האם סמסונג מנסה לרכוש את חטיבת התשתיות הסלולריות של נוקיה?

לסמסונג עניין רב בעסקה - ששוייה מוערך בכ-10 מיליארד ד' - כי אם תתממש, הענקית הדרום קוריאנית תהפוך לספקית ה-RAN (המקשר בין הניידים לתשתיות התקשורת) השנייה בגודלה בעולם ● נוקיה הכחישה כוונה למכור

תקנה את חטיבת ציוד הטלקום של נוקיה? סמסונג.

סמסונג (Samsung) מעוניינת ברכישת עסקי התשתיות הסלולריות של נוקיה (Nokia), בעסקה המוערכת בכ-10 מיליארד דולר, כך על פי דיווח שמקורו בבלומברג ושפורסם ב-Yahoo! Business. ואולם נוקיה הכחישה כוונה למכור, בדיווח רגולטורי אחרון שלה.

לפי הטענות של בלומברג, העניין של סמסונג בחטיבת התשתיות הסלולריות של נוקיה נובע מרצונה לחזק את יכולות ה-RAN (ר"ת Radio Access Network) שלה – המקשרות בין הטלפונים הניידים לתשתיות התקשורת. השתלטות על חטיבת ציוד הטלקום של החברה הפינית, אשר מתמודדת עם מתחרות מובילות תעשייה כמו וואווי (Huawei) ו-אריקסון (Ericsson), יכולה לספק לסמסונג הזדמנות לשפר משמעותית את מעמדה בשוק תשתיות הרשת העולמי.

הדיונים שהחלו כבר בעבר בין נוקיה לסמסונג עדיין נמשכים כעת ואף ביתר שאת, כך לפי הדיווח החדש, כששתי החברות בוחנות אפשרויות שונות לעסקה הפוטנציאלית. 

העניין הרב של סמסונג ברכישה קשור לשאיפתה להרחיב את טביעת הרגל שלה בגזרת ה-RAN ולחזק את נתח השוק שלה, מה שעשוי למקם את החברה כשחקנית מרכזית בתעשייה זו. לפי הטענות, אם העסקה תתממש, סמסונג צפויה לההתמקם כספקית ה-RAN השנייה בגודלה בעולם, עם נתח שוק צפוי של 25.6%.

נוקיה: "לא מוכרת"

אלא שמאידך, על אף טענות בלומברג, בהגשה רגולטורית שביצעה נוקיה ביום ה' האחרון, החברה הכחישה את התוכניות למכירה המדווחת של חטיבתה באופן גורף.

"לנוקיה אין מה להודיע ​​ביחס לספקולציות שפורסמו במאמר היום, ולא קיים פרויקט פנימי קשור", נמסר מהחברה הפינית. "נוקיה מחויבת להצלחת עסקי הרשתות הניידות שלה, נכס אסטרטגי ביותר הן עבור נוקיה והן עבור לקוחותיה", צוין.

נוקיה הוסיפה ואמרה בהצהרתה לרשויות כי החברה "מתמקדת בהבטחת שרשתות סלולר ממוקמות לשרת את לקוחותיה, בבניית הרשתות עם הביצועים הטובים ביותר, בהשקעה בתיק שלה וביצירת ערך עבור בעלי המניות שלה".

ואולם הדו"ח המקורי של בלומברג ציטט אנשים שמכירים את הנושא, שהעידו גם על השיחות המתנהלות כיום, וגם כי נוקיה שקלה למכור חלק מהחטיבה או את כולה, וכן לשנות ולהפוך אותה לחברה נפרדת, או למזג אותה עם חברה יריבה.

לאחרונה נוקיה מכרה את יחידת הכבלים התת-ימיים שלה (Alcatel Submarine Networks) לצרפת, בעסקה שהוערכה בהיקף של כ-350 מיליון יורו. בנגד, נוקיה גם עסקה ברכישות, ושילמה 2.3 מיליארד דולר עבור ספקית הרשתות האופטיות Infinera.

יצוין כי לאחר ש-בלומברג דיווח את שדיווח, תוך ציטוט של "אנשים עם ידע על העניין", מחיר מניית נוקיה עלה ב-6% במסחר בהלסינקי. לפי התקשורת, אפשר שהשווקים מאמינים לבלומברג וסבורים שדווקא מה שדיווחה הסוכנות הוא אמיתי ואמין.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמועות וניסיונות קשקשת ברשת

    בניגוד לקשקושים של אתרי רב סרן שמועתי, נוקיה היא החברה הלאומית של פינלנד, מקור הגאווה של מדינה שנמצאת עם ישראל בקשרי ידידות רבים, מדינה שלא תיתן לאף קוריאני או סיני או אמריקאי להשתלט עליה, היא זו שמוכיחה במשך 150+ שנה שהיא קונה ומשתלטת על חברות אחרות, אז שלא יעבדו עלינו עם שמועות וכווונות...

אירועים קרובים