אינטל איגנייט: בקרוב הסוף

על רקע מצבה הכספי הקשה של אינטל והקיצוצים שהיא מבצעת - אחת החממות הטכנולוגיות המוצלחות וממאיצי הסטארט-אפים היוקרתיים ביותר תיסגר בעוד כחודשיים, לאחר סיום המחזור הנוכחי

תיסגר בעוד חודשיים. אינטל איגנייט.

אינטל איגנייט, אחת החממות הטכנולוגיות המוצלחות וממאיצי הסטארט-אפים היוקרתיים ביותר, היא אחד הקורבנות של הקיצוצים באינטל. החממה, שהוקמה בישראל לפני כחמש שנים, הפכה לחממה בינלאומית, כשהמקים שלה, צחי וייספלד, הפך עם ההתרחבות למנכ"ל הגלובלי של החממה – ולפי ההערכות הוא גם יעזוב כעת, לאור הסגירה בעוד כחודשיים, לאחר סיום המחזור הנוכחי.

בימים אלו מתנהל המחזור התשיעי, שכמו קודמיו מכיל 10 סטארט-אפים שכבר גייסו יותר מ-7 מיליון דולר, אחרי שיצא לדרך במאי. בסך הכל, נכון לרבעון הראשון של 2024, עברו כ-175 חברות את החממה שנחשבת למוצלחת, כאמור רובן מישראל, והשאר מארצות הברית, מבריטניה וחלקן מרחבי מאירופה. חברות אלו גייסו ביחד יותר מ-2.5 מיליארד דולר, וחלקן הגדול סיפקו למשקיעים תשומות יפות מאוד על ההשקעה.

לא מעט חברות זכו להימכר בסכומים נאים. אינטל עצמה רכשה את גרנולייט לפני קצת יותר משנתיים תמורת 650 מיליון דולר. רק ביוני האחרון נמכרה Qwak לג'ייפרוג תמורת כ-230 מיליון דולר. דסי, שגייסה בעזרת החממה כ-55 מיליון דולר, נמכרה לאנבידיה בסכום לא ידוע – ויש עוד רשימה נאה וארוכה למדי.

הסגירה של איגנייט, מפעל כה מצליח בשוק הסטארט-אפים, שהניב רווחים עבור קרן ההשקעות של אינטל, מראה עד כמה עמוק מוכנה אינטל לקצץ כדי לא לראות יותר צבע אדום בדו"חות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים