צוקרברג מתנצל על שיתוף הפעולה עם הממשל האמריקני בקורונה

ממשל ביידן-האריס דרש מפייסבוק להסיר תכנים שקשורים לקורונה, כנראה פייק ניוז - ובחלק מהמקרים החברה נענתה ● כעת כותב צוקרברג: "הלחצים של הממשל היו דבר שגוי, ואני מצטער שלא היינו יותר נחרצים בנושא"

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא-פייסבוק.

במהלך נדיר, מארק צוקרברג מתנצל. אולם, ההתנצלות היא לא על פרסום פייק ניוז בפלטפורמות של מטא, שאותה הוא ייסד ומנהל, כי אם על שיתוף הפעולה עם הממשל האמריקני של ג'ו ביידן וקמלה האריס, במיוחד בזמן הקורונה. ההתנצלות, יש לציין, באה בתקופת הבחירות בארצות הברית, שבעקבותיהן ייתכן שהמתחרים שלהם, דונלד טראמפ וג'יי.די. ואנס, יחליפו אותם בבית הלבן.

הממשל של הנשיא המכהן וסגניתו, שהיא גם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות בבחירות הנוכחיות, פנה למטא ב-2021 בדרישות להסיר מפייסבוק תכנים מסוימים שפרסמו גולשים, שנוגעים לקורונה. במכתב ששלח ליו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים האמריקני, חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ים ג'ורדן, צוקרברג לא פירט באילו תכנים מדובר, אולם יש להניח שהכוונה היא לפייק ניוז, ואולי גם לפוסטים שלא היו נוחים לממשל. חלק מהבקשות האלה, ציין צוקרברג, הגיעו מהבית הלבן עצמו.

כמו כן, הוא כתב כי לפני הבחירות ב-2020, פייסבוק "הצניעה" תכנים שקשורים בהאנטר ביידן, בנו של המועמד הדמוקרטי דאז והנשיא כיום, לאחר שה-FBI הזהיר כי ייתכן שמדובר במבצע השפעה רוסי, שכלל פרסום דיסאינפורמציה. ביידן הבן הואשם לפני הבחירות הללו בשחיתות על רקע שיתוף פעולה שלו עם אוקראינה – מה ששימש את טראמפ, אז הנשיא המכהן, להתנגח במתחרה שלו, ביידן האב, בקמפיין הבחירות.

צוקרברג כתב שפייסבוק נענתה ללחץ בחלק מהמקרים, וכשלא עשתה זאת, בממשל הביעו תסכול.

"קיבלנו החלטות שלא היינו מקבלים כיום"

במכתב ציין צוקרברג כי "יש עכשיו דיבור נרחב על המגעים של הממשל האמריקני עם חברות כמו מטא, ואני רוצה להבהיר את עמדתנו. הפלטפורמות שלנו מיועדות לכולם. אנחנו מקדמים שיח ומסייעים לאנשים לתקשר בדרך בטוחה. כחלק מזה, לעתים קרובות, ממשלות ברחבי העולם פונות אלינו ולחברות אחרות עם בקשות שונות בנושאים הנוגעים לשיח הציבורי ולביטחון הציבור".

"בסופו של דבר", הוסיף, "הייתה זו ההחלטה שלנו האם להסיר את התוכן המבוקש או לא, ואנחנו אחראים על ההחלטות האלה, כולל שינויים שעשינו לאור הבקשות הללו, שנוגעים לתכנים שעוסקים בקורונה. אני מאמין שהלחצים של הממשל היו דבר שגוי, ואני מצטער שלא היינו יותר נחרצים בנושא".

"בנוסף", כתב צוקרברג, "אני חושב שקיבלנו החלטות שבדיעבד ולאור מידע חדש (למשל, לדבריו, ידיעה שהתוכן נגד האנטר ביידן לא היה קמפיין דיסאינפורמציה רוסי – י"ה) לא היינו מקבלים כיום. אם נחווה לחצים דומים בעתיד, נדע לדחות אותם".

צוקרברג "ניצל" משימוע בקונגרס ברגע האחרון

ג'ורדן ומחוקקים נוספים מהימין האמריקני טענו שהלחץ של הממשל על הרשתות החברתיות להסיר תכנים מסוימים שקשורים לקורונה לא מתקבל על הדעת. הוא דרש ממטא להמציא לוועדה התכתבויות פנימיות בנושא ואיים שאם היא לא תעשה כן, הוא יזמן את צוקרברג לשימוע בגין "ביזיון הקונגרס". ג'ורדן נמלך בדעתו ברגע האחרון, לאחר שציין שמטא סיפקה את המסמכים הללו.

עוד במכתב, צוקרברג כתב כי הוא לא יתרום עוד תרומות שקשורות למערכת הבחירות הנוכחית בארצות הברית. זאת, לדבריו, מאחר שבעוד שהתרומות האלה לא נועדו לטובת הדמוקרטים או הרפובליקנים, היו כאלה שפירשו אותן כתמיכה בצד זה או אחר של הפוליטיקה האמריקנית.

הבית הלבן לא מתחרט

בתגובה שנתן לאתר פוליטיקו על מכתבו של צוקרברג, הבית הלבן הבהיר שהוא עומד מאחורי המעשים שעשה אז – גם כיום. "בהתמודדות עם מגיפה קטלנית, הממשל הזה ביצע פעולות אחראיות להגנה על בריאות וביטחון הציבור", נכתב. "העמדה שלנו הייתה ברורה ועקבית: אנחנו מאמינים שעל חברות הטק ושאר חברות המגזר העסקי לקחת בחשבון, כשהן מקבלות החלטות באופן עצמאי על המידע שהן מציגות, את ההשפעות שיש להן על הציבור האמריקני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים