מנכ"ל AWS רמז לעובדים: ה-AI תחליף מקודדים

בהקלטה שדלפה נשמע המנכ"ל החדש יחסית אומר שעבודת רוב המפתחים בקידוד תיפסק ברגע שה-AI תשתלט על התחום ● ביום ה' האחרון אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון, צייץ ששילוב כלי AI חסך לחברה "4,500 שנות עבודה של מפתחים"

אמר שה-AI תחליף את המקודדים. מנכ"ל AWS החדש, מאט גרמן.

בהקלטת אודיו שנערכה באחרונה והגיעה אל כלי התקשורת, מאט גרמן, המנכ"ל הטרי יחסית של חברת שירותי הענן של אמזון, AWS, דן בעתיד הקידוד ובתפקידם של המפתחים בעידן הטכנולוגי, המשתנה בשל נוכחותה המאסיבית של הבינה המלאכותית בו. דבריו של גרמן עוררו עיסוק נרחב והעלו שאלות חשובות לגבי ההשפעה של ה-AI על עתיד פיתוח התוכנה.

על פי דיווח של הביזנס אינסיידר שחשף את ההקלטה, בקטע האודיו המדובר נשמע גרמן מנהל עם עובדי החברה שיחה פנימית שהתקיימה ביוני האחרון, קצת אחרי שנכנס לתפקידו כמנכ"לם. בדבריו אליהם רמז גרמן על שינוי פוטנציאלי בתפקיד המפתחים המוכר. גרמן נשמע אומר לעובדים, "איני יכול לומר אם תמשיכו (בעבודתכם – ג"פ) 24 חודשים מהיום או פרק זמן מסוים – אני לא יכול לחזות בדיוק היכן זה נמצא – ייתכן שרוב המפתחים לא יקודדו".

"הקידוד הוא בדיוק כמו השפה שאנו מדברים עם מחשבים. זה לא בהכרח המיומנות כשלעצמה", אמר המנכ"ל. "המיומנות כשלעצמה היא יותר כמו – איך אני יכול לחדש? איך אני הולך לבנות משהו שמעניין את משתמשי הקצה שלי להשתמש בו?"

"להיות מפתח ב-2025 עשוי להיות שונה ממה שהיה כמפתח ב-2020", הוסיף גרמן.

הצהרה זו של גרמן עוררה חששות בקרב מפתחים ועובדים טכנולוגיים לגבי הביטול הפוטנציאלי של תחום הקידוד המסורתי בכללותו, משום שהמשימה פשוט תבוצע על ידי כלי בינה מלאכותית יוצרת ותהליכי אוטומציה.

דבריו של המנכ"ל הציתו דיונים רחבים יותר בנוגע להשלכות של טכנולוגיות ה-AI המתקדמות על עתיד העבודה כולה. כמה מומחים טכנולוגיים בתעשייה הביעו ספקנות וחשש לגבי ההשלכות הפוטנציאליות של שינוי שכזה, והדגישו את המשך החשיבות של יצירתיות אנושית ופתרון בעיות שיספקו בני האדם בפיתוח תוכנה.

אזהרה לעובדים או סתם התבטאות חסרת רגישות?

נזכיר כי ההתבטאות של גרמן הגיעה זמן קצר לאחר שהחברה הוציאה אל הפועל פיטורים של מאות עובדי AWS באפריל. הפיטורים, בלווית ההתבטאות של המנכ"ל החדש, עוררו חששות גדולים מהפיכת מקצוע המקודדים למיותר ממש בקרוב.

AWS התייחסה לדברי גרמן והתעקשה שהמנכ"ל לא הוציא "אזהרה" לעובדים בדבריו אלו. עם זאת רבים ברשתות החברתיות הביעו חשש מהמסר ה"מטריד", והדגישו שאיומי האוטומציה ועידן הבינה המלאכותית עליהם ועל משרותיהם – גדלים.

יצוין כי מומחים מזהירים זה מכבר שהטכנולוגיה עשויה להתחיל להחליף מתכנתים ומהנדסי תוכנה באופן מוחלט בקרוב – אך עדיין לא ברור עד כמה האיום המדובר אמיתי, או מתי באמת יתחילו מועסקים לחוש בההשפעות המדוברות. יש שציינו כי אפשר שעובדים כבר חווים זאת כיום, אבל לעת עתה לא באופן מובהק.

מה עושה אמזון עם ה-AI ומה השלכות הפעילות על המפתחים?

אלא שלמרות ניסיונות החברה להציג את דברי מנכ"ל AWS כלא משקפים את פני העתיד של העובדים, נשמע שיש בכיר ממנו בחברה שהעביר מסר מחזק בדיוק לאותם חששות.

ביום ה' האחרון, ולאחר חשיפת ההקלטה, קיבל העולם סקירה של המצב הנוכחי של השימוש בבינה מלאכותית באמזון, שאותה פרסם לא אחר ממנכ"ל הענקית מסיאטל, אנדי ג'סי, ב-X וב-לינקדאין.

ג'סי שיתף פוסט ובו ציין כי טכנולוגיית 'Amazon Q' שולבה במערכות הפנימיות של החברה, כדי לייעל את עדכוני התוכנה הבסיסיים שלה. הוא הרחיב ואמר שהזמן הממוצע לשדרוג אפליקציה ל-Java 17 ירד מ-50 ימי פיתוח למספר שעות בלבד, וכתב: "זה היה משנה משחק עבורנו", בהתייחסו ל-AI ושילובה בפעילות החברה.

ג'סי הדגיש שהיעילות הזו חסכה לאמזון "4,500 שנות עבודה של מפתחים" וגם הזכיר כי 79% מסקירות הקוד שנוצרו על ידי AI נשלחו ללא שינויים נוספים, תוך שימת דגש על דיוק הכלי.

מעבר לחיסכון בזמן, מנכ"ל אמזון ציין כי השדרוגים שיפרו את האבטחה והפחיתו את עלויות התשתית, והעניקו רווחי יעילות שנתיים של 260 מיליון דולר. הוא הודה שכלי AI כמו Amazon Q מגבירים את הפרודוקטיביות בחברה. המנכ"ל גם אישר בדבריו בפוסט כי אמזון מתכננת להמשיך ולמנף את Amazon Q לבצע לפעולות נוספות, בזמן שהצוות העוסק בפיתוח Amazon Q שואף להוסיף עוד יכולות טרנספורמציה למפתחים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בשפה הקונספירטיבית

    הם נקראים אידיוטים שימושיים. השתמשו בהם למטרה, הם היו אידיוטים כי לא השכילו להבין שמשתמשים בהם.

  2. בסדר.. שמענו

    בינתיים אני אואה כמה שטויות הAI הזה פולט וכמה פעמים הוא שולח את הפיתוח שלי לחבילות שלא קיימות או עושה דברים לא הגיוניים בעליל

אירועים קרובים