לנובו הציגה מחשבים חדשים בתערוכת IFA 2024: מה היא מחדשת?

לנובו הביאה לתערוכה שפע של מחשבים ניידים ושמה בראש שני דגמים, אחד עסקי ואחד צרכני, שמכונים Aura Edition, ואשר פותחו, לדבריה, בשיתוף פעולה עם אינטל, לאורך שנים ועל סמך משוב מיותר מ-10,000 משתמשי ניידים

שניים ממחשבי לנובו שהוצגו בתערוכה בברלין. מימין: אוטו טוויסט; משמאל: יוגה.

השנה, תערוכת IFA 2024 שנערכת בימים אלו בברלין, מוכיחה את עצמה כתערוכת מחשוב גדולה במיוחד. מכיוון שאינטל בחרה בתערוכה הזו כדי להציג את הדור החדש והשני של מעבדי הבינה המלאכותית שלה, לונאר לייק, כל יצרניות המחשוב מסביב הגיעה לתערוכה עם רשימות של מחשבים ניידים חדשים שיושקו בפועל בחודשים הקרובים – ועוד לפני סוף 2024.

לנובו הייתה מיצרניות המחשוב שהביאו לתערוכה את הרשימה הארוכה ביותר של מחשבים ניידים, והיא שמה בראש שני דגמים, אחד עסקי ואחד צרכני, שמכונים Aura Edition, ושפותחו, לפי לנובו, בשיתוף פעולה עם אינטל, לאורך מספרים שנים, ועל סמך משוב שקיבלו החברות מיותר מ-10,000 משתמשי ניידים שסיפקו חוות דעת על מה שהם רוצים לראות כחלק מחוויית השימוש שלהם. לפי לנובו מדובר בניידים שמגלמים עבור החברה את העיצוב, הפיתוח והטכנולוגיה החדשניים ביותר ברמת הפרמיום, וכמובן – הרבה בינה מלאכותית.

המוטיב העיקרי שמציעים מחשבים אלו מכונה על ידי החברה 'מצבים חכמים': המשתמשים מקבלים שליטה רבה יותר ביכולת ההתאמה האישית של המחשב באמצעות מצבים שמתאימים את עצמם תוך כדי תנועה לצרכי המשתמש, בין אם מדובר בעבודה, מנוחה, יצירה ועוד. המחשבים האלו משנים, בהתאם למצב העבודה, ובאופן דינמי, את הביצועים ואת הגדרות המערכת, ומספקים תנאים מיטביים לכל פעילות במטרה להפוך את המחשב לכלי עבודה פרודוקטיבי ויעיל יותר, וזה כולל עבודה באופן הדוק יותר עם הטלפון החכם לצד המחשב.

המחשבים הללו מגיעים עם מספר תוכנות מלוות ייעודיות, כולל Aura Edition Smart Experiences, שהיא התוכנה המרכזית של המערכת, וכמובן יתמכו בתכונות של Copilot+ PC ברגע שהן יושקו למחשבי ה-x86 בידי מיקרוסופט – מקש ה-Copilot כמובן במקלדת.

המפרטים של ניידי ה-Aura Edition

ThinkPad X1 Carbon Gen 13 Aura Edition הוא נייד עם מסך OLED AGARAS בגודל 14 אינץ' ברזולוציית 2.8K, שמציע קצב רענון של 120 הרץ, בהירות של 400 ניט ותמיכה בתקנים. כ-HDR True Black 500 ו-Dolby Vision הוא יוצע עם מבחר של מעבדי Core Ultra 7 (מ-Series 2) ועם עד 32 גיגה-בייט זיכרון RAM ועד 2 טרה-בייט זיכרון אחסון. הסוללה שלו תציג 57 וואט/שעה והיא תהיה ניתנת להחלפה, וזו הפתעה לטובה. עובי המחשב יהיה כ-14.4 מ"מ לכל היותר, והוא מפתיע לטובה עם משקל של 980 גרם בלבד – אחד המחשבים הקלים בקטגוריה.

יש גם מצלמת FHD+IR וכן קורא טביעות אצבע המשולב במקלדת לצורכי אבטחה, ומכיוון שמדובר במחשב עסקי, יש גם הגנה/בדיקה של הקושחה בעת הדלקת המחשב, וכן גישה לשירותי ה-ThinkShield של לנובו. יש גם הרבה יציאות במפתיע, וניתן יהיה להתחיל לבחון אותו מקרוב החל בנובמבר במחיר התחלתי של 2,699 יורו.

ברמה הצרכנית המחשב תחת כיפת ה-Aura הוא Yoga Slim 7i Aura Edition, שמצויד במסך LCD יחסית גדול של 15.3 אינץ' ברזולוציה זהה לזו של חברו העסקי לעיל, והוא תומך מגע, מציע קצב רענון של 120 הרץ, וכן תומך ב-100% במרחבי הצבעים sRGB ו-P3. המעבדים שיוצעו עימו יהיו גם כן Core Ultra 7 עם הבינה המלאכותית שמגיעה עד 48TOPS, לצידם עד 32 גיגה-בייט זיכרון RAM בהתאם למעבד, עד 1 טרה-בייט אחסון, סוללת 70 וואט/שעה, מצלמה עם תריס פרטיות, וכל זה במשקל של 1.46 ק"ג. הוא אמור להגיע לשוק כבר החודש, ולאחר מכן גם לישראל, במחיר התחלתי של 1,399 יורו.

מישהו עוקב אחריכם?

אבל כנראה שהמחשב שגנב את ההצגה בדוכן של לנובו בתערוכה היה Auto Twist AI PC שאינו מיועד, לפחות בינתיים, להפצה מסחרית, אלא הוצג כדי להפגין הוכחת היתכנות. אם ליד המחשב תהיה לכם הרגשה שמישהו צופה בכם, כנראה שהיא תהיה נכונה – ה-'טוויסט' משתמש בהרבה מאוד בינה מלאכותית כדי, בין השאר, להבטיח מעקב תמידי אחר תזוזות המשתמש, כדי שהוא תמיד יוכל להיות במרכז התצוגה לצפייה וגם כדי שיראו אותו בזמן שיחת וידיאו, וכדי לעשות את זה – המסך מסתובב על ציר 360 מעלות בעקבות התזוזות של המשתמש.

ה-'טוויסט' תומך גם בקבלת פקודות קוליות בשפה טבעית כדי, לדוגמה, לעבור בין מצבי עבודה שונים, על מנת לצאת מהעבודה ולכבות, וכדומה. הוא גם יודע לסגור את המכסה כדי להבטיח פרטיות אם המשתמש עוזב את המחשב ללא השגחה ליותר ממשך זמן מסוים.

רק להזכיר מוקדם יותר השנה הציגה לנובו לראשונה מחשב נייד עם מסך שקוף וגם מחשב שניתן לשנות את התצוגה על הגב שלו באמצעות תוכנה ייעודיות – נדמה שהחברה מנסה בכל תערוכה להגיע עם איזושהי הוכחת יכולת שכמובן לא בטוח תתממש ותהפוך למוצר של ממש, למרות שזה קרה לה כמובן עם הנייד הראשון שהגיע לשוק עם מסך מתקפל.

מעבר למחשבים הללו, הציגה לנובו ניידים שמבוססים על המתחרים של אינטל, ברמה הצרכנית וגם העסקית. כך לדוגמה ThinkBook 16 Gen 7 יגיע עם מסך 16 אינץ' ועם מעבד ה-Snapdragon X Plus החדש בעל 8 הליבות (אוקטובר, 819 יורו). מצד שני Yoga Pro 7 Gen 9 יגיע עם מעבד ה-Ryzen AI 9 365 של AMD והשבב הגרפי החזק המובנה שלו Radeon 780M, עם מסך 14.5 אינץ' (ספטמבר, 1,699 יורו).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים