אישום: יצר שירים בעזרת AI וגבה במרמה תמלוגים של מעל 10 מ' ד'

לפי כתב התביעה, הנאשם יצר מאות אלפי קטעי מוזיקה בעזרת AI, ולאחר מכן הזרים אותם ללא הרף באמצעות חשבונות בוטים כדי לייצר תשלומי תמלוגים לא חוקיים בסך יותר מ-10 מיליון דולר

מייקל סמית', מוזיקאי מצפון קרוליינה נעצר ומואשם כי השתמש לכאורה בבינה מלאכותית כדי ליצור מאות אלפי שירים, ולאחר מכן הזרים אותם ללא הרף באמצעות חשבונות בוטים כדי לייצר תשלומי תמלוגים לא חוקיים בסך יותר מ-10 מיליון דולר.

כתב האישום נגד סמית' הוגש לבית המשפט המחוזי בניו יורק, וטוען כי סמית' ניפח במרמה הזרמה של קטעי מוזיקה בשירותים כמו ספוטיפיי, אפל מיוזיק, אמזון מיוזיק ויו-טיוב מיוזיק.

לפי ההצהרה של ה-FBI והתובע של המחוז הדרומי של ניו יורק, "המזימה לכאורה של הנאשם ניצלה את אמינות תעשיית המוזיקה על ידי ניסיון מתוזמר לעקוף את מדיניות פלטפורמות הסטרימינג. ה-FBI נשאר מחויב למגר את אלה שמתמרנים טכנולוגיה מתקדמת כדי להשיג רווחים בלתי חוקיים ולהפר את הכישרון האמנותי האמיתי של אחרים".

לפי כתב התביעה, סמית' התחיל להעלות שירים מקטלוג מוזיקה גדול, אבל כשהבין שהוא צריך נפח הרבה יותר גדול של יצירות כדי שהתוכנית שלו תהיה "רווחית", הוא החל לעבוד עם חברת מוזיקה מבוססת AI  ועם מקדם מוזיקה כדי ליצור מאות אלפי שירים. הוא גם קנה כמויות אדירות של כתובות אימייל כדי להקים חשבונות מזויפים והשתמש בשירות VPN כדי להסוות שהוא שולט בכולם מביתו, נכתב בכתב האישום.

כתב התביעה מצטט מייל שסמית' שלח לשותפיו, ובו כתב, כי "אנו זקוקים לטונות של שירים במהירות כדי שזה יעבור את המדיניות נגד הונאה שהחבר'ה האלה משתמשים בה עכשיו". זאת, כנראה, כדי שלא ימשוך תשומת לב לתמרונים שביצע אם יזרים אותו קטע מוזיקה פעמים רבות מדי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איגור

    גם לדעת להוציא שיר טוב מבינה מלאכותית, אני מדבר על שיר שאנשים ימשיכו לזמזם אחרי שסיימו לשמוע, צריך בשביל זה כשרון.

אירועים קרובים