי הגנה על שלמות הבחירות בארה"ב מפני השפעה או התערבות זרה היא בראש סדר העדיפויות שלו, ומספר כי אנשיו ימשיכו לחקור ולאסוף מידע כדי לרדוף ולשבש את גורמי האיום האחראים למעל. "לא נסבול מאמצים זרים להשפיע או להפריע לבחירות שלנו, כולל התכווננות אל קמפיינים פוליטיים אמריקנים", נכתב בהודעת הסוכניות. "אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם השותפים במגזר הציבורי והפרטי שלנו כדי לשתף מידע, לחזק את האבטחה ולזהות ולשבש כל איום".

הסוכניות סיימו בציינן כי "בדיוק כפי שפעילות זו מדגימה את כוונתם המוגברת של האיראנים לנצל את הפלטפורמות המקוונות שלנו לתמיכה במטרותיהם, היא גם מדגימה את הצורך להגביר את החוסן של הפלטפורמות הללו. שימוש בסיסמאות חזקות ורק בחשבונות אימייל רשמיים עבור עסקים רשמיים, עדכון תוכנה, הימנעות מלחיצה על קישורים או פתיחת קבצים מצורפים ממיילים חשודים לפני אישור האותנטיות שלהם מול השולח, והפעלת אימות רב-גורמי – ישפרו באופן דרסטי את האבטחה והבטיחות המקוונת".

עורכי דין ומקורבים לטראמפ על הכוונת?

יצוין כי לאחר פרסום מסקנות הסוכניות האמריקנית, דיווחה CNN כי "אחת מעורכי הדין של דונלד טראמפ הייתה קורבן לניסיון פריצה", וזאת בהתבסס על דברי שלושה מקורות הבקיאים בעניין. מקור אחד אמר ל-CNN כי לינדזי האליגן הייתה ממוקדת כחלק ממאמץ הפריצה האיראני, אם כי העיתוי של הניסיון והיקף ההפרה של המכשירים או החשבונות שלה עדיין לא ברורים.

CNN דיווחה בעבר כי ההאקרים האיראנים, כפי שנחשד מלכתחילה, פרצו את חשבון האימייל האישי של בעל בריתו הוותיק של טראמפ, רוג'ר סטון, ולאחר מכן השתמשו בחשבון המייל שלו כדי לגשת לחשבון של בכיר בקמפיין, ששמו לא נחשף.

האליגן הייתה בצוות המשפטי של טראמפ כבר כמה שנים ובתחילה עבדה בצמוד לתיק המסמכים המסווגים. לאחרונה היא השתתפה בוועידה הרפובליקנית וישבה בשורה הראשונה באגף ה-VIP בערב האחרון שבו נשא טראמפ את נאומו.

למרות שהיא לא דמות שמוכרת פומבית, כמו עורכי דין אחרים של הנשיא לשעבר, האליגן נתפסת במפלגה כ"לוחשת על אוזנו של טראמפ", כך טוענת CNN שדווח לה. בנוסף לפי הכתבה, טראמפ סומך עליה ולעתים קרובות רצה אותה לצידו ברגעים משמעותיים. בנוסף נטען כי היו גורמים אחרים נהגו לפנות אליה לעתים קרובות כדי להעביר אל טראמפ הודעות ומסרים. האליגן גם השתתפה בעבר בפגישות ברמה גבוהה כחלק מהצוות המשפטי של טראמפ במשרד המשפטים האמריקני.

ב-FBI סירבו לעת עתה להגיב לדיווח החדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים