דיווח: באנבידיה עובדים לעיתים שבעה ימים בשבוע, עד שתיים בלילה

יצרנית המעבדים, המתמחה באחרונה בייצור שבבי בינה מלאכותית, מנהלת תרבות עבודה ארגונית מאתגרת ותובענית - אבל העובדים לא ממהרים לנטוש אותה ● מדוע עובדי אנבידיה נשארים?

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה.

לפי דיווח חדש שפורסם לאחרונה בניו יורק פוסט, עובדים באנבידיה (Nvidia) מועסקים לעיתים קרובות במשך שעות על גבי שעות ועד אמצע הלילה. 

יצרנית המעבדים, המתמחה באחרונה בייצור שבבי בינה מלאכותית, שבסיסה בסנטה קלרה, קליפורניה דורשת לפחות מחלק מהעובדים, לפי הדיווח, לעבוד שבעה ימים בשבוע, לעתים קרובות עד 2 בלילה. עוד שופכת הכתבה אור על סביבת העבודה ה"מאתגרת" באנבידיה, שבה עובדים סובלים, לכאורה, מתנאים אינטנסיביים, מפגישות תכופות שמתווה אליהן מתח מובנה, מצעקות ומתרבות ארגונית כללית – תובענית.

העובדים כמעט שלא עוזבים

אלא שלפי ה-פוסט, על אף הלחץ העצום, עובדים רבים בוחרים להישאר בחברה ולא לנטוש לטובת מקומות עבודה אחרים שפויים יותר, לכאורה, וזאת בגלל חבילות התגמול הנכבדות שאנבידיה מעניקה.

הניו יורק פוסט ציטט מדיווח אחר של בלומברג, בו תיארו עשרה עובדים מהעבר ומהווה בחברה את הסביבה כסיר לחץ. עוד דווח כי עובדת שיווק לשעבר ב-אנבידיה אמרה ל-בלומברג כי היא הייתה משתתפת לעתים קרובות בעד 10 פגישות ביום – כשבכל אחת מהן מעורבים יותר מ-30 אנשים.

הפוסט הדגיש בכתבתו שאופציות המניות של אנבידיה – המכונות לעתים קרובות "אזיקי זהב", בגין כבילתם של המועסקים אל החברה באמצעותם – ממלאות תפקיד משמעותי בשימור עובדים. אופציות מניות משתלמות אלו, יחד עם מחיר המנייה הנוסק של החברה ותוצאותיה המגה-מרשימות, מאז שנכנסה חזק לתחום שבבי ה-AI, כבר הפכו מספר לא מבוטל של עובדי אנבידיה ותיקים למיליונרים. התגמולים הכספיים, כמו גם הפוטנציאל לרווחים גדולים יותר ממענקי מניות עתידיים, הם כנראה על תקן תמריצים רבי עוצמה לעובדים שמסייעים להם ומדרבנים אותם לעמוד בדרישות הקשוחות בתפקידיהם, כך נטען בידיעה של ה-פוסט.

הדיווח הדגיש את שיעור תחלופת העובדים הנמוך במיוחד באנבידיה, שעמד על 2.7% בלבד בשנת 2023 – נתון זה מבטא ירידה בולטת מאחוז הפורשים מהחברה שנמדד השנה הקודמת. שיעור זה נמוך במידה ניכרת מתחלופת העובדים הממוצעת בענף המוליכים למחצה הרחב יותר, העומדת בממוצע על כ-17.7%.

הצלחה מסחררת תחת ניצוחו הקשוח והתובעני של ג'נסן הואנג

נזכיר כי בראיון שהעניק בעבר לתוכנית '60 דקות' של CBS, עליו דיווחנו במאי האחרון, הודה המייסד והמנכ"ל המשותף של החברה, ג'נסן הואנג, כי בחברה יש סביבת עבודה תובענית והדגיש כי החתירה של אנבידיה להישגים יוצאי דופן מחייבת מאמץ יוצא דופן. עם זאת, אפשר בהחלט כי הנחישות לביצועים יוצאי דופן שאותה מתווה הואנג היא שביססה את אנבדיה כשחקנית הדומיננטית ביותר כיום בתעשיית שבבי הבינה המלאכותית. מאידך מסתמן כי תחת שרביו נוצר מקום עבודה שבו רק העובדים העמידים ביותר משגשגים.

הניגוד המוחלט בין סביבת העבודה המאתגרת, וכנראה המתישה והשוחקת, לבין הפיתוי של תגמולים כספיים משמעותיים באנבידה מציג כמה מורכב להיות כיום עובדי היי-טק שבאמת "גוזרים קופון" משתלם, ש"מסדר אותם בחיים", בהתאם לרפיוטיישן שהתעשייה יצרה לעצמה. עם זאת, הבחירה אם לעזוב או לעבוד בפרך נותרה בידי עובדי אנבידיה, או כל עובד אחר בתעשייה, לפחות בארצות המערב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים