האם כדאי לטשטש את תמונת הבית במפות גוגל כדי להרתיע פורצים?

מגמת עלייה בפריצות לבתים בדרום קליפורניה גורמת לתושבים לטשטש את בתיהם ב-Street View במפות גוגל כדי להסתיר מידע מפורצים פוטנציאליים, אבל האם זה יגרום לפושעים לחשוב דווקא שהנכס המטושטש כולל חפצי ערך?

האם הטשטוש ימנע פריצה לבית?

לפי דיווח ב-ABC News, על רקע מגמת עלייה בפריצות ושוד בתים בדרום קליפורניה, חלק מן התושבים מטשטשים כעת את בתיהם בפונקציית Street View במפות גוגל.

לדברי ריאן ריילבק, קצין במשטרת ריוורסייד, "הפורצים מחפשים דרכים חדשות וחדשניות לפרוץ לבתים, והטקטיקה של טשטוש התמונות עשויה להפחית את הסבירות לשוד באמצעות מניעת מידע שימושי על נכסים או אמצעי אבטחה המותקנים במקום כדי להגן עליהם. זו דרך טובה מאוד עבור אנשים להגן על בתיהם".

דובר גוגל הגיב לידיעה ואמר, כי החברה מאפשרת למשתמשים לטשטש את ביתם אם הם מעדיפים שהוא יופיע כך במפות גוגל. "פונקציית Street View עוזרת לאנשים לחקור באופן וירטואלי את העולם, ואנו מקלים על כל אחד לטשטש את ביתו אם הוא מעדיף – פשוט לחץ על הלחצן 'דווח על בעיה' ושלח בקשה. כדי להגן עוד יותר על פרטיות המשתמשים שלנו, אנו משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת שנועדה לטשטש אוטומטית פנים ולוחיות רישוי שניתן לזהות", אמר הדובר.

לדברי כריסטופר הרמן, פרופסור למשפטים ומדעי המשטרה במכללת ג'ון ג'יי למשפט פלילי בניו יורק, התיקון הדיגיטלי הפשוט יכול למנוע מהשודדים לכוון לבית נתון. "הגנבים בהחלט רוצים לחקור את מיקומם של הבתים לפני שהם פוגעים בהם", אמר הרמן, והוסיף, כי "כאשר מחפשים תמונות מקוונות של בית, פושעים מחפשים נכסים יקרי ערך ששווה לגנוב וכל מחסומי אבטחה שעשויים להיות במקום כדי לעצור אותם. זה כולל זיהוי הפריסה והכניסה של הבית, כמו גם נוכחות של מצלמה בדלת הקדמית או מערכת מעקב חיצונית".

"טשטוש בית במפות גוגל עשוי לסייע במניעת גניבה על ידי הסתרת מידע כזה" הוסיף, אבל ציין גם, כי "עם זאת, הפעולה הזאת גם מציבה סיכון של תגובת נגד, שגנבים יחשדו שנכס טושטש כי הוא כולל חפצי ערך או נקודות תורפה שכדאי להסתיר, וזה יכול להיות דווקא 'דגל אדום'".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מסיכת סקי

    הבית שלי תמיד פתוח. גם בלילה. יש שלט בכניסה: "אזהרה, אני לא מחייג 100".

אירועים קרובים