OpenAI תומכת בהצעת חוק שמחייבת לסמן תוכן שנוצר על ידי AI

הצעת חוק בקליפורניה מבקשת לחייב חברות טכנולוגיה לתייג תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית בסימן מים ● ההצעה עברה את אסיפת המדינה וצפויה לעמוד להצבעה בסנאט המדינתי

כמו על שטרות כסף - סימן מים גם בתוכן AI.

OpenAI תומכת בהצעת חוק מקליפורניה, שיחייב חברות טכנולוגיה לתייג תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית – החל מממים לא מזיקים ועד תוכני דיפ-פייק, שמטרתם להפיץ מידע מוטעה על מועמדים פוליטיים.

הצעת החוק, שנקראת AB 3211, לא זכתה עד כה לפרסום בשל תשומת הלב גדולה יותר שניתנה להצעת חוק AI אחר של מדינת קליפורניה, SB 1047, המחייב מפתחי בינה מלאכותית לבצע בדיקות בטיחות במודלים שלהם. הצעת החוק הזאת נתקלה בתגובת נגד של תעשיית הטכנולוגיה, כולל OpenAI, המגובה עלי ידי מיקרוסופט.

מחוקקים במדינת קליפורניה הציגו 65 הצעות חוק הנוגעות לבינה מלאכותית בעונת החקיקה האחרונה, הכוללות צעדים שיבטיחו, כי כל ההחלטות האלגוריתמיות יוכחו כבלתי משוחדות והגנה על הקניין הרוחני של אנשים שנפטרו מניצול על ידי חברות בינה מלאכותית. רבות מהצעות החוק האלה כבר ירדו מן הפרק.

יוצרת ChatGPT מסן פרנסיסקו מאמינה, כי שקיפות ודרישות לגבי מקוריות, כמו סימן מים, הן חשובות עבור תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, במיוחד בשנת בחירות, לפי מכתב שנשלח לבאפי וויקס, חברה באסיפת מדינת קליפורניה, שחיברה את הצעת החוק.

"טכנולוגיה ותקנים חדשים יכולים לעזור לאנשים להבין את מקור התוכן שהם מוצאים באינטרנט ולהימנע מבלבול בין תוכן שנוצר על ידי בני אדם לתוכן AI כאילו-ריאליסטי", כתב מנהל האסטרטגיה הראשי של OpenAI, ג'ייסון קוון, במכתב.

הצעת החוק AB 3211 כבר עברה את אסיפת המדינה בתוצאה של 62-0 בהצבעה. מוקדם יותר החודש עברה ההצעה גם את ועדת ההקצאות של הסנאט , שהעמידה אותה להצבעה בסנאט המלא של המדינה. אם היא תעבור עד תום ישיבות החקיקה ב-31 באוגוסט, היא תועבר למושל גאווין ניוסום, שיוכל לחתום עליה או להטיל עליה וטו עד ה-30 בספטמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים