טלטלה בצמרת אפל: סמנכ"ל הכספים הוותיק מאסטרי יוחלף ב-קוואן פארך

קוואן פארך שיכנס לתפקיד ב-2025 משמש כסגן נשיא לתכנון וניתוח פיננסי בחברה ונמצא בשורות הענקית מקופרטינו כבר יותר מעשור ● מנכ"ל אפל, טים קוק: "הוא בחירה אידיאלית להובלת הכספים של אפל בעתיד הנראה לעין"

טים קוק, מנכ"ל אפל.

אפל פרסמה אתמול (ב') בשורה משמעותית בנוגע להנהגתה – החברה ממנה את קוואן פארך לסמנכ"ל הכספים החדש שלה, במקום לוקה מאסטרי הוותיק.

שינוי ההנהגה ב-אפל אמור להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2025, וההכרזה עליו מגיעה ממש לקראת השקתם של שלל מוצרי החברה בסתיו הקרוב. ההשקה הפעם אינה לגמרי עניין שבשגרה, ואנליסטים מייחסים לה את "שדרוג התוכנה הגדול ביותר ל-iPhone", שכן מכשיר הדגל של הענקית מקופרטינו שעתיד להיות מושק בה אמור לכלול כבר יכולות AI מובנות.

בתגובה להכרזה על מינויו הקרוב הצהיר פארך, "אני מתכבד לקחת על עצמי את התפקיד הזה בתקופה כה מרגשת עבור החברה. אני מצפה לתרום להמשך את ההצלחה והצמיחה של אפל בשנים הבאות".

פארך, אשר נמצא באפל כבר יותר מעשור ומשמש כיום כסגן נשיא לתכנון וניתוח פיננסי, יצטרף לוועד המנהל של החברה. הוא צפוי להביא את ניסיונו השופע בתחומי הפיננסים ואת ההבנה העמוקה שלו על תחום הכספים הספציפי באפל לתפקידו החדש.

כאיש פיננסים וכמנהל ותיק, לפארך, שמוצאו הודי, ניסיון עשיר. לפני שהגיע ל-אפל מילא תפקידי מנהיגות בכירים בתאגיד התקשורת תומסון רויטרס (Thomson Reuters) ובג'נרל מוטורס (General Motors). ניסיונו הרב במגזר הפיננסי והרקורד המוכח שלו הופכים אותו לנכס בעל ערך עבור אפל, והם הסיבה לכאורה לבחירתו לתפקיד הקריטי כל כך בענקית הטכנולוגיה.

מנכ"ל אפל, טים קוק, הביע אמון רב ב-פארך וביכולותיו ואמר כי הוא "בחירה אידיאלית להוביל את הכספים של אפל בעתיד הנראה לעין".

מאסטרי – ליווה את החברה בעשור שבו שוויה צמח פי חמישה

פארך יחליף, כאמור, את מאסטרי, שמכהן כסמנכ"ל הכספים של אפל מאז 2014. במהלך כהונתו של מאסטרי שווי השוק של אפל צמח ביותר מפי חמישה – מ-643 מיליארד דולר ב-2014 ל-3.45 טריליון דולר כיום – כשהיא החברה השווה בעולם.

מאסטרי בן ה-61 לא ילך הביתה אלא, כך נמסר, יעבור מתפקידו להוביל את צוותי השירותים התאגידיים, כולל מערכות מידע, טכנולוגיה, אבטחת מידע ונדל"ן ופיתוח, וידווח ישירות למנכ"ל קוק.

מאסטרי הביע תמיכה במינוי החדש וביכולותיו של פארך, ואמר: "זו הייתה זכות לשמש כסמנכ"ל הכספים של אפל בתקופה של צמיחה וחדשנות מדהימים כל כך. אני מחויב להבטיח מעבר חלק, ובטוח ש-פארך מצויד היטב לנווט את הכספים של אפל בכיוון הנכון".

אנליסטים מפייפר סנדלר (Piper Sandler) ציינו במזכר שכתבו על חילופי הגברי בהנהלת החברה כי "העובדה ש-אפל מאיישת את התפקיד עם מועמד פנימי אמורה להפוך את המעבר לחלק יותר… כל שינוי בסדר גודל כזה אכן יוצר רמה מסוימת של אי ודאות, במיוחד בהתחשב בעקביות ובהיסטוריה של הביצועים של מאסטרי", כך ציטט אותם יאהו! בכתבתו אודות המינוי החדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים