מפני שהוכרזה כמונופול – גוגל נתבעת על ידי Yelp

Yelp - שירות אונליין פופולרי לחיפש ומציאת עסקים - טוען מזה שנים שגוגל מתנהלת באופן לא תחרותי והוגן, וכעת, עקב הפסדה של האחרונה בתביעת הגבלים עסקיים בעניין מנוע החיפוש שלה, מבקש פסיקה לטובתו

תבעה את גוגל. Yelp.

Yelp, פלטפורמת האינדקס העסקי והביקורות הפופולריתהפועלת אונליין, הגישה השבוע תביעת הגבלים עסקיים נגד המתחרה הראשית שלה, גוגל. התביעה הוגשה בטענה שענקית הטכנולוגיה עוסקת בשיטות אנטי-תחרותיות כדי לשלוט בשווקי החיפוש והפרסום המקומיים, והיא תוצר ותגובה לקביעה האחרונה והדרמטית במיוחד של בית המשפט האמריקני ש-גוגל מתנהלת כמונופול בשוק החיפוש.

לטענת Yelp, גוגל מינפה שלא כדין את המונופול והדומיננטיות שלה כדי להעדיף את מוצריה על פני אלה של המתחרים, כולל של Yelp. התובעת מאשימה את גוגל שבחרה בהתנהלות נוגדת תחרות "כדי לשפר את השורה התחתונה שלה ולחנוק את התחרות", על ידי הפחתת הרייטינג וההכנסות של מתחריה, וזאת על מנת "להשיג צמיחה בקנה מידה והגדלת עלויות ליריבות על מנת להשיג נתח שוק לעצמה".

מייסד ומנכ"ל Yelp, ג'רמי סטופלמן, הדגיש בפוסט בבלוג החברה כי התביעה שהגישה החברה שלו נועדה כדי לשמור על תחרות, להגן על בחירת הצרכן, לגבות פיצויים מגוגל ואף לאסור עליה להמשיך ולעסוק בהתנהגות אנטי תחרותית. סטופלמן הוסיף וציין כי הפעולות של גוגל מערערות את התחרות ההוגנת וחונקות חדשנות ספציפית במרחב החיפוש אונליין לעסקים מקומיים.


הקביעה שגוגל מונופול הביאה ל"שינוי בהלך הרוח הנוגע להגבלים העסקיים"

המנכ"ל סטופלמן גם אמר לניו יורק טיימס כי בעקבות ההחלטה של בית המשפט בתביעת משרד המשפטים האמריקני (DOJ) נגדה "חל שינוי בהלך הרוח הנוגע להגבלים העסקיים", שלטענתו "השתנה באופן דרמטי". בעבר, הוא אמר ל-טיימס כי היסס להגיש תביעה בשל המשאבים שמהלך שכזה מחייב, ומשום שלתפישתו זהו תפקידה של הממשלה לאכוף את חוקי ההגבלים העסקיים במדינה.

כאמור, התביעה מגיעה של Yelp אכן מגיעה בעקבות פסיקה חמורה ומשמעותית של שופט פדרלי, שכפי שדיווחנו התקבלה מוקדם יותר החודש. בהחלטתו זו הכריז השופט עמית מהטה כי: "גוגל היא מונופוליסטית, ונקטה בשיטות לשימור המונופול שלה". מהטה מצא שגוגל הפרה את סעיף 2 של חוק שרמן (Sherman Act) על ידי שמירה על המונופול שלה בשווקים בארה"ב עבור שירותי חיפוש כלליים ופרסום טקסט כללי, ועשתה זאת באמצעות עסקאות הפצה בלעדיות.

אמנם גוגל כבר הודיעה כי בכוונתה לערער על ההחלטה שמצאה שהיא מפרה את כללי ההגבלים העסקיים של ארה"ב, אבל הפסיקה המשמעותית כבר הספיקה על מנת לדחוף את Yelp לתבוע את גוגל בעצמה כעת, וללא ספק הוסיפה משקל לטענותיה של Yelp.

בתגובה לתביעה, שגוגל כינתה "חסרת ערך", פרסם דובר הענקית הודעה ובה צוין כי "הטענות של Yelp אינן חדשות. תביעות דומות נזרקו לפני שנים על ידי ה-FTC (רשות הסחר הפדרלית של ארה"ב), ולאחרונה על ידי השופט בתיק של DOJ", הוסיף הדובר. לדבריו, גוגל תגבש הגנה בבית המשפט כדי לטפל בטענות, וכבר כעת מדווחת התקשורת כי צפוי שהענקית ממאונטיין וויו תתנגד בתוקף לטענות Yelp.

תביעתה זו של Yelp היא למעשה שיאן של תלונות ארוכות שנים של החברה נגד מתחרתה האגרסיבית, לכאורה, גוגל. דיווחים במדיה העולמית מדגישים כי המהלך אינו מפתיע, בהתחשב בתמיכתה הפעילה של Yelp בסוכנויות ממשלתיות בחקירות ובפעולות המשפטיות שלהן נגד גוגל, כמו גם בהגשת תלונה רשמית לאיחוד האירופי, שמאשים גם הוא את גוגל בשיטות עבודה אנטי תחרותיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים