ישראל מצטרפת לאמנה הבינ"ל להסדרת נושא הבינה המלאכותית

האמנה מחייבת מדינות להעריך ולצמצם את סיכוני הבינה המלאכותית, קובעת כללים ליישום נושאי בינה מלאכותית עם דגשים על זכויות אדם, דמוקרטיה ושלטון, לצד מנגנוני תיקון במקרה של פגיעה בזכויות אדם

אמנה הבינלאומית ראשונה לבינה מלאכותית של מועצת אירופה - ישראל מצטרפת.

ישראל מצטרפת לאמנה הבינלאומית הראשונה לבינה מלאכותית של מועצת אירופה, הקובעת כללים ליישום נושאי בינה מלאכותית עם דגשים על זכויות אדם, דמוקרטיה ושלטון. בכך מצטרפת ישראל למדינות מתקדמות וגדולות, כמו ארה"ב ובריטניה.

האמנה תחול בעיקר על שימושי הבינה המלאכותית בסקטור הציבורי, ובאופן עקיף על המגזר הפרטי. היא מטילה חובות על מדינות להגן על זכויות אדם ולשמור על מוסדות דמוקרטיים ומציבה עקרונות, כמו כבוד האדם, שקיפות, אחריות ואיסור אפליה. כמו כן, האמנה מקימה מנגנוני תיקון במקרה של פגיעה בזכויות אדם ומחייבת מדינות להעריך ולצמצם את סיכוני הבינה המלאכותית. ישראל אימצה את כללי האמנה ותפעל ליישם אותם בארץ.

החתימה על האמנה נעשתה בתום משא ומתן שנציגי ישראל השתתפו בו באופן פעיל בניסוח וגיבוש האמנה, למרות שהיא אינה חברה קבועה במועצה, אלא במעמד של משקיפה.

צוות המשא ומתן הישראלי כלל נציגים ממשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, משרד החוץ, משרד המשפטים, רשות החדשנות ומערך הדיגיטל הלאומי. הנוסח תואם את מדיניות האסדרה הישראלית בתחום הבינה המלאכותית.

טקס החתימה התקיים היום בוילנה במעמד השגרירה שם, הדס זילברשטיין.

"אמנה זו מציבה את ישראל כשותפה מלאה ביצירת המדיניות הבינלאומית בתחום בשנים הבאות ותציב אותה בחזית עם המדינות המתקדמות בעולם", אמרה השרה גילה גמליאל. השרה הודתה גם לשר החוץ ישראל כ"ץ על הסיוע בחתימה על האמנה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים