אזרבייג'ן מזמינה אליה חברות היי-טק ישראליות

תציע לחברות שיעשו רילוקיישן למדינה הטבות מס נרחבות לעשור שלם ● ההליך יתבצע בהובלת סוכנות החדשנות והפיתוח הדיגיטלי (IDDA)

רוצה את חברות ההיי-טק הישראליות. באקו בירת אזרבייז'ן.

אזרבייג'ן הודיעה באחרונה על תוכנית הטבות מס מקיפה עבור חברות היי-טק ישראליות שיבחרו לעשות רילוקיישן לבירתה, באקו. הטבת המס מגיעה בעקבות השקת הפארק הטכנולוגי בבאקו, אשר נבנה בימים אלו אך זמין בצורה מקוונת.

במסגרת התוכנית יקבלו חברות שיעשו את המעבר לבירת אזרבייג'ן-באקו, הטבות מס מרחיקות לכת, הכוללות פטור ממס חברות, רכישת קרקע ומס על דיבידנדים. מטרת המהלך לאפשר לחברות היי-טק ישראליות להתרחב לשוק האסייתי, תוך הגדלת תפוקת החברה באמצעות כוח האדם האיכותי והייחודי המצוי באזרבייג'ן.

תוכנית ההטבות של אזרבייג'ן מעניקה לחברות טכנולוגיה יתרון תחרותי משמעותי. החברות הזכאיות ייהנו מפטור מלא ממס חברות, מס רכוש, מס קרקע ומס על דיבידנדים. בנוסף, עובדי החברות יוכלו ליהנות ממס הכנסה אישי של 0% על השכר החודשי עד 4,700 דולר. כדי להיות זכאית להטבות, החברה צריכה להציג היסטוריה תפעולית של שנה אחת, או לחלופין להעסיק מעל 10 עובדים במשרה מלאה, או להציג מחזור של 200,000 מנאט (כ-430,000 שקל).

"שער לשוק האסייתי העצום"

במסגרת התוכנית, המדינה מציעה תמיכה מקיפה בהגירה, הכוללת פטורים מאשרות עבודה, סיוע בהנפקת אישורי שהייה והסדרת נושאים לוגיסטיים, כמו מציאת משרדים ואירוח. מטרת התוכנית היא למשוך חברות טכנולוגיה בינלאומיות ולהפוך את אזרבייג'ן למוקד מרכזי עבור חברות ומומחים בתחום הטכנולוגיה.

פאשה אלייב - סגן נשיא לתמיכה בסטארט-אפים שעושים רילוקיישן למדינה ב-IDDA.

פאשה אלייב – סגן נשיא לתמיכה בסטארט-אפים שעושים רילוקיישן למדינה ב-IDDA. צילום: IDDA

"אזרבייג'ן פותחת את שעריה לחברות הטכנולוגיה הישראליות ומציעה הזדמנות ייחודית לצמוח ולהתפתח. פארק הטכנולוגיה שלנו הוא יותר מפארק – הוא שער לשוק האסייתי העצום, תוך מתן תמיכה מלאה לחברות החדשנות", אמר פאשה אלייב – סגן נשיא לתמיכה בסטארט-אפים שעושים רילוקיישן למדינה ב-IDDA.

יוזמה זו היא חלק ממאמץ רחב יותר לבנות אקוסיסטם טכנולוגי דיגיטלי חזק באזרבייג'ן, הכולל פרויקטים מרכזיים כמו פלטפורמת mygov ויוזמת Paperless govrenmant. יוזמות אלה מגבירות משמעותית את הפוטנציאל הטכנולוגי של המדינה ויוצרות הזדמנויות רבות יותר לחברות הבוחרות להעתיק את פעילותן לאזרבייג'ן.

הסוכנות מקיימת שיתופי פעולה נרחבים עם מוסדות ממשלתיים וגופים רבים אחרים. בנוסף, היא מתמקדת בפיתוח כוח אדם טכנולוגי באמצעות תוכנית המלגות Technest, ושותפויות עם מוסדות חינוך בינלאומיים. יוזמות אלו משפרות משמעותית את הפוטנציאל הטכנולוגי של המדינה ויוצרות הזדמנויות רבות יותר לחברות המעוניינות להתמקם באזרבייג'ן.

היוזמה החדשה הזו מגיעה בעת שמרכזים טכנולוגיים רבים מתמודדים עם אתגרים כלכליים, ומעוניינת להציב את אזרבייג'ן כאלטרנטיבה אטרקטיבית לחברות המחפשות יציבות והזדמנויות צמיחה. המיקוד של המדינה בקידום דיגיטלי ובבניית מערכת אקולוגית תומכת הופך אותה ליעד מושך יותר עבור חברות טכנולוגיה המעוניינות להרחיב את פעילותן.

אלייב הדגיש: "אזרבייג'ן מציעה סביבה ייחודית לחברות טכנולוגיה המעוניינות להתרחב. האוכלוסייה הצעירה והרב-לשונית שלנו, בשילוב עם מגוון של תרבויות שונות, יוצרים כוח עבודה דינמי וחדשני. בנוסף, התשתית המתקדמת שלנו מאפשרת לחברות שעושות רילוקיישן למדינה להתיישב ולהשתלב במהירות בבית החדש שלהן. שילוב זה של מגוון תרבותי לצד כישרונות צעירים מודרניים הופך את אזרבייג'ן למיקום אידיאלי עבור חברות טכנולוגיה המחפשות צמיחה וחדשנות בשוק האסייתי".

מרכז החדשנות AIM

IDDA, חלוצה בפיתוח האקוסיסטם הטכנולוגי באזרבייג'ן, משיקה את מרכז החדשנות AIM. המרכז, שיתבסס בבירת המדינה באקו, ישמש כבית לחברות סטארט-אפ ויזמים, ויספק להם את התמיכה והכלים הדרושים כדי להפוך את הרעיונות שלהם למציאות.

כיום המרכז, שעדיין נמצא בבנייה, יעבוד בצורה וירטואלית, ויאפשר לחברות לעבור למדינה ולקבל את הטבות המס מרחיקות הלכת כבר עכשיו.

סוכנות החדשנות והפיתוח הדיגיטלי, שהוקמה בשנת 2021 תחת משרד הפיתוח הדיגיטלי והתחבורה של אזרבייג'ן, ממלאת תפקיד מרכזי בקידום הטרנספורמציה הדיגיטלית של המדינה ובחיזוק מערכת החדשנות. IDDA עוסקת במגוון רחב של פעילויות, לרבות בניית ממשלה דיגיטלית, פיתוח שירותים ציבוריים דיגיטליים, תמיכה בעסקי ICT מקומיים וזרים, ופיתוח כוח אדם מיומן בתחום הטכנולוגיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים