מהפכת ה-AI מתעצמת – ואמון ההנהלות בצוותי ה-IT פוחת

לפי מחקר חדש שפרסמה יבמ, רק 36% מהמנכ"לים ו-50% ממנהלי הכספים בארגונים מאמינים שצוות ה-IT שלהם יעיל בשירותים הבסיסיים שהוא מספק – לעומת 64% ו-60%, בהתאמה, במחקר מ-2013

מוחמד עלי, סגן נשיא בכיר ב-IBM Consulting

ברקע ההיערכות להטמעת בינה מלאכותית בארגונים, מחקר חדש של יבמ (IBM) מעלה, כי האמון של מנהלים בכירים בחברות טכנולוגיה, ביכולת של צוותי ה-IT שלהם לספק שירותים בסיסיים – דווקא יורד; כך לפי מחקר חדש.

המחקר נערך על ידי מכון יבמ לערך עסקי (IBM Institute for Business Value), בקרב 2,500 מנהלים בכירים (C-Level) בחברות טכנולוגיה מ-34 מדינות. מהממצאים עולה, כי פחות ממחצית (47%) מחברי ההנהלות חושבים שמערך ה-IT שלהם יעיל באספקת שירותים בסיסיים. זאת, לעומת 69% שחשבו כך במחקר דומה שנערך לפני יותר מעשור, בשנת 2013. כיום, רק 36% מהמנכ"לים ו-50% ממנהלי הכספים בארגונים מאמינים שצוות ה-IT שלהם יעיל בשירותים הבסיסיים שהוא מספק – נתון המשקף ירידה מ-64% ו-60% בהתאמה, לעומת המחקר של 2013.

עוד עולה מהמחקר, כי 43% מהמנהלים הבכירים בחברות הטכנולוגיה אומרים, שהחששות שלהם לגבי התשתית הטכנולוגית שלהם גדלו בששת החודשים האחרונים בגלל בינה מלאכותית יוצרת. כך, הם מתמקדים כעת באופטימיזציה של התשתית שלהם לטובת הגדלה שלה, כך שתוכל לטפל בעולם הבינה מלאכותית. המנהלים דיווחו, כי הם מוציאים כיום 29% יותר כספים על ענן היברידי מאשר על בינה מלאכותית. במהלך השנתיים הקרובות הם מצפים להוציא מחצית (50%) מהתקציב שלהם על ענן היברידי ובינה מלאכותית יחד.

לא תמיד יש שיתוף פעולה בין ה-IT והארגון

ברקע המגמה של מנהלים בכירים בחברות טכנולוגיה להשקיע בתשתיות, כדי להכין את הארגונים שלהם לעידן ה-GenAI, שני שלישים מהם רואים בשיתוף פעולה מצד עמיתיהם להובלה הטכנולוגית והפיננסית של הארגון כמרכיב קריטי להצלחת המהלך. עם זאת, קיים ניתוק: רק 39% מהמנהלים הטכנולוגיים אמרו שהם אכן משתפים פעולה עם עמיתיהם מהחטיבה הפיננסית כדי להטמיע אבני דרך טכנולוגיות בפרויקטים. רק 35% ממנהלי הכספים דיווחו שהם מעורבים בתכנון תשתית ה-IT כדי להציב יעדים אסטרטגיים.

עבור רוב המנכ"לים, 80% מהם, שקיפות בשימוש של הארגון שלהם בבינה מלאכותית יוצרת היא קריטית לביסוס האמון בטכנולוגיות הדור הבא. עם זאת, רוב המנהלים הטכנולוגיים מודים, שהארגונים שלהם לא מצליחים לספק פרקטיקות עבודה אחראיות עם בינה מלאכותית באופן מספק: רק מחצית מהנשאלים אמרו שביכולתם לספק יישומי בינה מלאכותית בני-הסבר, ועוד פחות אמרו שהם עומדים ברף בכל הקשור לפרטיות (46%), שקיפות (45%) והגינות (37%).

63% מהמנהלים הטכנולוגיים מסכימים שהתחרותיות שלהם תהיה תלויה ביכולתם לעניין, לגייס, לפתח ולשמר אנשי מקצוע מוכשרים. עם זאת, 58% מהם אומרים שהם מתקשים לאייש תפקידי מפתח טכנולוגיים בארגונם, ורק 27% סימנו גיוס ושימור כוח אדם בראש סדר העדיפויות שלהם. בשלוש השנים הבאות, הם צופים עלייה במחסור במיומנויות בתחומים כגון ענן, בינה מלאכותית, אבטחה ופרטיות.

"המנהלים הטכנולוגיים המובילים מתמודדים כיום עם דרישות עסקיות מרובות, שהפכו מסובכות עוד יותר בעקבות עליית הבינה המלאכותית היוצרת", אמר מוחמד עלי, סגן נשיא בכיר ב-IBM Consulting, "עליהם לנווט בין האתגרים של עדכון תשתיות ה-IT בארגון והגדלת השילוב של AI, כדי להשיג יתרון על מתחריהם".

עלי סיכם באומרו, כי "בנוף ה-AI המתפתח הזה, הקשר בין המנהלים הטכנולוגיים והפיננסיים מעולם לא היה חשוב יותר כדי להתאים בין הוצאות הטכנולוגיה והתוצאות העסקיות ולהניב ערך אמיתי מההשקעות בתשתית בינה מלאכותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים