אקזיט ענק: סיילספורס קונה את Own הישראלית בכשני מיליארד דולר

Own מתמחה בניהול ובאבטחת מידע במתכונת SaaS ● היא נוסדה על ידי שלושה ישראלים ב-2015, והשווי שלה הוערך בימי השיא של 2021 ב-3.3 מיליארד דולר ● כעת היא נמכרת לסיילספורס בעסקת מזומן

סוכנים חדשים - ואוטונומיים. סיילספורס.

עוד אקזיט ענק של חברה ישראלית: סיילספורס הודיעה הלילה (בין ה' ל-ו') כי היא רוכשת את Own, שמתמחה בניהול ובאבטחת מידע, ומציעה אותם במתכונת של תוכנה כשירות (SaaS), תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן. זאת, בניכוי השווי של 10% ממניות הנרכשת, שכבר מוחזקות בידי סיילספורס.

Own, לשעבר OwnBackUp, נוסדה ב-2015 על ידי אריאל ברקמן, דניאל גרשוני וערן כהן. ברקמן עדיין משמש כאחד הבכירים בחברה – כמנהל מוצר האבטחה הראשי שלה. החברה גייסה עד כה חצי מיליארד דולר וב-2021, אחת משנות השיא של ההיי-טק הישראלי, הוערך שווי השוק שלה ב-3.3 מיליארד דולר. המטה של Own ממוקם כיום בניו ג'רזי ומרבית הבכירים בה אינם ישראלים. לצד ניו ג'רזי, יש לה סניפים בלונדון, פריז, סן דייגו, היידרבאד שבהודו – ובתל אביב. מספר לקוחות החברה עומד על קרוב ל-7,000.

על פי הודעת סיילספורס, המוצר של Own מבטיח לארגונים "את הזמינות, האבטחה והתאימות של נתונים קריטיים לביצוע המשימות שלהם, ופותח עבורם דרכים חדשות לקבלת תובנות חדשות מהמידע". זאת באמצעות, בין היתר, יכולות ארכוב, אבטחה וניתוח של המידע.

בסיילספורס אומרים כי היא תשלב את הפתרונות של Own בהיצע שלה, וכי הם יסייעו לה לחזק את יכולות מוצרי אבטחת המידע, הפרטיות והתאימות שלה. העסקה צפויה להיסגר ברבעון האחרון של השנה הכספית 2025 של סיילספורס.

הרכישה הגדולה ביותר של סיילספורס מאז סלאק

"סיילספורס חולקת אתנו את אותה מחויבות – לכושר ההתאוששות ולאבטחה של המידע", אמר סם גוטמן, מנכ"ל Own. "עם התרחבות הטרנספורמציה הדיגיטלית, המשימה שלנו התרחבה ממניעת אובדן מידע בענן לסיוע ללקוחות להגן על המידע שלהם, לאפשר תובנות עסקיות חדשות ולהאיץ חדשנות המבוססת על בינה מלאכותית. יחד עם סיילספורס ניתן ערך גדול יותר ללקוחות שלנו, במגזרים המורכבים ומוטי הרגולציה ביותר".

העסקה עם Own היא הרכישה הגדולה ביותר שמבצעת סיילספורס מאז שקנתה את סלאק בסוף 2020 תמורת 28 מיליארד דולר. סיילספורס רכשה בארץ מספר חברות, כשעליהן נמנות, בין היתר, דטורמה, שנרכשה ב-2018 תמורת יותר מ-800 מיליון דולר, וקליקסופטוור טכנולוגיות, שהיא קנתה אותה לפני כחמש שנים תמורת 1.35 מיליארד דולר. ענקית הענן וה-CRM, שהשנה חוגגת 25 שנים, החלה לפעול בישראל ב-2009, והיא מעסיקה בארץ 700 עובדים בשלושה אתרים – בתל אביב, פתח תקווה ונצרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים