המחשב החדש מבית אסוס: יופי, יכולות ומעבד ה-AI של AMD

נכון ש-Zenbook S 16 U5606 - המחשב הראשון שמבוסס על מעבד הבינה המלאכותית של AMD - לא זול, אבל אסוס ציידה אותו ביכולות טובות ומעלה, והוא פשוט יפה

ה-Zenbook S 16 U5606 של אסוס.

האם מפתיע אתכם לקרוא שהחברה הראשונה שמציעה מחשב עם הדור החדש של מעבדי AMD, מעבדי הבינה המלאכותית שלה, היא אסוס? יש מצב שלא. זה קרה עם מעבדי הבינה המלאכותית הראשונים של קוואלקום, וזה קורה, כאמור, כעת, עם אחד המחשבים היפים שהגיעו באחרונה לשוק – Zenbook S 16 U5606, ששייך לסדרה הצרכנית היוקרתית של אסוס – ובצדק.

מדובר במחשב יחסית גדול, עם מסך 16 אינץ’ ,שכמו בהרבה מחשבים אחרים של אסוס מבוסס על פאנל OLED מרשים ברזולוציית 3K, עם קצב ריענון של 120 הרץ ועם שוליים דקיקים במיוחד – וזה אומר יחס מסך לגוף של 90%. הוא תומך בבהירות של 500 ניט, שנחשבת יחסית גבוהה, ואת תמונת השימוש שלו עבור צרכי מדיה משלימים שישה רמקולים באיכות יחסית טובה.

למרות גודל המסך, משקלו של המחשב עומד על 1.5 ק”ג ועוביו מגיע ל-1.1 ס”מ בלבד, ויש מקום גם לסוללת 78 וואט/שעה גדולה למדי. בזכות הגודל יש מקום גם להרבה מאוד חיבורים, כולל חיבור ה-USB-A הוותיק. השלדה מיוצרת מחומר חדש בשם Ceraluminum, שפותח בידי אסוס. מדובר בסגסוגת שמשלבת אלומיניום וקרמיקה, שעוזרת להשיג את המשקל הנמוך, ועדיין מקנה יציבות ועמידות למחשב. יש גם משטח שליטה גדול יותר ב-40% לעומת דורות קודמים, והוא מציע יחס היבט זהה לזה של המסך – 16:10.

הכירו את המעבד

Ryzen AI 9 HX 370 הוא מעבד ממשפחת המעבדים החדשה של AMD, שמכונה Strix Point. הוא מורכב מארבע ליבות Zen 5 לביצועים ומשמונה ליבות Zen5c ליעילות, אבל החלוקה הזו היא רק על הנייר, ואולי אימוץ המבנה לקראת המעבדים הבאים. כל 12 הליבות תומכות בעבודה בריבוי נימים, הן עובדות במהירות שנעה בין 2 ל-5.1 גיגה-הרץ והמעבד רץ ב-TDP בסיסי של 28 וואט, שיכול להכפיל את עצמו בעבודה במהירות הגבוהה ביותר. אז מה ההבדל? שלטובת ליבות הביצועים יש זיכרון מטמון מסוג 3L של 16 מגה-בייט – כפול מזה שעומד לכל שמונה ליבות ה-Zen 5c.

התשובה הראשונה של AMD למתקפת ה-Snapdragon X של קוואלקום/מיקרוסופט היא חזקה מאוד, ומראה של-x86 יש עוד הרבה מה למכור. כל זה משולב במחשב שנראה נהדר

זהו מעבד שמיוצר ב-4 ננו-מטר במפעלים של TSMC, והוא כולל, מעבר לליבות העיבוד, את שבב הבינה המלאכותית החדש XDNA 2. הוא מציע עד 50TOPS – יותר ממה שמציעים מעבדי ה-Snapdragon X של קוואלקום, שהושקו כמה חודשים לפניו תחת מעטה ה-Copilot+ PC של מיקרוסופט. המעטה הזה אמור לעטוף, עם עדכון 24H2 של Windows 11, גם את המעבדים החדשים של AMD ושל אינטל, שצפויים להיות מוכרזים בשבוע הבא.

ל-AMD תמיד היה יתרון כשזה נוגע למחשבים כדוגמת Zenbook S 16, שאינם מצוידים במעבד גרפי ייעודי – בדמות השבב הגרפי המשולב שלה. השבב במחשב הזה הוא Radeon 890M, שמבוסס על ארכיטקטורה חדשה – RDNA 3.5, והוא מציע 16 ליבות גרפיות. זה בא לידי ביטוי היטב במבחנים: לדוגמה, במבחן Steel Nomad Light של 3DMark הוא הגיע לקצב של 24.28 פריימים/לשנייה, וזה יפה מאוד לשבב מובנה. ציון גבוה של 33,583 נקודות במבחן השבב הגרפי של Geekbench רק הוסיף חיזוק לכך – וגם שם אותו במרחק אדיר מהציון הגרפי של Vivobook S 15 שבדקתי באחרונה עם המעבד של קוואלקום והגיע ל-20,763 נקודות בלבד.

ה-Zenbook S 16 U5606 של אסוס.

ה-Zenbook S 16 U5606 של אסוס. צילום: יח"צ

כשבחנתי את ליבות המחשוב של מחשבי האסוס המדוברים, התוצאה נטתה לטובת המחשב החדש, זה שמצויד במעבד של AMD, בבדיקות של הרצה בליבה אחת – בהפרשים של עד 15%. אולם, התוצאה הייתה כמעט זהה בבדיקה של העבודה במצב ריבוי ליבות. המסקנה: ניצחון, ולא רק בנקודות, ל-Zenbook S 16.

מי הולך לישון?

מה שלא פחות חשוב הוא זמן העבודה. בבדיקת הזמן המסורתית של הניידים שמגיעים לבדיקה ב-TGspot, באמצעות השימוש בתרחיש המשרד המודרני של PCMark 10 חרך המחשב את הטבלאות עם 13:58 שעות. קחו בחשבון שמדובר במבחן שגורם למחשב לעבוד ללא הפסקה, ושהוא מסתיים כשיש עוד 20% עוצמה בסוללה. מכאן שאפשר לומר בשקט שבעבודה רגילה יכול הנייד הזה להחזיק מעמד יומיים ויותר לאחר טעינה ל-100% – וזה מאוד מרשים.

יכולות הבינה המלאכותית של ה-Zenbook S 16 יגיעו לידי ביטוי רק בעדכון 24H2 של Windows 11, כאמור. מה שכבר יש הוא עזרה מקיפה לביצוע שיחות וידיאו איכותיות: טשטוש רקע וביטול רעשים – שניהם מבוססי בינה מלאכותית, ומסגור אוטומטי למעקב מדויק אחר הדובר.

בשורה התחתונה, התשובה הראשונה של AMD למתקפת ה-Snapdragon X של קוואלקום/מיקרוסופט היא חזקה מאוד, ומראה של-x86 יש עוד הרבה מה למכור. כל זה משולב במחשב שנראה נהדר, במיוחד בצבע הלבן, שבו הוא הגיע לבדיקה. המחיר? לא זול – בתצורה של ה- Zenbook S 16שאותה בדקתי, הוא עולה 10,270 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים