"חווינו גידול בביקוש לכוח אדם מקצועי עוד לפני המלחמה"

כך לדברי דורית בר, סמנכ"לית משאבי אנוש במלם תים, שסיפרה בראיון לאנשים ומחשבים כי הקבוצה גייסה מאז תחילת השנה מאות עובדים

דורית בר, סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת מלם תים.

"המלחמה הקפיצה באופן משמעותי את הצורך של גופים ביטחוניים לקבל מענה מקצועי בכלל ומענה בטווחי זמן קצרים, בפרט. נכנסו פרויקטים חדשים בשל המלחמה בחמאס – או פרויקטים שנדרש היה לסיימם בזמן, מהר מהמתוכנן. אבל, כבר לפני המלחמה חווינו גידול בדרישות לכוח אדם, וגייסנו מתחילת 2024 מאות עובדים", כך אמרה דורית בר, סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת מלם תים.

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה בר, המשמשת בתפקידה זה תשע שנים, כי "64% מהיקף הפעילות שלנו הוא במגזר העסקי, ומעט יותר משליש מהפעילות, כ-36% ממנה, נערך בקרב גופי ממשל, ציבור וביטחון". לדבריה, "חל שינוי בקרב הלקוחות הביטחוניים: הם מבקשים כיום יכולות ביצוע בטווחי זמן קצרים יותר מהעבר, לשם מימוש מהיר של הצרכים שלהם. זה בהכרח מביא להגדלת כמות הגיוסים שלנו. ישנם פרויקטים שנדרשים עכשיו ושלא נדרשו לפני כן, כגון תמיכה וסיוע בשיקום תשתיות תקשורת שנפגעו במלחמה. כך, בתחילת 'חרבות ברזל', נפגעו תשתיות וציוד, ונדרשנו להגיב ולספק מענה במהירות, 'מאפס למאה קמ"ש', כדי לסייע בשיקום מערכות ולעשות זאת בזמן קצר".

מלם דיפנס – חיזוק נוסף לפעילות מלם תים בתחום הביטחוני

בר הוסיפה כי "בתקופה האחרונה יותר קל לגייס לארגונים הפועלים במגזר הביטחוני, לעומת המצב בעבר – כי העובדים והעובדות במגזר זה רואים בו מקום עם אופק תעסוקתי יציב, שבנוסף, מאפשר לעובדים לחוש כי הם עובדים במקום ובתפקיד בעלי משמעות".

לדברי בר, "חווינו בשנה החולפת דרישות למגוון רחב של בעלי תפקידים: בעולמות התשתיות, התקשורת, הסיסטם, אבטחת מידע והגנת סייבר, פיתוח, דאטה ו-DevOps. דרישות התפקידים הן מומחיות לתחום הצבאי, סיווג ביטחוני גבוה ומקצועיות גבוהה מאוד בעולם הטכנולוגי. לעיתים נדרשות הסמכות מיוחדות בעולמות כגון התשתיות. עבודה במגזר זה מעניקה תחושת שליחות, ודורשת מחוייבות ברמה גבוהה עם אחריות עצומה". 

"בתחילת השנה", ציינה בר, "הקמנו את מלם דיפנס, על מנת לחזק עוד יותר את הפעילות שלנו בתחום הביטחוני. אנו מגייסים בעיקר תפקידים טכנולוגים, אנשי מטה, מנהלי מכירות ועוד. בראש החברה עומד תת-אלוף (מיל') יהוא אבן זהב, שהיה מפקדה הראשון של יחידת לוטם שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר".

בר סיימה בציינה כי "בשלוש השנים האחרונות אנו עם הפנים לא רק פנימה, לישראל – אלא גם החוצה. הקבוצה מונה יותר מ-5,000 עובדים, ולה כ-8,000 לקוחות ארגוניים ועשרות רבות של שותפים עסקיים. יש לנו כ-40 חברות בת, מתוכן עשר פועלות בחו"ל. הקבוצה פועלת בכל מגזרי פעילות ה-ICT, פרויקטים, מיקור חוץ, יועצים, מערכות שכר ונוכחות, סטארט-אפים, פיתוח ואינטגרציה. גייסנו כמה מאות עובדים במהלך השנה – ומגמת הגידול נמשכת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים