גרמניה: מתקפות סייבר סיניות פוגעות בארגונים – בהם פולקסווגן

לפי מחקר חדש, קבוצת פולקסווגן נמצאת תחת מעקב של האקרים סיניים שלוחי הממשל ● כמעט כל תאגיד גרמני שני סבור כי מקור המתקפות עליו הוא סין

ארגונים רבים הפועלים בה סבורים שהותקפו בסייבר על ידי סין. גרמניה.

עסקים גרמניים חווים עלייה במתקפות סייבר שמקורן בסין, כך לפי מחקר חדש שפורסם היום (ד') בברלין.

את המחקר ערכה ביטקום (Bitkom), האגודה לדיגיטל בגרמניה. הוא נערך בקרב יותר מאלף חברות במגזרי פעילות שונים במדינה.

מהנתונים עולה כי היקף ההפסדים הכספיים השנתיים, עקב איומי סייבר – הגיע לשיא כל הזמנים ומוערך בכ-267 מיליארד יורו. סין היא המקור העיקרי להתקפות מסוג זה על תאגידים גרמניים. 

45% מהחברות שנפגעו ייחסו את מתקפות הסייבר לסין, נתון שגדל מעט לעומת מחקר זהה מ-2023, אז הוא עמד על 42%. בעוד שבעבר רוסיה אחזה במקום הראשון בין המדינות התוקפות בסייבר את גרמניה, בתקופה האחרונה המגמה השתנתה: 39% מהחברות דווחו כי חוו מתקפות מרוסיה, נתון נמוך לעומת אשתקד, אז הוא עמד על 46%.

ערכה את המחקר ועדכנה על המתקפות הסיניות שחווים הגרמניה. ביטקום.

ערכה את המחקר ועדכנה על המתקפות הסיניות שחווים הגרמניה. ביטקום. צילום: הודעת ביטקום בחשבון ה-X שלה

"הנתונים הגדלים ממחישים את האופי הסוער והמתוח של זמננו"

החוקרים ציינו במחקר כי באפריל השנה, האקרים מהרפובליקה העממית ריגלו בדיגיטל אחרי פולקסווגן (Volkswagen) במשך שנים. אז דווח כי ההאקרים חיפשו מידע טכנולוגי מקבוצת פולקסווגן. ראלף וינטרגרסט, נשיא ביטקום, אמר כי "הנתונים הגדלים ממחישים את האופי הסוער והמתוח של זמננו".

במקום השלישי במדינות התוקפות ארגונים בגרמניה מדורגים האקרים בעלי מניעים זדוניים ממזרח אירופה. אלה היוו 32% ממקרי המתקפות. מדינות האיחוד האירופי, בלא גרמניה, היו מעורבות ב-21% מהמקרים. עוד העלה המחקר כי יותר משליש מהחברות שהותקפו, 36% מהן, לא הצליחו לאתר את מקור התוקפים. כחמישית מקורבנות התקיפה (20%) מניחים שמקורה בגרמניה, בעוד שרבע (25%) חושדים במעורבות של האקרים בארה"ב.

70% מהחברות שהותקפו, סברו שהאקרים בעלי מניע כלכלי, משמע – פשע מאורגן, הם האחראים העיקריים למתקפות הסייבר נגדן. 20% מהן העריכו שהמתקפות תוזמנו על ידי שירותי ביון זרים. זהו הנתון שחווה את השינוי הגדול ביותר במחקר: בשנה שעברה רק 7% מהארגונים זיהו את שירותי הביון החשאיים כמי שפעל נגדן. רבע מהארגונים סבורים כי מקור במתקפות הוא בפעולות נקמה של עובדים, בהווה או בעבר – בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים