אונלי פאנס הוסיפה מנויים: הבעלים התעשר במיליארד ד' בשלוש שנים

לאוניד רדווינסקי, מיליארדר אוקראיני שרכש את שירות הפורנו - בו משתמשים משלמים ליוצרים על הצפייה בתכנים - צבר דיבידנדים בסכום עתק אחרי שמספר המנויים לאתר זינק ● רק בשנה האחרונה עלה מניין המנויים ב-28%

הפכה לסיפור הצלחה משוגע. אונלי פאנס.

ההצלחה הכלכלית של ליאוניד רדווינסקי, היזם האוקראיני-אמריקני שרכש את אונלי פאנס (OnlyFans) ב-2018, עושה כותרות ברחבי העולם השבוע, לאחר שנחשף כי הוא צבר הון יוצא דופן מהבעלות שלו על הפלטפורמה מבוססת המנויים. ספציפית עוררה עניין העובדה כי במהלך שלוש השנים האחרונות רדווינסקי הרוויח כמעט מיליארד דולר מדיבידנדים – נתון שהוא בעצם עדות לצמיחה המדהימה, והרווחיות, של השירות הפופולרי.

מאז שרכש את החברה ממייסדיה, גאי וטים סטוקלי, לפני כשש שנים ניהול השירות שהכתיב רדווינסקי הפך את אונלי פאנס ללא פחות ממעצמה דיגיטלית.

הפלטפורמה, שבה מפרסמים יוצרים מגוון תכנים רחב, כולל סרטוני כושר ותוכן לייף סטייל, אבל שידועה בעיקר בזכות התוכן למבוגרים בלבד שמועלה אליה, חוותה זינוק בהכנסות בשנים האחרונות. כך למשל, בשנת הכספים שהסתיימה בנובמבר 2023, אונלי פאנס דיווחה על עלייה משמעותית בהכנסותיה, ל-1.3 מיליארד דולר – עלייה שמהווה גידול של 20% בהשוואה לנתוני השנה שקדמה לה. צמיחה זו באה לידי ביטוי בעלייה של 25% ברווחים, שהגיעו ל-658 מיליון דולר.

בהתאמה, גם רווחיו הכספיים של רדווינסקי מההצלחה הזו היו אסטרונומיים. לפי דיווחים אחרונים, הוא קיבל 472 מיליון דולר בדיבידנדים לשנת הכספים שהסתיימה בנובמבר 2023, ולאחר מכן עוד 159 מיליון דולר נוספים בתחילת 2024. כאמור, סך הדיבידנדים שלו מהפלטפורמה בשלוש השנים האחרונות הגיע למיליארד דולר. הכסף הזה הצטרף להון הנכבד שיש לרדווינסקי המיליארדר בלאו הכי – פורבס העריך כיום את הונו הנקי ב-3.8 מיליארד דולר, אחרי הוספת התשואה יוצאת הדופן שהשקעתו בשירות הניבה לו.

מה הפך את אונלי פאנס לכזו הצלחה?

סיפור ההצלחה של אונלי פאנס מגיע מהמודל העסקי הייחודי של השירות, המאפשר ליוצרים להרוויח ישירות מהתוכן שלהם, באמצעות מנויים ואפשרויות תשלום לפי צפייה. המודל הזה הוכיח את עצמו כמשתלם ביותר, במיוחד בתחום ה"בידור למבוגרים" (או שמא עדיף לכנות את הסוגה פשוט 'פורנו'…). מאידך, לפי המדיה העולמית, המודל הזה – בעיקר אחרי השקת OFTV – שירות סטרימינג ללא פורנוגרפיה) גם משך מגוון רחב של יוצרי תוכן, ממדריכי כושר ועד מוזיקאים, שכיום פעילים אף הם בפלטפורמה.

מציעה גם תכנים אחרים כמו בישול. אונלי פאנס, דרך OFTV - שירות סטרימינג ללא פורנוגרפיה.

מציעה גם תכנים אחרים כמו בישול. אונלי פאנס, דרך OFTV – שירות סטרימינג ללא פורנוגרפיה. צילום: לכידת מסך מחשבון X של אונלי פאנס

בשנת 2023 לבדה, מספר יוצרי התוכן בפלטפורמה גדל ב-29% – ל-4.1 מיליון יוצרים, בעוד שמספר המשתמשים גדל ב-28% ל-305 מיליון.

הצמיחה המרשימה של הפלטפורמה מקורה בהוצאות הכספיות המשמעותית של המשתמשים שלה בה – אלו הוציאו יחד שיא של 6.6 מיליארד דולר באתר בשנת 2023. מאחר ש-אונלי פאנס "גוזרת" לעצמה 20% מכל העסקאות – ההכנסות שלה ותשלומי הדיבידנדים של רדווינסקי, תפחו פלאים.

כדאי לזכור כי למרות הצלחת הפלטפורמה, יש סביבה לא מעט ביקורת ומחלוקות. אונלי פאנס נבדקה רגולטורית בנוגע לאופי ניטור ומיתון התוכן שלה, וגם בקשר לאמצעי ההגנה שהיא מחילה על קטינים מהתכנים המיניים המתפרסמים בה. כך למשל, רשות התקשורת הבריטית (Ofcom), חקרה האם החברה עושה מספיק כדי למנוע מקטינים גישה לתכנים למבוגרים בלבד שעולים באתרה. במאי 2023 הודתה החברה שחוותה "בעיית תצורת קידוד" אשר השפיעה באופן זמני על ספי הגיל של המבלים בשירות שלה, אם כי לדבריה, סף זה עומד תמיד על גיל 20 ואילך.

למרות הדאגה מחשיפת תכני הפורנו שבה לקטינים, אונלי פאנס ממשיכה לטעון שהיא מקפידה באופן מובהק על הבטיחות המקוונת. "אונלי פאנס הוא אחד האתרים הבטוחים ביותר למבוגרים באינטרנט", הצהירה החברה, והדגישה את תהליך אימות הזהות הנרחב שלה והמודל שמאפשר רק למנויים לצרוך תוכן. לדבריה מודל זה מבטיח שרק משתמשים רשומים בגיל הנכון יוכלו לגשת לחומרים שמתפרסמים באתר.

הצלחת הפלטפורמה בשנים האחרונות היא דבר ידוע אולם כעת מסתבר ש-רדווינסקי, שנוהג לשמור על פרופיל ציבורי נמוך, קוצר פירות מאוד מרשימים מצמיחת הפלטפורמה, שהפכה מאז שהוא בעליה מפלטפורמת נישה לעסק המגלגל מיליארדים.

יצוין כי ההצלחה הזו – המתבססת על עיסוק בפורנוגרפיה וקידום זנות, לטענת מבקריו – משכה אל רדווינסקי היהודי גם האשמות שהוא "ציוני" שתורם לצה"ל ולישראל. לפי התלונות היזם הרים באחרונה תרומה בגובה של 11 מיליון דולר ל-איפא"ק (AIPAC – ר"ת The American Israel Public Affairs Committee) – והדבר גרר אליו הרבה זעם שכמה וכמה מלעיזים פרסמו ברשתות החברתיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים