דקה לפני החזרה ללימודים: אבטחו את המכשירים של ילדיכם

המכשירים הדיגיטליים שהילדים משתמשים בהם בבית הספר מגדילים את הסיכון והחשיפה שלהם למתקפות דיגיטליות ● להלן כמה טיפים, שיסייעו להורים להגן על המכשירים של ילדיהם ולחזק את מודעותם לאיומי הסייבר

להגן על המכשירים של הילדים ולחזק את מודעותם לאיומי הסייבר.

עם תחילת שנת הלימודים החדשה, ילדים רבים חוזרים ללימודים עם מכשירים אלקטרוניים חדשים או מעודכנים. אלו יכולים להיות טלפונים חכמים, טאבלטים או מחשבים ניידים, המשמשים אותם ללמידה, תקשורת וכיף. עם זאת, מכשירים אלו גם מגדילים את הסיכון והחשיפה של ילדים למתקפות דיגיטליות – החל מפישינג בהודעות דואר או טקסט מזויפות, עבור בתוכנות זדוניות ועד הונאות דיגיטליות שמשכנעות את הקורבן להעביר כסף או מידע אישי.

חברת אבטחת המידע ESET מספקת כמה טיפים, שיסייעו להורים להגן על המכשירים של ילדיהם ולחזק את מודעותם לאיומי הסייבר.

הדבר הבסיסי ביותר, כמובן, הוא התקנת תוכנת אבטחה למכשיר הנייד ובכך להתגונן מפני איומים והתקפות של תוכנות זדוניות.

בנוסף, ממליצים בחברה לדבר עם הילדים על הנושאים הבאים:

שיתוף יתר במדיה החברתית – הסבירו לילדים את הסיכונים של שיתוף מידע אישי ברשת. ילדים צריכים להיות מודעים לכך שכל מה שהם משתפים ברשת יכול להיות זמין לכל אחד, כולל גורמים עוינים. דברו עם הילדים על חשיבות השמירה על הפרטיות שלהם והדריכו אותם כיצד להגדיר הגדרות פרטיות במכשירים שלהם, אשר יכולות לעזור להגן על המידע האישי שלהם כך שרק חבריהם יוכלו לראות את הפוסטים שלהם, התמונות והמידע אותו הם חולקים.

שימוש במחשבים של בית הספר – הסבירו לילדים את הסיכונים של שימוש במחשבים של בית הספר, שהם בעצם מחשבים ציבוריים, ולכן הם עלולים להיות פרוצים או מאובטחים בצורה לא מספקת. ילדים צריכים להיות מודעים לכך, שכל מה שהם עושים במחשב יכול להיות תחת מעקב.

נעילת המחשב כשמתרחקים ממנו – יוצאים לרגע ועוזבים את המחשב או הסמארטפון? תמיד כדאי לנעול את המכשיר.

שימוש חכם בסמארטפונים – סמארטפונים הפכו לחלק בלתי נפרד מחייהם של ילדים רבים. חשוב לזכור שסמארטפונים יכולים להיות מטרה למתקפות דיגיטליות ולכן חשוב להשגיח על פעילותם של הילדים גם במכשירים החכמים. המליצו לילדים לנעול את הטלפון באמצעות קוד, טביעת אצבע, זיהוי פנים או כל דרך שבה המכשיר שלהם תומך. נעילה של הטלפון יכולה לעזור להגן על המידע האישי של הילדים, כמו תמונות, הודעות ונתונים אישיים.

סיסמאות חזקות –  הסבירו לילדים את החשיבות של סיסמאות חזקות. ילדים צריכים להבין שהסיסמה שלהם היא המפתח להגנה על המידע האישי שלהם. הדריכו אותם כיצד ליצור סיסמאות חזקות, המליצו להם שלא להשתמש באותה הסיסמה לשירותים שונים וחדדו את החשיבות של לא לשתף את הסיסמאות האישיות עם אף אחד.

הגנה על המידע האישי והזהות ברשתות ציבוריות – חשוב שהילדים יבינו שרשתות ציבוריות עלולות להיות מסוכנות, וחשוב להיות מודעים לסיכונים. המליצו לילדים להימנע ככל האפשר מלהתחבר לרשתות ציבוריות, שמציבות סיכונים, ואם הם חייבים להתחבר לרשת ציבורית – הדריכו אותם להשתמש בה בביטחה: להתקין תוכנת אבטחה במכשיר, או, למשל, ליצור נקודת חיבור מהסמארטפון אם רוצים לחבר את המחשב לאינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים