מענקים בהיקף 35 מיליון ש' – לחברות שיפתחו שלוחות בצפון ובנגב

רשות החדשנות והמשרד לפיתוח הנגב והגליל פרסמו קול קורא, שנודע לעודד חברות היי-טק לגייס עובדים מהפריפריה כדי להקים שם שלוחות

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות.

משרד הנגב והגליל ורשות החדשנות פרסמו קול קורא, בהיקף של 35 מיליון שקלים, לטובת חברות היי-טק שיגייסו עובדים מהנגב והצפון, על מנת לפתוח שלוחות באזורים אלו. זאת, במטרה להאיץ את פיתוח האזורים האלו, על ידי שילובן של חברות היי-טק, שמהוות מקור תעסוקה לכלל האזורים.

המענקים יינתנו עבור הכשרה מעשית לעובדים ללא ניסיון, ומימון לעובדים מנוסים אשר ילוו את העובדים החדשים, במודל הכשרה תוך כדי עבודה.

המענקים שהחברות יוכלו לזכות בהם נעים בין מיליון ל-15 מיליון שקל לחברה, בשיטת המאצ'ינג – כלומר, החברות יצטרכו להשלים את המענק, בהתאם להיקף התקציב שלהן.

במקביל, הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה השיקה תוכנית שנועדה לסיוע בהקמה והעתקת פעילות עתירת ידע בשכר גבוה לעסקים בענפי התעשייה וההיי-טק באזורי עדיפות לאומית ובירושלים. החברות עשויות לזכות במענק של עד 30% מעלות שכר העובדים החדשים. הסיוע כולל השתתפות של עד 30% מעלות שכר העובדים, כשהקול הקורא פתוח להגשות עד ליום 16 בספטמבר 2024.

"תוכנית 'הזנק להיי-טק' נועדה להוריד את הסיכון עבור חברות היי-טק שרוצות לפתוח שלוחות בפריפריה, במטרה להרחיב את היצע ההון האנושי לחברה וגם לסייע לגופים מקומיים בפריפריה", אמר דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות.

התוכנית נועדה גם להגדיל את שילוב עובדי היי-טק מהמגזר הערבי. חסאן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח כלכלי של מגזר המיעוטים במשרד לשוויון חברתי: "החברה הערבית עוברת שינויים גדולים וקיים בחברה הערבית הון אנושי איכותי בעל הכישורים הנדרשים להשתלבות בחברות היי-טק בשלל המקצועות השונים". לדבריו, פתיחת השלוחות תאפשר לחברות להגיע לאותו מאגר מועמדים, ותקל על השתלבותם של העובדים הערבים בענף. המועד האחרון להגשת הקול קורא הוא ה-29 בספטמבר 2024.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים