האם ג'מיני של גוגל יסייע לכם בנהיגה בקרוב?

גוגל מתכוננת למזג את Gemini Live - כלי ה-AI המתקדם ביותר שלה - בפלטפורמת Android Auto, מה שמסמן קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות להן יזכו הנהגים בזכות העוזר הדיגיטלי שיפעל במכוניותיהם

ישולב ברכבים. ג'מיני של גוגל.

על פי דיווחים חדשים, גוגל עומדת לשדרג לרבים את חוויית הנהיגה ממש בקרוב, ותעשה זאת – איך לא? – באמצעות AI, וספציפית עם כלי הבינה המלאכותית היוצרת המתקדם שלה, ג'מיני (Gemini).

הענקית ממאונטיין וויו, כך נטען, מתכוננת למזג בפלטפורמת Android Auto את Gemini Live – כלי ה-AI המתקדם ביותר שלה, שהחברה הציגה באחרונה (כפי שניתן לראות בציוץ X המצורף). המהלך הזה, אם אכן יצא לפועל, מסמן קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות אשר להן יזכו הנהגים בזכות העוזר הדיגיטלי מבוסס הבינה המלאכותית היוצרת, שיפעל במכוניותיהם.

אם תהיתם במה יכול כלי ה-GenAI של גוגל לסייע לכם בכלי הרכב, הרי שלפי הדיווחים, האינטגרציה של Gemini Live אל תוך Android Auto צפויה לשדרג את חוויית הנהיגה שלכם, בזכות גישה קולית מיידית, בשיחה טבעית וזורמת, אל הסייע החכם, שאותו תוכלו לגייס למשימות כגון ניווט, בקרת מדיה (משהו בסגנון של העברת תחנות רדיו או בקשה לשים טראק מסוים בספוטיפיי), וכן לשם ניהול כולל של הרכב.

המידע המסוים מגיע עקב מסמך Android Auto APK שנחשף, ומפרט אודות שילוב Gemini Live ב-Android Auto.

בגדול, הכלי Gemini Live – שאינו חינמי ונגיש רק למי שהוא חלק ממנויי Gemini Advanced – עתיד להכניס את חכמת הבינה המלאכותית המשופרת של ימינו לסביבת כלי הרכב, ולספק למשתמשים דרך חלקה ואינטואיטיבית לקיים אינטראקציה עם המכוניות שלהם תוך כדי תנועה, וכמובן – בלי עזרת ידיים.

אבל כבר יש לכם באוטו את ה-Google Assistant…

הדיווחים אודות השילוב הצפוי של Gemini Live במנגנון האנדרואיד במכוניות העלה שאלות בדבר ההשלכות של המהלך על יכולות הבינה המלאכותית שכבר קיימות בכלי הרכב, בדמות הסייע הקולי Google Assistant. אלא שבתעשייה צופים כי Gemini Live ישדרג עד מאוד את יכולות ה-AI שכבר הכרנו בכלי הרכב, ויציע למשתמשים חוויית עוזר נהיגה עוצמתית פי כמה וכמה, וכזו שגם תהיה מותאמת יותר לצרכי הנהג, בהשוואה ליכולות הנוכחיות שמציע לכם שימוש בסייע הקולי הוותיק יותר של גוגל.

החשיפה החדשה לא כללה פרטים לגבי מועד הכנסת ג'מיני לכלי הרכב שלכם, וגם הפרטים של האינטגרציה ואופן ביצועה עדיין לא נחשפו במלואם, עם זאת אנליסטים הביעו התרגשות מהסיכוי ש-Gemini Live יהפוך לזמין ב-Android Auto, ומאמינים שבמהלך זה מגולם פוטנציאל לאינטראקציה טבעית יותר ו"שיחתית" יותר עם המערכות ברכב.

הוספת Gemini Live ל-Android Auto, אם תתרחש, היא עוד נדבך באסטרטגיה הרחבה יותר של גוגל, לשילוב יכולות ה-GenAI המתקדמות שפיתחה במוצרים ובשירותים רבים שלה. מכיוון ש-ג'מיני מייצג את הדור הבא של העוזר הדיגיטלי מבית גוגל, אפשר שהשילוב שלו במכוניות מצביע על קפיצת מדרגה של החברה במינוף ה-AI כדי לשפר את החוויות הכי יומיומיות של כולנו. וזה עומד להיות מסקרן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דודו

    ג'מיני שיהיה מקושר לאנדרואיד אוטו יהיה בעברית?

אירועים קרובים