"דווקא בתקופה קשה זו חשוב לייצר תקווה, אהבה ומחאה"

כך לפי טל חמווי, ממייסדות המכללהּ - ארגון שמקדם נשים במצבי זנות ואלימות - ומנכ''לית משותפת של הארגון ● ביום ד' בערב, ה-11 בספטמבר, עמותת המכללהּ תקיים ערב התרמה באולם רדינג3 בנמל תל אביב יפו

טל חמווי, ממייסדות ומנכ"לית משותפת של המכללהּ.

"זו שנה לא קלה לכולן.ם, אבל עבור נשים במצבי זנות, היא הייתה באופן טבעי – קשה יותר. חשוב במיוחד בתקופה קשה זו, לייצר תקווה, אהבה ומחאה. כעת, בין שלל האתגרים – המלחמה, המפונות והמפונות, המאבק לשחרור החטופות והחטופים, סוף החופש הגדול ולפני החגים, השמחה היא מצרך נחוץ עוד יותר מתמיד", כך אמרה טל חמווי, מייסדת ומנהלת משותפת של המכללהּ – ארגון שמייצר הזדמנויות בתחום התעסוקה לנשים במצבי זנות ואלימות.

ביום ד', ה-11 בספטמבר, תקיים עמותת המכללהּ תקיים ערב התרמה תחת הכותרת "רוקדות מהפכה". ההכנסות ממסיבת ההתרמה, שתיערך באולם רדינג3 בנמל תל אביב, יוקדשו לחיזוק הפעילות של עמותת המכללהּ, הפועלת ליצירת הזדמנויות בתחום התעסוקה לנשים במצבי זנות ואלימות, באמצעות הכשרות מקצועיות וליווי תעסוקתי. בערב יופיעו הדג נחש, סי היימן והלהקה והסופרת דורית רביניאן תתקלט את האירוע. דברי המשתתפות.ים יתורגמו לשפת הסימנים, עבור כבדות וכבדי שמיעה, על ידי לי דן.

איריס שטרן לוי וחמווי הקימו את העמותה ב-2016 וכיום הן מנהלות שותפות שלה. העמותה מתמקדת בנשים שנמצאות במצבי זנות ו/או חוות אלימות, במטרה לשלב אותן במעגלי העבודה והחברה.

"נוצר מצב של העברה בין-דורית של סבל, מוחלשות והדרה חברתית"

לדברי חמווי, "מטרת המכללהּ היא להנגיש לימודי מקצוע לנשים במצבי זנות ואלימות. זיהינו צורך בסיסי ברכישת מקצוע, כדי שנשים יוכלו להתפרנס לאחר היציאה מהזנות. מ-2010 קיים בישראל שיקום נפשי לאוכלוסייה בזנות, ואנחנו, בהמכללהּ, מתמקדות בשלב הבא של היציאה ממצבי הזנות והאלימות – בעזרה אקטיבית לרכישת כלים, ידע, מיומנויות חדשות וליווי תעסוקתי. אלה יאפשרו לסטודנטיות הלומדות בהמכללהּ להשתלב בחברה, לקבל אפשרות לעבוד בעבודות בעלות אופק תעסוקתי, ולהעצים את תחושת המסוגלות שלהן".

לדבריה, היקף העוסקות בזנות שהן אימהות עומד על 62%. מנעד הגילאים של הנשים המגיעות למכללהּ הוא מגוון, 19-60 ואף יותר, כשרובן בגילאי 35-45. נוצר מצב של העברה בין-דורית של סבל, מוחלשות והדרה חברתית. לפי מחקרים, עלות נזקי הזנות בישראל מדי שנה עומדת על כחצי מיליארד שקלים. ישנו נתון המעיד כי 76% מהעוסקות בזנות מבקשות לצאת ממנה. ההשתלבות במעגל התעסוקה פוגשת בעיות חברתיות ורצופה באתגרים. בין כל הקשיים, הקשים והכי חמורים הם הבדידות, תחושת הניתוק וההתמודדות לבד. המכללהּ היא החולייה החסרה, שמשלימה את הרצף הטיפולי, עם הכשרות מקצועיות".

"כבית ספר חברתי", אמרה חמווי, "אנחנו עוסקות בהכשרות, לצד ליווי תעסוקתי מותאם, עם פדגוגיה מונגשת: קורסים קצרים וכיתות קטנות. ההכשרות הן בשלל תחומים: החל משזירת פרחים, עבור ב-QA ובמנטוריות בהוסטלים, הנהלת חשבונות, בק אופיס, תומכות ומטפלות בגיל הרך, ועד להקניית מיומנויות מחשב, קריאה וכתיבה בעברית ובאנגלית. אנחנו מעניקות לשורדות יכולות פרקטיות לצד ידע שהוא כוח – וזה מעצים אותן".

חיבורים מרתקים עם נשות פורום WIT ורשת story:

נוצרה משיתוף פעולה של רשת story: עם המכללהּ. קולקציית 'herstory'.

נוצרה משיתוף פעולה של רשת story: עם המכללהּ. קולקציית 'herstory'.

"לפני כמה שבועות", אמרה, "הוזמנתי להרצות במפגש פורום הנשים WIT מבית אנשים ומחשבים. נחשפתי לאוכלוסייה מעניינת וחשובה: יותר מ-100 נשים בכירות בעולם ה-IT וההיי-טק. הן, כמו הסטודנטיות הלומדות בהמכללהּ וכמו כל אישה בעולם, עבדו קשה מאוד כדי להגיע לאן שהגיעו. בעקבות המפגש, נוצרו חיבורים מרתקים בין אנשי ונשות המכללהּ ונשות הפורום, וחלק מהמנמ"ריות התגייסו לסייע לנו במגוון דרכים".

"כדי להגביר את ההשפעה והמודעות שלנו, וליצור אפיק פרנסה עצמאי", אמרה, "חברנו לרשת story:, ויצרנו יחד קולקצייה משותפת תחת השם 'herstory', הכוללת טי שירטים, כובעים ותיקים. השם מהדהד פעמיים – למותג ולמושג 'היסטוריה' (משחק מילים על 'הסיפור שלו' – י"ה). "הרשת שותפה שלנו מאז הקמת העמותה, ומסייעת בהכשרת הסטודנטיות ובהעסקתן".

"בלי לימודים ותיווך נכון לעולם התעסוקה, נשים שיצאו מהזנות נשאבות לעבודות דחק, שאין בהן אלמנטים של מימוש עצמי, אופק תעסוקתי או עצמאות כלכלית – ומשם, המדרון חזרה לזנות הוא חלקלק. התהליך לעולם לא נגמר", סיכמה חמווי. "אנו מקבלות ליווי ותמיכה ממשרד הרווחה, מגופים פרטיים וקרנות, אולם ערב ההתרמה חשוב להמשך התפקוד הכלכלי של העמותה. כשנשים תומכות בנשים קורים דברים מופלאים. ערב סולידריות שכזה הוא בבחינת Win-Win, גם לשמוח ולרקוד, וגם לקחת חלק בקסם החשוב הזה".

רוצים.ות לסייע לעמותה וגם ליהנות? לרכישת כרטיסים – היכנסו לקישור הבא

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים