ארה"ב: HP מבקשת מהממשל 50 מיליון דולר במסגרת חוק ה-CHIPS

הכסף מיועד לשדרוג אחד ממתקני המחקר והפיתוח של החברה, שבו היא חוקרת את טכנולוגיית המיקרופלואידיקה - חקר ההתנהגות והשליטה בנוזלים בקנה מידה מיקרוסקופי

רוצה גם היא חלק קטן מעוגת התקציב במסגרת חוק השבבים. HP.

HP, כך מתברר, רוצה גם היא חלק קטן מעוגת התקציב שמבטיחה הממשלה הפדרלית בארצות הברית בעקבות חוק ה-CHIPS מ-2022. החברה חתמה על המסמכים שמבקשים מהמדינה להקצות לה סכום של 50 מיליון דולר לטובת שדרוג אחד ממתקני המחקר והפיתוח של החברה, שממוקם כבר קרוב ל-50 שנה ב-קורוואליס, אורגון.

החברה לא מבקשת את הסכום כיצרנית שבבים, והיא כמובן לא תקבל מיליארדי דולרים כמו אינטל, לדוגמה, אבל במתקן הזה היא חוקרת תחום שמכונה טכנולוגיית מיקרופלואידיקה, שהיא חקר ההתנהגות והשליטה בנוזלים בקנה מידה מיקרוסקופי – וחוק ה-CHIPS נועד לקדם גם טכנולוגיה ולא רק ייצור שבבים, למרות שהנושא השני הוא זה שתופס את הכותרות.

"למיקרופלואידיקה יש פוטנציאל להניע שינויים מהפכניים בתעשיות, לספק מהירות, יעילות ודיוק, כדי לעזור לסלול את הדרך לדור הבא של חדשנות במדעי החיים ובטכנולוגיה", אמר אנריקו ללוקס, מנכ"ל HP, בעת החתימה על הבקשה.

המדינה תאשר כנראה את הבקשה, ולא רק בגלל שמדובר בסכום קטן יחסית, אלא בעיקר בגלל ההערכה שהפרויקט יוסיף עוד 100 אנשים למעגל המועסקים הקבוע של החברה, וכן ההשפעה של הנושא על הייצור המתקדם של מוליכים למחצה.

"בין שאר המוצרים, המימון המוצע יתמוך בייצור מכשירים מבוססי סיליקון שיהיו מרכיב מפתח בציוד מעבדה למדעי החיים לשימוש בגילוי תרופות, מחקרי תא בודד ופיתוח תאים בכלל", הצהירה שרת המסחר ג'ינה ריימונדו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים