דיווחים: באינטל שוקלים פיצול לשתי חברות על רקע מצבה הכלכלי הקשה

לפי הדיווחים, מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, יאסוף את חבר המנהלים של החברה במהלך החודש הקרוב כדי לדון בנושא * הפיצול הצפוי: חברה שתציע שירותי ייצור שבבים לכל דיכפין, וחברה של כל השאר

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר.

דיווחים בעיתונות הכלכלית האמריקנית בסוף השבוע טוענים, כי בעקבות מצבה הכלכלי הקשה שוקלים באינטל לשים על השולחן באופן רציני את האפשרות להתפצל לשתי חברות – חברה שתציע שירותי ייצור שבבים לכל דיכפין, וחברה של כל השאר – מתכנון מעבדים לשוק הצרכני ועד פיתוחי תוכנה שונים. הטענה היא, שכבר במהלך החודש הקרוב יאסוף המנכ"ל, פט גלסינגר, את חבר המנהלים של החברה כדי לדון בנושא.

כבר בשבוע האחרון נפגשו בכירים של אינטל עם היועצים הבנקאיים של מורגן סטנלי ושל קבוצת גולדמן זקס, שמלווים את החברה זה שנים רבות, כדי להיוועץ עמם לגבי האפשרויות השונות להוצאת העגלה מהבוץ – והם אמורים להשתתף בישיבה, שכאמור אמורה להתקיים לפי הדיווחים כבר בשבועות הקרובים.

ההערכה היא, שהחלטה מעין זו לא תגיע בקרוב, וגלסינגר עצמו ידחוף להשאיר את המצב הנוכחי על כנו. הפרדה לשתי חברות, כך נטען על ידי אנליסטים, לא תבשר טובות לתפקיד שלו, אלא אם כבמטה קסם יעלו המכירות של המעבדים.

דברים אחרים שעומדים על הפרק כדי לנסות למנוע פיצול הם השהיה של עוד כמה פרויקטי התרחבות שבהם מעורבת החברה כדי לשפור את תזרים המזומנים שלה – וממש לא בטוח שמדובר ברעיון מוצלח במבט מקומי/ישראלי לאחר העצירה הזמנית, לפחות בינתיים, של ההתרחבות בקריית גת, כרגע עד שבכלל יהיה ברור מה מייצרים שם.

ל-AMD, המתחרה העיקרית של אינטל בשוק המעבדים למחשוב אישי ושרתים, זה קרה ב-2008. באוקטובר אותה שנה היא מכרה את פסי הייצור למיזם משותף עם חברת השקעות מאבו דאבי, שאחרי זמן קצר רכשה מ-AMD את כל הזכויות והפכה את החברה למה שמוכר כיום כ-GlobalFoundries. ל-AMD זה עשה רק טוב, אבל GlobalFoundries לא ממש מצליחה להתחרות עם TSMC על לב מתכננות המעבדים לשוק המחשוב האישי, ובטח לא לשוק הטלפונים.

כך או כך, פרסום הידיעות הללו גרם לקפיצה גדולה במניות החברה. ביום שישי נרשמה עליה של כ-9.5% בבורסה בניו-יורק, הקפיצה היומית הכי גדולה ביום אחד של אינטל זה כמעט שנתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים