מיקרוסופט וקראודסטרייק סיימו לריב – ויפעלו יחד

שתי החברות, שהטיחו האשמות זו בזו לאחר תקלת הענק שהשביתה מיליוני מחשבים בעולם, יערכו אירוע אבטחה יחד ● איידן מרקוס, סגן נשיא מיקרוסופט לחלונות ולרכיבי מחשוב: "ההשבתה מעלה לקחים חשובים שעלינו ליישם"

עומדת מאחורי תקלת ה-IT העולמית הדרמתית. קראודסטרייק.

ברוגז ברוגז, אבל לא לעולם… לאחר הטחת האשמות הדדיות בין מיקרוסופט (Microsoft) וקראודסטרייק (CrowdStrike), שתי ענקיות ה-IT הודיעו על קיום אירוע אבטחה משותף.

כזכור, עדכון תוכנה פגום שהופץ ביולי השנה על ידי ענקית האבטחה, גרם להשבתה של יותר משמונה מיליון מחשבים מבוססי חלונות (Windows) ברחבי העולם. התקלה, מהגדולות אי פעם, הביאה לשלל תביעות של לקוחות ולחילופי האשמות.

הענקית מרדמונד טענה, בין השאר, כי התקלה נבעה בשל תקנות קשוחות מצד האיחוד האירופי. קראודסטרייק מצידה חוותה צלילה של מיליארדים בשווי השוק שלה, וניצבת מול שלל תביעות מצד לקוחות ארגוניים, כאשר התביעה הגרועה מכל היא מצד דלתא איירליינס.

האירוע המשותף של שתי החברות צפוי להתקיים ב-10 בספטמבר במטה של מיקרוסופט ברדמונד. האירוע ייערך תחת הכותרת Windows Endpoint Security Ecosystem Summit.

כנס בו "שיפור האבטחה והחוסן היא מטרה משותפת"

"מיקרוסופט, קראודסטרייק ושותפי מפתח, המספקים טכנולוגיות אבטחת נקודות קצה, יתכנסו לדיונים על שיפור הגמישות וההגנה על התשתית הקריטית של לקוחות משותפים", כתב איידן מרקוס, סגן נשיא מיקרוסופט לחלונות ולרכיבי מחשוב, בפוסט בבלוג החברה. הוא ציין בדבריו כי "באירוע נדון בצעדים קונקרטיים שננקוט כולנו, כדי לשפר את האבטחה וחוסן הסייבר עבור הלקוחות המשותפים שלנו… ההשבתה שקרתה ביולי 2024 מעלה לקחים חשובים שעלינו ליישם".

לדברי מרקוס, "הדיונים שלנו יתמקדו בשיפור נהלי האבטחה והפריסה המאובטחת, עיצוב מערכות לחוסן בסייבר ועבודה משותפת כקהילה משגשגת של שותפים, כדי לשרת את הלקוחות בצורה הטובה ביותר כעת ובעתיד".

איידן מרקוס, סגן נשיא מיקרוסופט לחלונות ולרכיבי מחשוב.

איידן מרקוס, סגן נשיא מיקרוסופט לחלונות ולרכיבי מחשוב. צילום: חשבון הלינקדאין של מרקוס

לפי ענקית האבטחה, "נביא את נקודת המבט שלנו לדיונים עם מיקרוסופט ועם בעלי עניין בתעשייה ובממשלה על הצורך בסביבת עבודה ובאקו-סיסטם עמידים יותר".

בכנס ישתתפו נציגי ממשלה, שזהותם לא נמסרה, "כדי להבטיח את רמת השקיפות הגבוהה ביותר לשיתוף הפעולה של הקהילה, וכן על מנת לספק טכנולוגיה בטוחה ואמינה יותר לכולם", הוסיף מרקוס, "הצפי הוא שהכנס יוביל לנקיטת פעולות ויוזמות לטווח הקצר והארוך, עם שיפור האבטחה והחוסן כמטרה משותפת".

כמה ימים לאחר ההשבתה, ג'ון קייבל, בכיר במיקרוסופט, כתב בבלוג כי "התקרית חסרת התקדים מראה בבירור שיחידת חלונות במיקרוסופט חייבת לתעדף שינוי וחדשנות בתחום החוסן בסייבר – מקצה לקצה".

התקלה הביאה לשיבושים גדולים בשלל מגזרי פעילות במשק העולמי, ביניהם תחבורה ציבורית, תעופה, שירותי בריאות ומגזרים רבים אחרים. ההערכות הן שעלויות נזקי ההשבתה לתאגידים גדולים יגיעו למיליארדי דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים